Hoeveel kans maakt Kimi nog?

Gestart door Jasper, 30 mei 2005 - 21:47:44

« vorige - volgende »

Hoe hoog schat je de kans dat Kimi de titel pakt in?

> 50%
11 (30.6%)
41 - 50%
3 (8.3%)
31 - 40%
3 (8.3%)
21 - 30%
8 (22.2%)
11 - 20%
6 (16.7%)
0 - 10%
5 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 28

razzle_dazzle

Citaat van: Schumi 2005 op 27 juli 2005 - 15:18:58
Citaat van: WebMachine op 27 juli 2005 - 13:37:02
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met de vingers van Alonso? Wat is het verschil met een vreugdesprong (zoals Razzle al zei in een ander topic), gebalde vuisten of op je wagen gaan staan?
Wie zou Tom Boonen arrogant gevonden hebben moest hij 2 vingers in de lucht gestoken hebben na zijn 2e etappezege?
Dat je aan Kimi niet kan zien of hij nu gewonnen heeft of niet, maakt hem eigenlijk maar saai (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan zijn talent). Er is toch niks mis met het tonen van vreugde na een overwinning?
Persoonlijk vind ik gebalde vuisten en een vreugdesprong en op de wagen gaan staan niet zo erg als die vingers hoor. Die vingers zijn zo van: Zie eens hoeveel ik al gewonnen heb, zie je het? Ik ben beter, ik ben de beste. Zo doen kleine kindjes ook, die tellen hoevaak ze gewonnen hebben. Al 6 keer op 12 races. Oooooh
Zo vind ik het overkomen. Hij mag van mij gerust blij zijn, al springt ie een gat in de lucht, of van of op het podium, zou ik niets uit majken. Maar die vingertjes zijn zo van kijk, kijk, ik ben de beste, nanananana

Met alle respect maar die uitleg slaat nergens op. Het vreugdesprongetje van Schumacher werd ook vaak bekritiseerd, iets in de aard van: wordt die arrogante Duitser dat sprongetje dan nooit moe? Of Moet ie dat nu echt doen na de zoveelste overwinning?

Het probleem is gewoon dat velen (niet sommigen) er zich aan ergeren dat Alonso telkens kan profiteren van de misstappen van Kimi (lees Mclaren). Een overwinning en telkens meer kans op je eerste wereldtitel mogen blijkbaar niet meer gevierd worden! En het is toch gewoon zo dat een race pas gedaan is als, als men de finishlijn overschrijdt. Hier is niets arrogant aan.




IVY440

Als je superhard gaat vieren omdat een ander uitvalt en je dus eigenlijk met toch een beetje geluk wint, is dat arrogant. Dan komt het over van "Ik ben de beste" terwijl hij helemaal niet de beste was maar gewoon degene die profiteerde van de pech van Kimi. Hoeveel commentaar heeft Monteiro gehad na zijn podium in de USA terwijl dat meer verdiend was dan de overwinning van Alonso.

razzle_dazzle

#47
Hij mag zijn eigen prestatie toch vieren zeker of valt dat ook onder een der geliefkoosde categorien:

a)Geluk?
b)Pech?

Keer op keer een goede kwalificatie rijden en keer op keer goed eindigen mogen even goed gevierd worden als het voor hen een goed weekend geweest is.

McChouffe

Citaat van: IVY440 op 27 juli 2005 - 16:03:01
Als je superhard gaat vieren omdat een ander uitvalt en je dus eigenlijk met toch een beetje geluk wint, is dat arrogant.

Dan kan je 99,99% van alle F1 coureurs bestempelen als arrogant.
We kunnen Schumacher dus bestempelen als extreem arrogant. Heeft toch wel wat races gewonnen omdat er iemand uitviel, en vierde zelfs vroegtijdig een wereldtitel omdat een talentvol rijder, iemand die die race had moeten winnen, niet wist dat er olie op de baan lag. ::)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

dj Peter

Ach, of een coureur moest vechten voor de zege, of ze in de schoot geworpen kreeg, het maakt niet veel uit denk ik. Iedereen heeft zo zijn manier van vreugdeuitspatting hé? Kimi blijft er koeltjes bij, terwijl bijvoorbeeld Barrichello precies kl**rk*mt bij een zege! En er is natuurlijk nog een verschil of het je 6e zege is in je carriere of je 75e.

Roel

er is nog wel een verschil tss de heer Alonso en de heer Schumacher.
Schumacher is nu al een levende legende (hoe zeldzaam is dat niet?!) terwijl Alonso nog niet eens bewezen heeft dat hij beter is dan de rest van zijn huidige generatie (Jenson, Kimi, ...). Dit waar Schumi er al twee overheerste, op uitzondering van een coole Fin(die in mijn ogen als enige soms de evenknie en op een rondje zelfs meer was dan Shumi, in dat bepaalde tijdperk).

Vandaar is het duidelijk, althans voor mij, dat de reacties van oudere gerespecteerdere coureur minder bekritiseerd worden.

Een jonge wolf daarentegen toont best eerst wat bescheidenheid, zeker als hij zijn portie geluk (noem het falen van Mercedes zoals je wil) in rekening brengt.

Zo gaat het in het voetbal ook, kom je als jong talent in een eerste ploeg dan maak je ook geen vreugdedansje als je een oudere vaste waarde door de benen speelt op training, dat noemen ze respect. Klinkt ouderwets, maar zo gaat het.

Ik vind de trend op dit forum om te veralgemenen trouwens wat laf, noem dan maar namen als je dan toch met een vinger wil wijzen.
God save Mclaren

razzle_dazzle

#51
Maar juist omdat hij nog zo weinig kon winnen en omdat hij telkens een stap dichter komt bij het eindkampioenschap, viert hij zo. En ik vind dat je nog altijd mag vieren om je eigen goede prestatie want voor Renault is het nog altijd geen sinecure om het ene goede weekend na het andere te hebben.

Uw voorbeeld van het voetbal gaat niet echt op, denk je dat bv. Kompany (een jong talent) minder gaat juichen als hij Zidane in de wind kan zetten en zo een levensbelangrijk doelpunt kan scoren? Voetbal en F1 is ook een wereld van verschil qua mentaliteit he.

Roel

Citaat van: Razzle_dazzle op 27 juli 2005 - 22:38:37
Maar juist omdat hij nog zo weinig kon winnen en omdat hij telkens een stap dichter komt bij het eindkampioenschap, viert hij zo. En ik vind dat je nog altijd mag vieren om je eigen goede prestatie want voor Renault is het nog altijd geen sinecure om het ene goede weekend na het andere te hebben.

Uw voorbeeld van het voetbal gaat niet echt op, denk je dat bv. Kompany (een jong talent) minder gaat juichen als hij Zidane in de wind kan zetten en zo een levensbelangrijk doelpunt kan scoren? Voetbal en F1 is ook een wereld van verschil qua mentaliteit he.


Over het voetbalvoorbeeldje had ik eerder iets van oudere en jongere ploegmaten in gedachten.
Daarnet nog met een kameraad F1 spelletje gespeeld tot nu, ook gehad over de vingertjes van Alonso. Het gaat er gewoon om dat hij niet bijzonder heeft moeten werken voor zijn zegens. Alleen die in Imola, en dan nog kreeg hij ze eigenlijk cadeau. Iedereen ziet toch waarom die vingertjes niet even gepast zijn: Wat bijzonders heeft hij ervoor moeten doen? (ja OK, geconcentreerd blijven, geen fouten maken, blabla, u get the picture...)
God save Mclaren

razzle_dazzle

#53


Citaat

Over het voetbalvoorbeeldje had ik eerder iets van oudere en jongere ploegmaten in gedachten.
Daarnet nog met een kameraad F1 spelletje gespeeld tot nu, ook gehad over de vingertjes van Alonso. Het gaat er gewoon om dat hij niet bijzonder heeft moeten werken voor zijn zegens. Alleen die in Imola, en dan nog kreeg hij ze eigenlijk cadeau. Iedereen ziet toch waarom die vingertjes niet even gepast zijn: Wat bijzonders heeft hij ervoor moeten doen? (ja OK, geconcentreerd blijven, geen fouten maken, blabla, u get the picture...)

Roel, je wordt geen wereldkampioen als je alleen afhankelijk bent van geluk. Wat bijzonders moet Kimi (of iemand anders) doen als hij iedereen los op 20 seconden rijdt in zijn superieure wagen  :)? Die wordt nochtans vaak man van de wedstrijd genoemd.
En zou het niet een heel klein beetje kunnen zijn dat sommigen hun frustratie even niet de baas kunnen en daarom beginnen vitten op iedere uitspraak of beweging die enigzins verkeerd overkomt?


Roel

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 juli 2005 - 13:32:29

Roel, je wordt geen wereldkampioen als je alleen afhankelijk bent van geluk. Wat bijzonders moet Kimi (of iemand anders) doen als hij iedereen los op 20 seconden rijdt in zijn superieure wagen  :)? Die wordt nochtans vaak man van de wedstrijd genoemd.
En zou het niet een heel klein beetje kunnen zijn dat sommigen hun frustratie even niet de baas kunnen en daarom beginnen vitten op iedere uitspraak of beweging die enigzins verkeerd overkomt?


De beweging schiet idd in het verkeerde keelgat, ik vind het van weinig klasse getuigen dat Alonso zich zo uitdrukt dus moet hij de 'gefrustreerde' kritiek maar aankunnen  ;) ;D

Maar ik heb nooit gezegd dat Alonso's zegen alleen maar geluk is, waar haal je dat vandaan? ;)
Ik snap dat je bedoelt dat Kimi ook niets bijzonders doet, maar hij loopt niet met z'n vingertjes te zwaaien (al zouden eht er maar drie zijn), het ligt volgens hoe ik Kimi percipieer ook niet in zijn aard om zoiets te doen. Door deze "discussie" wordt het vingertjezwaai van Alonso uitvergroot terwijl het helemaal niet zo 'belangrijk' is. Ik wil gewoon maar even zeggen dat het toch voor de meesten duidelijk moet zijn (heel kort en het gaat hier niet over gelijk halen hè :), gewoon een rationele mededeling )

De zeges die Alonso behaalde zijn moeilijk indrukwekkend, fantastisch of heroïsch te noemen, en in mijn ogen hoef je dan niet zo te gesticuleren...

Niet dat hij er iets aan kan doen dat Kimi uitvalt of dat die 10 punten minder waard zijn maar een zege die je behaalt al strijdend of door 'enkel en alleen' een vlekkeloze degelijke race te rijden... iedereen voelt toch het verschil, niet? Wint hij z'n zes races na duels met Kimi of iemand anders, zul je mij nooit commentaar horen geven op de vingertjes.

Maar er zit idd wel iets van frustratie in à la: grmbl Spanjaard wint zonder te moeten drukken,grmpl... bij Mclaren wordt alles en iedereen gepusht tot de limiet, klein manneken gaat met de punten lopen en toont dan hoeveel keer hij al geprofiteerd heeft van de anderen hun fouten gmrblmbll 't is niet eerlijk :-D
God save Mclaren

razzle_dazzle

Voila, in die post kan ik me volledig vinden. Case closed ;).