Hoeveel kans maakt Kimi nog?

Gestart door Jasper, 30 mei 2005 - 21:47:44

« vorige - volgende »

Hoe hoog schat je de kans dat Kimi de titel pakt in?

> 50%
11 (30.6%)
41 - 50%
3 (8.3%)
31 - 40%
3 (8.3%)
21 - 30%
8 (22.2%)
11 - 20%
6 (16.7%)
0 - 10%
5 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 28

DerMika

Nog maar eens een wereldkampioenschap verloren door gebrek aan betrouwbaarheid. Hoeveel zijn dat er nu al???
The Dude abides

dj Peter

Citaat van: Snekuem op 24 juli 2005 - 21:57:47
Als Mclaren fan vind ik het eerlijk gezegd een schande dat zo'n topteam geen betrouwbare wagen kan bouwen. Betrouwbaarheid speelt hen al enkele jaren flink parten. Na 1999 is de betrouwbaarheid van de Mac's serieus achteruit gegaan. Enkele voorbeelden Mika die in de laatste ronde in Spanje moet opgeven, in Indy zijn motor opblaast als hij met Schumacher in gevecht is voor de titel, Kimi's blow up op de Nürburgring in 2003 en zo kunnen we nog even verder gaan. Maar dit jaar spant de kroon. Een speer van een wagen hebben, maar keer op keer uitvallen in leidende positie. Het moet de Fin pijn doen. En eerlijk gezegd, ik denk niet dat Kimi het geduld van Mika heeft en bij Mclaren blijft als het team zo blijft aanmodderen.  :'( :'( :'( :'(

In Maranello zullen ze hem met open armen ontvangen volgend jaar.

IVY440

Ik heb eens een kleine berekening gedaan. Ik zeg het er op voorhand bij: het is weer een "als" berekening.
Dus in de veronderstelling dat de McL van KR betrouwbaar was, had hij intussen al 8 GP's gewonnen.
1) San Marino waar zijn het aandrijving kapot ging
2) Spanje (heeft hij nu ook gewonnen)
3) Monaco (heeft hij nu ook gewonnen)
4) Europa (zonder zijn foutjes in de race en kapotte ophanging)
5) Canada (heeft hij nu ook gewonnen)
6) Frankrijk (is mss twijfelgeval maar zonder de motorproblemen, wie weet)
7) Engeland (zonder motorproblemen had hij ook hier gewonnen)
8) Duitsland (zonder de hyrauliekproblemen)

USA heb ik eruit gelaten, kan mss ook nog, wordt mss wel gecompenseerd door Frankrijk

Als je dan telkens FA een plaats achteruit zet (waar KR achter hem was), kom ik op deze tussenstand voor het WK: 87 voor KR en 77 voor FA. Met het tempo dat McL nu heeft, was de titel voor KR.
Nu is het spijtig genoeg anders en is het WK wel zo goed als voorbij.

Jasper

Je vergeet de USGP waar hij hoogstwaarschijnlijk had gewonnen voor Alonso, dan had hij nu 12 punten voorsprong. Maar de betrouwbaarheid hoort er nu eenmaal bij, en het is de schuld van McLaren en Mercedes dat die er niet is. Het is gewoon enoooorm jammer en frustrerend voor Kimi. :(

sledge

Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Jasper

Nog een Ferrari-fan die het jammer vindt als Kimi geen kampioen meer kan worden, het is toch echt de omgekeerde wereld hé. :D Een Ferrari-fan die ik ken vond het ook spijtig met de motivatie "toch gene Renault zeker" ;D

McChouffe

Citaat van: Jasper op 26 juli 2005 - 18:57:04
Nog een Ferrari-fan die het jammer vindt als Kimi geen kampioen meer kan worden, het is toch echt de omgekeerde wereld hé. :D Een Ferrari-fan die ik ken vond het ook spijtig met de motivatie "toch gene Renault zeker" ;D

Hier nog een Ferrarifan die het toch ook wel spijtig vindt. Ik heb meer respect voor Kimi dan Alonso.
Maar Renault heeft de betere wagen, ze verdienen het dus wel.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Supermariobros

Citaat van: WebMachine op 26 juli 2005 - 19:59:20
Citaat van: Jasper op 26 juli 2005 - 18:57:04
Nog een Ferrari-fan die het jammer vindt als Kimi geen kampioen meer kan worden, het is toch echt de omgekeerde wereld hé. :D Een Ferrari-fan die ik ken vond het ook spijtig met de motivatie "toch gene Renault zeker" ;D

Hier nog een Ferrarifan die het toch ook wel spijtig vindt. Ik heb meer respect voor Kimi dan Alonso.
Maar Renault heeft de betere wagen, ze verdienen het dus wel.

Ze hebben een betrouwbare wagen, maar zeker geen betere dan McLaren.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 26 juli 2005 - 18:57:04
Nog een Ferrari-fan die het jammer vindt als Kimi geen kampioen meer kan worden, het is toch echt de omgekeerde wereld hé. :D Een Ferrari-fan die ik ken vond het ook spijtig met de motivatie "toch gene Renault zeker" ;D
Voeg mij ook maar bij het lijstje, ik zie liever Kimi dan Alonso winnen. Die laatste staat bij mij in het lijstje arrogant, en dat hij met zen vingertjes kan tellen maakt hem niet populairder bij mij. Precies een klein kind!  ::)

Ik gun het Kimi 1000X meer dan Alonso. Ik respecteer Kimi ook veel meer. Nu nog hopen dat McLaren er volgend jaar weer niets van bakt en Ferrari terug top is, zien we binnenkort mss een Fin in't rood   :P :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Citaat van: Schumi 2005 op 26 juli 2005 - 20:35:49
Citaat van: Jasper op 26 juli 2005 - 18:57:04
Nog een Ferrari-fan die het jammer vindt als Kimi geen kampioen meer kan worden, het is toch echt de omgekeerde wereld hé. :D Een Ferrari-fan die ik ken vond het ook spijtig met de motivatie "toch gene Renault zeker" ;D
Voeg mij ook maar bij het lijstje, ik zie liever Kimi dan Alonso winnen. Die laatste staat bij mij in het lijstje arrogant, en dat hij met zen vingertjes kan tellen maakt hem niet populairder bij mij. Precies een klein kind!  ::)

Ik gun het Kimi 1000X meer dan Alonso. Ik respecteer Kimi ook veel meer.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het vingersgedoe van Alonso ben ik beu, hij leek met zijn overwinning op de Nurburgring en in Hockenheim (2 keer dankzij pech van Kimi) even blij als Monteiro met zijn 3e plaats in de USA. Beetje hipocriet en als je zo kampioen moet worden, geef mij dan toch maar Kimi die nog steeds cold as ice is en gewoon klasse laat zien en zelfs rust uitstraalt na een overwinning.

Roel

#40
Citaat van: IVY440 op 27 juli 2005 - 09:28:06
Citaat van: Schumi 2005 op 26 juli 2005 - 20:35:49
Citaat van: Jasper op 26 juli 2005 - 18:57:04
Nog een Ferrari-fan die het jammer vindt als Kimi geen kampioen meer kan worden, het is toch echt de omgekeerde wereld hé. :D Een Ferrari-fan die ik ken vond het ook spijtig met de motivatie "toch gene Renault zeker" ;D
Voeg mij ook maar bij het lijstje, ik zie liever Kimi dan Alonso winnen. Die laatste staat bij mij in het lijstje arrogant, en dat hij met zen vingertjes kan tellen maakt hem niet populairder bij mij. Precies een klein kind!  ::)

Ik gun het Kimi 1000X meer dan Alonso. Ik respecteer Kimi ook veel meer.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het vingersgedoe van Alonso ben ik beu, hij leek met zijn overwinning op de Nurburgring en in Hockenheim (2 keer dankzij pech van Kimi) even blij als Monteiro met zijn 3e plaats in de USA. Beetje hipocriet en als je zo kampioen moet worden, geef mij dan toch maar Kimi die nog steeds cold as ice is en gewoon klasse laat zien en zelfs rust uitstraalt na een overwinning.

Dat vind ik al bijzonder, maar de rust die hij toch meestal laat zien na een uitvalbeurt (al weet ik wel van een race waar hij expres nog wat gas bijgaf toen de Mercedes aan het kapot gaan was, en een andere waarbij hij kwaad was bij het binnekomen van de pits) is nog bewonderenswaardiger, klasse vind ik dat. Zo ook zijn commentaren na de zoveelste uitvalbeurt...
God save Mclaren

DerMika

Vreemd dat in deze topic iedereen alonso's vingers niet kan uitstaan terwijl in andere topics sommige McLaren fans hier worden op afgeschoten?? ;)

Maar ik kan ze ook niet uitstaan... :D
The Dude abides

McChouffe

Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met de vingers van Alonso? Wat is het verschil met een vreugdesprong (zoals Razzle al zei in een ander topic), gebalde vuisten of op je wagen gaan staan?
Wie zou Tom Boonen arrogant gevonden hebben moest hij 2 vingers in de lucht gestoken hebben na zijn 2e etappezege?
Dat je aan Kimi niet kan zien of hij nu gewonnen heeft of niet, maakt hem eigenlijk maar saai (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan zijn talent). Er is toch niks mis met het tonen van vreugde na een overwinning?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: WebMachine op 27 juli 2005 - 13:37:02
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met de vingers van Alonso? Wat is het verschil met een vreugdesprong (zoals Razzle al zei in een ander topic), gebalde vuisten of op je wagen gaan staan?
Wie zou Tom Boonen arrogant gevonden hebben moest hij 2 vingers in de lucht gestoken hebben na zijn 2e etappezege?
Dat je aan Kimi niet kan zien of hij nu gewonnen heeft of niet, maakt hem eigenlijk maar saai (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan zijn talent). Er is toch niks mis met het tonen van vreugde na een overwinning?

Er is een verschil tussen een overwinning verdienen of een overwinning in de schoot geworpen te krijgen.

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 27 juli 2005 - 13:37:02
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met de vingers van Alonso? Wat is het verschil met een vreugdesprong (zoals Razzle al zei in een ander topic), gebalde vuisten of op je wagen gaan staan?
Wie zou Tom Boonen arrogant gevonden hebben moest hij 2 vingers in de lucht gestoken hebben na zijn 2e etappezege?
Dat je aan Kimi niet kan zien of hij nu gewonnen heeft of niet, maakt hem eigenlijk maar saai (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan zijn talent). Er is toch niks mis met het tonen van vreugde na een overwinning?
Persoonlijk vind ik gebalde vuisten en een vreugdesprong en op de wagen gaan staan niet zo erg als die vingers hoor. Die vingers zijn zo van: Zie eens hoeveel ik al gewonnen heb, zie je het? Ik ben beter, ik ben de beste. Zo doen kleine kindjes ook, die tellen hoevaak ze gewonnen hebben. Al 6 keer op 12 races. Oooooh
Zo vind ik het overkomen. Hij mag van mij gerust blij zijn, al springt ie een gat in de lucht, of van of op het podium, zou ik niets uit majken. Maar die vingertjes zijn zo van kijk, kijk, ik ben de beste, nanananana
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.