Hoeveel kans maakt Kimi nog?

Gestart door Jasper, 30 mei 2005 - 21:47:44

« vorige - volgende »

Hoe hoog schat je de kans dat Kimi de titel pakt in?

> 50%
11 (30.6%)
41 - 50%
3 (8.3%)
31 - 40%
3 (8.3%)
21 - 30%
8 (22.2%)
11 - 20%
6 (16.7%)
0 - 10%
5 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jasper

Simpel. De kloof bedraagt 32 punten tussen Alonso en Kimi, en er zijn nog 12 wedstrijden te gaan. Hoe groot is de kans dat Kimi alsnog de titel pakt?

Jasper

Ik zie het alleszins niet zo rooskleurig in en heb dan ook op 21 tot 30 procent gestemd. Alonso is nog geen enkele keer uitgevallen dit seizoen en dus ziet het er niet naar uit dat dat nog dikwijls zal gebeuren dit seizoen. En dat is wat Kimi nu onoverkomelijk nodig heeft.

Ik heb even uitgerekend: gesteld dat Kimi alle races wint vanaf nu (wat dus niet zal gebeuren), dan moet Alonso 9 keer tweede worden en 3 keer derde. Als hij 8 keer tweede wordt en 4 keer derde, wint Kimi met gelijke punten maar meer overwinningen.

Het droomscenario voor Räikkönen is een hoop 1-2's voor McLaren, met Kimi als eerste (zal nog wel gebeuren dit seizoen) en een Alonso met pech.

Amateur

Als Ferrari binnenkort terug vooraan staat  :) en Kimi op dit niveau blijft presteren, is alles nog mogelijk.

Jasper

Citaat van: Amateur op 30 mei 2005 - 21:58:28en Kimi op dit niveau blijft presteren
Helaas kan je dat zowel positief als negatief interpreteren ;D

FerrariMan

Alonso haalt de titel niet binnen, de eindstrijd zal tussen Kimi en MS gaan.

dj Peter

#5
Ik ga er van uit dat Ferrari vanaf Canada zich weer komt bemoeien aan de top met twee sterk gemotiveerde rijders,dat Renault in goeie vorm blijft en ook Williams mee voor de zeges kan strijden dus schat ik zijn kansen op een wereldtitel niet zo groot in. Maar eigenlijk vind ik het véél te vroeg om nu al zo'n topic te openen,amper 1/3 van de GP's is gereden.

razzle_dazzle

Ferrari gaat nog races winnen, Kimi gaat nog races winnen, Montoya zal zich nog beter profileren, Alonso zal nog pech krijgen, Williams, Toyota, BAR,...ga zo maar door. Het is nog veel te vroeg om iemand uit te sluiten.

Roel

ik vrees minder dan 20% de renault is er nog iets te betrouwbaar en te snel voor. Ik vrees ook dat Ferrari nog terugkomt en dat de Williamsen binnekort meedoen voor de overwinning.
God save Mclaren

DerMika

Het ligt niet meer in de handen van McLaren volgens mij. Tenzij ze 1-2's kunnen rijden, en de Renault wat achterstand begint op te lopen (of de concurrentie begint in te lopen) zal het moeilijk worden. De constructeurstitel zie ik McLaren wel nog binnenhalen. Maar 32 punten verschil is een heleboel...

Wat heb ik GEVLOEKT! Ik zag het zo aankomen, bij ieder on-board shot kon je zelfs aan het beeld de vibraties op de wagen zien, dat kon niet goed aflopen  :-\
The Dude abides

phil69

da's moeilijk te zeggen hoeveel kans.
Na vorige race was het net alsof Alonso niet meer bestond.
Na dit weekend lijkt hij weer onbereikbaar.
Wat het nu na volgende race word?

Bjorn

Nu stemmen is idd veel te moeilijk. Ik doe het dan ook niet. Stel dat Alonso één keer uitvalt en Kimi wint of wordt tweede dan haalt hij in 1 klap 10 of 8 punten op. Momenteel is het nog vééél te vroeg om iets te zeggen. BMW komt sterk opzetten en Ferrari zal er ooit ook nog wel eens komen.  ;D ;D ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Supermariobros

Het wordt heel moeilijk, het is een mooi seizoen waarbij er verschillende teams aan elkaar gewaagd zijn. McLaren, Renault, Ferrari zullen nog zeker races winnen. Williams zoals ze nu bezig zijn zou ook wel eens een race (of meer) kunnen meepikken.

32ptn. is veel, het wordt heel moeilijk, niet onmogelijk volgens mij maar dan mag Kimi NIET meer uitvallen.

Jasper

Toch raar hoe 6 man stemt dat de titel waarschijnlijk naar Kimi gaat :o

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 30 mei 2005 - 22:05:39
Alonso haalt de titel niet binnen, de eindstrijd zal tussen Kimi en MS gaan.

Onmogelijk met het huidige puntensysteem!
Maar ik hoop alvast mee met jou.
Maar ik geloof er niet te hard meer in. Ik zie alonso geen 32 punten meer verliezen. In 2003 hebben we het kampioenschap verloren in de nurburgring en nu terug  :-\
Maar ik blijf erin geloven, ik zie hem alvast nog veel dichter komen maar moets ie gewonnen hebben dan had hij natuurlijk een veel grotere kans, wie weet. Ik heb nog liever Schumacher als kampioen dan die alonso.

Ferrari 2010

Hoewel ik uit de grond van men hart hoop dat als Schumi hem niet kan halen Kimi hem moet halen geef ik hem maar 11 tot 20% kans. Maar het kan, als zij en een ander team sneller zijn dan de Renaults is de kans zelfs heel groot. Dus als Williams en McLaren zo blijven doen komt het goed. Maar als Renault weermet iets nieuws en goed afkomt of als Williams of een ander team beter wordt dan McLaren wordt hun kans plots weer zeer klein.
Ik hoop het, ik wil alles behalve Alonso met de tittel zien gaan lopen. Ik kan hem niet meer hebben sinds zijn commentaar. En geen grijntje respect voor Raikonnen. Ik durf er voor te wedden dat hij zelfs nog geen enkel grijntje van medeleiden of respect heeft getoond aan Kimi sinds zijn crash. (die eigenlijk best wel hard was) Terwijl ik zo aan de foto's te zien denk dat Schumacher aan JPM wel direct na de race heeft gevraagd hoe het ermee was. (ik vermoed dat daar hun gesprekje over ging)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.