Column Bas Leinders

Gestart door JVA, 05 juni 2005 - 22:52:39

« vorige - volgende »

FerrariMan

Eigenlijk kan Bas vrij hoog springen, kwam deze foto toevallig tegen:



Beangstigend hoog, niet?

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 06 juni 2005 - 18:50:59
Citaat van: BenedictusXVII op 06 juni 2005 - 18:12:24
Waarom gaat Kimi niet naar de GPDA meetings? En er zullen heus toch wel meerdere piloten zijn die dat niet doen?

Omdat Bas het niet kan om eens objectief te blijven. Het is al langer gekend dat hij niet voor Kimi te vinden is.
Ach, zo lang jij maar objectief bent is het goed zeker. ;D ;D ;D ;)

Maar als Kimi niet naar de meetings komt, is dat niet netjes van hem, dat zal ik niet ontkennen! Het is eigenlijk ongelooflijk arrogant. :(

@Benny: Amai ja die springt hoog. :o En dat is dan nog na een race.

Eric

Citaat van: Jasper op 06 juni 2005 - 21:59:51
Citaat van: Mikacouli op 06 juni 2005 - 18:50:59
Citaat van: BenedictusXVII op 06 juni 2005 - 18:12:24
Waarom gaat Kimi niet naar de GPDA meetings? En er zullen heus toch wel meerdere piloten zijn die dat niet doen?

Omdat Bas het niet kan om eens objectief te blijven. Het is al langer gekend dat hij niet voor Kimi te vinden is.
Ach, zo lang jij maar objectief bent is het goed zeker. ;D ;D ;D ;)

Maar als Kimi niet naar de meetings komt, is dat niet netjes van hem, dat zal ik niet ontkennen! Het is eigenlijk ongelooflijk arrogant. :(

@Benny: Amai ja die springt hoog. :o En dat is dan nog na een race.
En waarom is dat arrogant?  ???
Als Kimi er niet naartoe wil is dat zijn keuze!

Jasper

Als hij het onnodig acht om niet naar besprekingen te gaan die eigenlijk voor zijn eigen goed zijn, is dat arrogant. Is dat zo moeilijk om in te zien?

Doefie

Tja, als hij niet wilt, gaat hij niet he. Toch niet moeilijk?

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 07 juni 2005 - 17:06:36
Als hij het onnodig acht om niet naar besprekingen te gaan die eigenlijk voor zijn eigen goed zijn, is dat arrogant. Is dat zo moeilijk om in te zien?
Bwah, wat weten wij daarvan, hij moet misschien op dat moment net de pit schrobben van nonkel dennis.

Mikacouli

pfff, wat is daar nu arrogant aan? als ik geen zin heb om naar school te gaan ga ik ook niet. is dat dan ook arrogant?
die besprekingen zijn niet verplicht, en aangezien kimi al geen persman is kan ik er nog goed inkomen. Wat kan mij het schelen of schumacher daar naartoe zou gaan of niet, ze doen wat ze willen als ze maar racen!

Ferrari 2010

Er is hier al vaker gezegd dat die besprekingen niet verplicht zijn. Jullie hebben het dan toch niet goed gelezen hoor. Er staat nl.:

De GPDA (Grand Prix Drivers Association) spreekt regelmatig over de veiligheid van de Formule 1 piloten. Meestal komen alle piloten samen naar zo'n verplichte rijderbriefing. De enige piloot die niet mee doet aan die besprekingen luistert naar de naam... Kimi Raikkonen.

Wel verplicht dus...



Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 08 juni 2005 - 17:01:36
Er is hier al vaker gezegd dat die besprekingen niet verplicht zijn. Jullie hebben het dan toch niet goed gelezen hoor. Er staat nl.:

De GPDA (Grand Prix Drivers Association) spreekt regelmatig over de veiligheid van de Formule 1 piloten. Meestal komen alle piloten samen naar zo'n verplichte rijderbriefing. De enige piloot die niet mee doet aan die besprekingen luistert naar de naam... Kimi Raikkonen.

Wel verplicht dus...





mag ik es de bron weten?
Kan niet dat het verplicht is want dan zou Kimi wel gaan en zou hij telkens een boete krijgen. sites schrijven al snel dat het verplicht is.

Ramses

Zo schreef Leinders het in zijn column.

Maar is het niet zo dat als je lid bent van de GPDA je verplicht naar de rijdersbriefing moet komen, maar dat lidmaatschap van de GPDA NIET verplicht is ?

Doefie

Citaat van: Ramses op 08 juni 2005 - 17:14:36
Zo schreef Leinders het in zijn column.

Maar is het niet zo dat als je lid bent van de GPDA je verplicht naar de rijdersbriefing moet komen, maar dat lidmaatschap van de GPDA NIET verplicht is ?

Inderdaad, niet elke coureur is lid van de GPDA. Räikkönen, Villeneuve en ik dacht dat er nog waren die zich daar niet mee bezighielden (onder andere de debutanten).

Luc

Ter verduidelijking..

Er is de GPDA. Lidmaatschap niet verplicht. (JPM is bijvoorbeeld geen lid) Kimi wel, betaalt braaf zijn lidmaatschap.
Naar de VERGADERINGEN komen, niet verplicht. Wenselijk maar niet verplicht. Kimi heeft nooit wat te zeggen en gaat dus niet.

Dan zijn er de VERPLICHTE RIJDERSBRIEFINGS, verschillende malen tijdens een raceweekend. Verplicht door de FIA en ik weet niet, Bas wel, wat de sanctie is bij niet aanwezig zijn. Ik ben er namelijk zeker van dat alle rijders (ook de derde rijders) op elke rijdersbriefing aanwezig zijn.

Dus....Kimi gaat niet naar die vergaderingen van de GPDA omdat hij gewoonweg, zoals meestal, niets te melden heeft....echter....Kimi heeft heel veel te melden als hij tussen vrienden is. Niks arrogantie dus.
Ongeïnteresseerdheid, dat wel, maar dat heeft hij ook in de pers, in alles wat buiten zijn auto gebeurd behalve 's avonds onder vrienden ;)
mijn gedacht op www.eze.be

Doefie

Citaat van: Luc op 08 juni 2005 - 18:25:23
Dan zijn er de VERPLICHTE RIJDERSBRIEFINGS, verschillende malen tijdens een raceweekend. Verplicht door de FIA en ik weet niet, Bas wel, wat de sanctie is bij niet aanwezig zijn. Ik ben er namelijk zeker van dat alle rijders (ook de derde rijders) op elke rijdersbriefing aanwezig zijn.

Ja, rijdersbriefings tijdens de weekends zijn wel verplicht natuurlijk. Wordt alles van circuit, organisatie en dergelijke aan de coureurs verteld wat ze wel en niet doen, wat niet mag, wat moet, enz ... Is maar best dat ze dan aanwezig zijn he.

Jasper

Citaat van: Luc op 08 juni 2005 - 18:25:23
Er is de GPDA. Lidmaatschap niet verplicht. (JPM is bijvoorbeeld geen lid) Kimi wel, betaalt braaf zijn lidmaatschap.
Naar de VERGADERINGEN komen, niet verplicht. Wenselijk maar niet verplicht. Kimi heeft nooit wat te zeggen en gaat dus niet.
De vraag is niet of Kimi wat te zeggen heeft, dan wel of hij er iets aan zou kunnen hebben om te horen wat anderen te zeggen hebben. Nu ik de juiste info weet, vind ik het niet meer zo arrogant, maar nog steeds vind ik het de morele plicht van een rijder om er naartoe te gaan: het is voor hun eigen goed.