Schumi in een "Mika-fase" ?

Gestart door Roel, 07 juni 2005 - 22:48:16

« vorige - volgende »

Roel

"Ergens op een site" werd iemand geciteerd die zei dat Schumacher zich nu in de fase bevindt, waarin Mika verkeerde in 2000. Een lastig seizoen, de wil tonen en vooral uiten naar buiten toe. Maar binnenin begint het te vreten... Er kan iets inzitten. Mika had in 2000 nog wat kans op de wereldtitel, maar Mclaren ging toen al lichtjes bergaf, om in 2001 het verval echt in te zetten. Volgens sommigen hier heeft Schumi nog steeds kans op de werledtitel (  ;) ) dus wat dat betreft is de vergelijking er...

Wat ik de laatste jaren aan Schumacher bewonder is zijn motivatie en het vermogen om zich blijven op te laden, na de zoveelste wereldtitel... maar anderzijds is dat misschien wel te relativeren denk ik. Als je weet dat je 80% kans hebt op nog een wereldtitel, wie van ons zou er stoppen? Een beetje hinken op twee gedachten. Je hebt een grote kans om meer te winnen en tegelijk alleen maar te verliezen: en een anonieme exit...

Ik denk dat het minder moeilijk is door te gaan als alles prima gaat (niet dat het vanzelf gaat, winnen in F1 gaat niet vanzelf!) . Als Schumacher na dit eerste lastige jaar, en eventueel ook nog volgend jaar diezelfde motivatie toont, dan pas zou ik een defintief oordeel willen vellen over zijn bewonderenswaardig motivatievermogen.  Maar ja dan is het weer een andere situatie, wordt hij weer een jaartje ouder...

Wat denken jullie, 'bounct' Schumacher nog terug na een of twee lastige jaren? Of wordt deze post afgedaan als een toch maar Schumacher bashin' ? (absoluut niet de bedoeling)
God save Mclaren

FerrariMan

Meer dan waarschijnlijk staat hij er gewoon terug hoor volgend jaar.
Men onderschat vaak de gedrevenheid van die kerel.

En net zoals hij het 12000 keer aan de pers moet zeggen, zo zie ik het ook, hij zal niet stoppen omdat het moeilijk gaat.

1994 meedoen voor de titel
1995 meedoen voor de titel
1997 meedoen voor de titel
1998 meedoen voor de titel
1999 meedoen voor de titel (minus ongeval)
2000 meedoen voor de titel
2001 meedoen voor de titel
2002 als enige meedoen voor de titel
2003 meedoen voor de titel
2004 als enige meedoen voor de titel
2005 ...

Trouwens, zonder zijn constante 'bounce back' mentaliteit hadden we in '97 en '98 geen spannend WK gehad tegen de machtige Williams'en en McLaren's. Of had hij zijn helm aan de haak gehangen na zijn ongeval, of na zijn titel bij Ferrari, of bij zijn theekrans races in vooral 2002 & 2004,...

Als hij echt geen race-honger had dan had hij al lang gestopt. Er waren momenten genoeg wanneer het een logische beslissing zou zijn maar telkens komt hij terug. Mede omdat hij weet tot wat Ferrari in staat is.

Jasper

Je hebt gelijk, maar het verschil met nu is dat hij niet eens meer meedoet voor de titel, terwijl hij in de voorbije 10 jaar telkens meedeed voor de titel. Na dit jaar zal hij zeker nog verdergaan, maar ALS, jawel, ALS, volgend seizoen weer zo wordt als dit jaar, zou ik eraan twijfelen. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat Ferrari weer zijn huiswerk niet goed maakt.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 08 juni 2005 - 14:29:07
Je hebt gelijk, maar het verschil met nu is dat hij niet eens meer meedoet voor de titel, terwijl hij in de voorbije 10 jaar telkens meedeed voor de titel. Na dit jaar zal hij zeker nog verdergaan, maar ALS, jawel, ALS, volgend seizoen weer zo wordt als dit jaar, zou ik eraan twijfelen. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat Ferrari weer zijn huiswerk niet goed maakt.
Ik denk dat Ferrari tegen het einde van het seizoen er wel weer zal staan. Zoiets al McLaren vorig seizoen eigenlijk. En vanaf volgend jaar een extra team dat veel test op Brigestones, én met hun motor. Kan alleen maar goed zijn voor hen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, daarom denk ik niet dat MS het zou opgeven uit frustratie of teleurstelling. Maar dan nog is de kans groot dat hij na 2006 stopt natuurlijk.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 08 juni 2005 - 14:46:40
Inderdaad, daarom denk ik niet dat MS het zou opgeven uit frustratie of teleurstelling. Maar dan nog is de kans groot dat hij na 2006 stopt natuurlijk.
Die kans is er zeker, die is immers best groot. Maar ik zie hem zelfs dan nog niet stoppen. Maarjah, het komt misschien ook door het feit dat ik Schumi-fan ben dat ik hem nog niet direct zie stoppen  ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Ik geloof het eigelijk niet. Het is net dezelfde vergelijking maken van "wie is de beste coureur ooit"... elke coureur is anders, en het wil niet zeggen omdat er veel dingen overeenkomen dat het dan ook hetzelfde zal zijn. Voor hetzelfde geld krijgen we volgend seizoen eenzelfde als 2002 of 2004...

Bjorn

Ik ben het ook niet eens met die stelling. Daarvoor is MS té gedreven bezig. Zijn Ferrari is nu een pak minder en daardoor blijven prestaties uit. Maar eens die Ferrari weer hoge toppen scheert dan zullen we MS héél snel terug zien...
De Mens: In Het Gras![/color]

Juan Pablo

Ik denk niet dat Schumi met zo'n 'afgang' stopt met f1, hij wil het dan in 2006 rechtzetten

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

McChouffe

Vergeet ook niet dat Schumacher al een aantal maal heeft gezegd dat hij het nu gewoon leuker vindt om te racen.

"Let me say this more clearly so you can write it down: I'm not thinking about quitting. I've always said that I'd retire if I couldn't keep up with the younger drivers. That's different than what's happening now. I'm very much able to keep up with them. In all honesty, with all the duels going on right now, racing is a lot more fun for me than a lot of people would imagine."

Bron: http://www.planet-f1.com/drivers/driver_news/michael_schumacher/story_19751.shtml

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Roel

Nu heeft hij er nog plezier aan, het is wat anders dan 'eenzaam' vooraan te rijden. Maar ik vraag me af als volgend seizoen Ferrari "opnieuw" geen winnende auto kan bouwen. Dat dit jaar er niet te veel aan is, ben ik ook van overtuigd. Ik denk echter dat een tweede opeenvolgende middenmootjaar dat wel zou kunnen zijn... maar dan zijn we weer bij de 'als'...

Ik hoop dat hij nog een tijdje blijft rijden, dan is er altijd een x-factor in het spelletje, en hebben de toekomstige titels van Raikkonen meer waarde ;-)
God save Mclaren

razzle_dazzle

Schumacher stopt pas als DC wereldkampioen is geworden, men zegge het voort  ;).

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 09 juni 2005 - 15:29:23
Schumacher stopt pas als DC wereldkampioen is geworden, men zegge het voort  ;).

Amai, 'k zie hem al rijden op z'n 80e  ;D ;D ;D ;D

Ferrari 2010

inderdaad, wanneer Coulthard al lang gestopt is met de F1. Schumi richt een speciale klasse op met 5 races in 5 continenten. Enkel Coulthards mogen deelnemen. Hij was genoodzaakt tot deze zet omdat hij anders niet veel vrije tijd meer zou hebben. Aangezien met de gemiddelde stijging van 1GP/jaar er tegen dan een 70GP's zullen zijn  ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.