GP van Canada

Gestart door Ferrari 2010, 05 juni 2005 - 10:25:45

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Geen idee of het zo is.
Maar het klonk toch geloofwaardig. Ik heb gehoord dat McLaren inderdaad al even klaar stond voor een eerste pit maar dat er dus niemand binnenkwam om te pitten.


We zullen het wellicht nooit weten ;)

razzle_dazzle

Als ze zelfs hun teamorders nog niet tegoei kunnen uitvoeren, is Mclaren toch maar een amateuristisch team zenne   :D: eerst Montoya vergeten binnen te roepen en hem daarna vergeten te vermelden dat er een rood lichtje staat te flikkeren  8).

Luc

Ik heb me niet willen mengen in de discussie over mogelijke teamorders bij McLaren. Ik word toch alleen maar een grijze bril verweten....
Mijn idee was dat ze geen 8 punten in het constructeurskampioenschap willen inruilen voor twee punten voor Kimi.

Lees hier de uitleg van Ron. En nu kan die kerel natuurlijk zo veel verzinnen als hij wil maar er zijn stukjes uit deze tekst die interessant zijn.
1. Dat Montoya meer dan 50% van de tijd aan het praten was over de boordradio. Waardoor een communicatie pit-rijder onmogelijk was. Er zit namelijk maar één radio-ontvanger in de auto en er kan dan tegelijkertijd ook maar in één richting gepraat worden.
2. Dat Ron Dennis zichzelf een lange lijst van fouten toeëigent.

Lees even:

Question: You also had your own controversy or drama, shall we say, during the race in Canada. Have you changed procedures since then?

RD: Well, you know, I think it was pretty accurately reported as to what happened. But when we were explaining things after the race, we certainly weren't as well informed as we are now because we now categorically know that there was an obvious concern coming from Juan Pablo that Kimi wouldn't drop his pace if Juan Pablo dropped the pace and they were instructed to drop the pace and to maintain a five-second gap between them. There was discussion going on, from both drivers, and Juan Pablo was on the radio discussing it, and I stress discussing it. It wasn't an argument, there needed to be assurances given that if he dropped his pace that it would not be to the detriment of his ability to win. The amount of time that was between the point at which the safety car came out and the pit lane entrance, 50 percent of that time, I think, and that's an approximation, but 50 percent of the time he was on transmit, talking, and when he finished talking Davey responded. And it was in that conversation that Davey and his engineer missed the call. And, of course, they were pretty mortified at the time, but the fact is that if I had to write my own mistakes down, it's a very, very, very long list. And we are in a pressured situation, mistakes happen. But there was no way we were going to influence the outcome of the race to the detriment of Juan Pablo, there was absolutely no chance of that. We practice what we preach. So, you know, you carry the frustration of the outcome but the lack of criticism that Juan Pablo has had in our mistakes is reciprocated in the lack of criticism of his and that's what a team is about. You take your successes and your failures as a team. And it's hugely embarrassing to us because we pride ourselves on our professionalism but at that moment we weren't particularly professional.
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

#228
Uit de reactie van Whitmarsh blijkt meer dan genoeg dat het het doel was om Kimi voorin te krijgen.  ;)
Ze kunnen zeggen wat ze willen bij McLaren maar een professioneel team op dat niveau had JPM met gemak binnen kunnen krijgen, ze hadden zo'n 19 seconden tijd om dit te doen.

Dat er teveel radioverkeer was, lijkt me eerder een heel zwak excuus. Voor DC in Duitsland 2000 was er misschien ook teveel radioverkeer?  :)

razzle_dazzle

En het zou tijdens dat drukke gesprek niet in hem op zijn gekomen om binnen te komen tijdens de SC? Komaan  :)...