Teamorders bij McLaren?

Gestart door Bjorn, 27 mei 2005 - 10:25:02

« vorige - volgende »

Alan Blues

Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:41:54
Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.

Ik ben altijd tegen teamorders geweest, maar bij McLaren heeft men het nooit onder stoelen of banken gestoken dat er teamorders waren indien 1 van beide piloten mathematisch geen WK meer kon worden.

Het is dus een andere vorm van teamorders dan bij Ferrari, waar men duidelijk met 1ste en 2de piloot rijdt.

razzle_dazzle

Citaat van: Alan Blues op 02 juni 2005 - 15:32:47
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:41:54
Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.

Ik ben altijd tegen teamorders geweest, maar bij McLaren heeft men het nooit onder stoelen of banken gestoken dat er teamorders waren indien 1 van beide piloten mathematisch geen WK meer kon worden.

Het is dus een andere vorm van teamorders dan bij Ferrari, waar men duidelijk met 1ste en 2de piloot rijdt.

Ahja Montoya is al uitgeteld zeker  ??? Sorry maar dan liever recht door zee...

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 02 juni 2005 - 15:32:47
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:41:54
Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.

Ik ben altijd tegen teamorders geweest, maar bij McLaren heeft men het nooit onder stoelen of banken gestoken dat er teamorders waren indien 1 van beide piloten mathematisch geen WK meer kon worden.

Het is dus een andere vorm van teamorders dan bij Ferrari, waar men duidelijk met 1ste en 2de piloot rijdt.
Is toch normaal als je Schumacher in je team hebt, Rubens en Irvine zijn/waren zowiezo niet constant genoeg om hem bij te benen. (waarmee ik zever als Oostenrijk niet goed wil praten) Net zoals Mika altijd de voorkeur kreeg in het team terwijl DC enkel een paar hoogtepunten kende. Met die voorkeur doel ik dan wel op DC's eigen uitspraken. Dat lijkt me trouwens al demotiverend genoeg.

Rubens is de deurmat van Ferrari, DC was de deurmat van McLaren en Fisico is de deurmat bij Renault.

Er scheelt overal wel wat, enkel het durven inzien en ermee leren leven blijkt een uiterst moeilijk gegeven.

FerrariMan

Verduidelijking waarom ik DC een voetveeg van Mac noemde:

Citaat van: DCIt's a fault he acknowledged in an interview with F1-Racing Magazine – "I know I displayed a lack of consistency. I don't deny it" - but also one that he blamed upon a lack of support from his former team boss, Ron Dennis.  Or, to be more precise, a lack of support from Dennis compared to that given to DC's erstwhile McLaren team-mates, Kimi Raikkonen and Mika Hakkinen.

"Extra support was unquestionably directed to my team-mate while I was at McLaren. And, given that the mind controls the body and not the other way round, that had to have had an effect on me that, even now, I find difficult to quantity."

This perceived lack of support manifested itself when Dennis ordered Coulthard to let Hakkinen pass him to take grands prix victories at Jerez in 1997 and again at Melbourne in 1998.

"I couldn't quite comprehend what had just happened. The realisation that it had been so normal-seeming for Ron to require me to move over for Mika...was far from normal-seeming to me. It kind of shattered my confidence, in fact."

And neither DC, nor Dennis, were able to heal the scars caused by those two events.

Lees dit ook maar eens door, de woorden van Prost over de voorkeursbehandeling die Senna kreeg van McLaren en Honda destijds, gedetailleerd beschreven:
http://www.prostfan.com/senna2.htm

Het stinkt in elk team.

Eric

Ach ieder team heeft wel hier of daar een vorm van teamorders...bezie Renault maar eens...Trulli en Fisi krgen altijd de pech en Alonso zo goed als niks.
Ieder team heeft zo zijn "trukjes", de ene doet het subtiel en de andere doen het ... ;D ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Eric op 02 juni 2005 - 19:24:48
Ach ieder team heeft wel hier of daar een vorm van teamorders...bezie Renault maar eens...Trulli en Fisi krgen altijd de pech en Alonso zo goed als niks.
Ieder team heeft zo zijn "trukjes", de ene doet het subtiel en de andere doen het ... ;D ;)
Mja, dat was bij Ferrari ook hé. Rubens had altijd pech, en nu heeft Schumi altijd pech. Kan je dat dan nog in het vak van teamorders plaatsen of is het misschien toch toeval?

Misschien is het bij Renault het gevolg van dat ze Alonso als tittelkandidaat zien en de ander niet zodat ze Zorgen dat Alono's wagen piekfijn in orde is en dat de andere op de 2de plek komt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: BenedictusXVII op 02 juni 2005 - 19:14:27
Verduidelijking waarom ik DC een voetveeg van Mac noemde:

Citaat van: DCIt's a fault he acknowledged in an interview with F1-Racing Magazine – "I know I displayed a lack of consistency. I don't deny it" - but also one that he blamed upon a lack of support from his former team boss, Ron Dennis. Or, to be more precise, a lack of support from Dennis compared to that given to DC's erstwhile McLaren team-mates, Kimi Raikkonen and Mika Hakkinen.

"Extra support was unquestionably directed to my team-mate while I was at McLaren. And, given that the mind controls the body and not the other way round, that had to have had an effect on me that, even now, I find difficult to quantity."

This perceived lack of support manifested itself when Dennis ordered Coulthard to let Hakkinen pass him to take grands prix victories at Jerez in 1997 and again at Melbourne in 1998.

"I couldn't quite comprehend what had just happened. The realisation that it had been so normal-seeming for Ron to require me to move over for Mika...was far from normal-seeming to me. It kind of shattered my confidence, in fact."

And neither DC, nor Dennis, were able to heal the scars caused by those two events.

Lees dit ook maar eens door, de woorden van Prost over de voorkeursbehandeling die Senna kreeg van McLaren en Honda destijds, gedetailleerd beschreven:
http://www.prostfan.com/senna2.htm

Het stinkt in elk team.
Het stinkt ongetwijfeld in elk team, maar de uitspraken van DC zijn wel net zeer onbetrouwbaar. DC is buitengezwierd bij McLaren, en moest nog een volledig seizoen rijden toen het hele team dat wist. Dat is al een grote reden om DC geen grote voordelen mee te geven, en daar komt nog eens bij dat DC ongetwijfeld met een grote wrok zit. Dat blijkt uit de uitspraken die hij onlangs deed over Montoya en Räikkönen, die niet alleen getuigen van een laag-bij-de-gronds niveau, maar dus ook van dat hij wrok koesterde.

Pas op, waar rook is, is vuur, maar nat hooi maakt meer rook dan er vuur is...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 04 juni 2005 - 20:43:52
Citaat van: BenedictusXVII op 02 juni 2005 - 19:14:27
Verduidelijking waarom ik DC een voetveeg van Mac noemde:

Citaat van: DCIt's a fault he acknowledged in an interview with F1-Racing Magazine – "I know I displayed a lack of consistency. I don't deny it" - but also one that he blamed upon a lack of support from his former team boss, Ron Dennis. Or, to be more precise, a lack of support from Dennis compared to that given to DC's erstwhile McLaren team-mates, Kimi Raikkonen and Mika Hakkinen.

"Extra support was unquestionably directed to my team-mate while I was at McLaren. And, given that the mind controls the body and not the other way round, that had to have had an effect on me that, even now, I find difficult to quantity."

This perceived lack of support manifested itself when Dennis ordered Coulthard to let Hakkinen pass him to take grands prix victories at Jerez in 1997 and again at Melbourne in 1998.

"I couldn't quite comprehend what had just happened. The realisation that it had been so normal-seeming for Ron to require me to move over for Mika...was far from normal-seeming to me. It kind of shattered my confidence, in fact."

And neither DC, nor Dennis, were able to heal the scars caused by those two events.

Lees dit ook maar eens door, de woorden van Prost over de voorkeursbehandeling die Senna kreeg van McLaren en Honda destijds, gedetailleerd beschreven:
http://www.prostfan.com/senna2.htm

Het stinkt in elk team.
Het stinkt ongetwijfeld in elk team, maar de uitspraken van DC zijn wel net zeer onbetrouwbaar. DC is buitengezwierd bij McLaren, en moest nog een volledig seizoen rijden toen het hele team dat wist. Dat is al een grote reden om DC geen grote voordelen mee te geven, en daar komt nog eens bij dat DC ongetwijfeld met een grote wrok zit. Dat blijkt uit de uitspraken die hij onlangs deed over Montoya en Räikkönen, die niet alleen getuigen van een laag-bij-de-gronds niveau, maar dus ook van dat hij wrok koesterde.

Pas op, waar rook is, is vuur, maar nat hooi maakt meer rook dan er vuur is...
DC's uitspraken passen nochtans goed in het beeld dat Prost ook schetst.
Er moeten lijnen getrokken worden, dat begrijp ik, maar meestal gebruikt men hier serieuze stippellijnen.

Je kan het ook omdraaien, omdat DC bij McLaren weg was kon hij er openlijk voor uitkomen...

Raikkonen MASTER

Hoe ga je bewijzen dat er team orders zijn?

Voorbeeld:

Montoya rijdt voor Kimi en Kimi moet er dus voorbij. Dit lukt niet in de race zelf.
Wat als Montoya binnenkomt voor een 'probleem' en zo Kimi een plaats vooruit doet schuiven.

Montoya rijdt de pit terug uit en pikt terug in.

Hoe ga je ooit zo'n actie bewijzen?
Als het echt nodig is, zal dit wel gedaan worden. Niet door McLaren, ik wijs niet naar 1 team specifiek.
Maar hoe ga je dit bewijzen?

Jasper

Als een teambaas zelf zegt dat er teamorders kunnen komen, zijn het dan nog 'geruchten'? (eerder antwoord op een post uit het Canada-topic)

The Iceman

Teamorders zijn niet nodig bij Mclaren. Kimi rijdt JPM zoal naar huis !  :) :) :)

FerrariMan

Citaat van: Snekuem op 06 juni 2005 - 17:16:17
Teamorders zijn niet nodig bij Mclaren. Kimi rijdt JPM zoal naar huis !  :) :) :)
Zo ken ik er nog een paar ;)

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 06 juni 2005 - 18:05:53
Citaat van: Snekuem op 06 juni 2005 - 17:16:17
Teamorders zijn niet nodig bij Mclaren. Kimi rijdt JPM zoal naar huis !  :) :) :)
Zo ken ik er nog een paar ;)

Jep, vorige race was het nog zo ;)

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 02 juni 2005 - 15:32:47
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:41:54
Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.

Ik ben altijd tegen teamorders geweest, maar bij McLaren heeft men het nooit onder stoelen of banken gestoken dat er teamorders waren indien 1 van beide piloten mathematisch geen WK meer kon worden.

Het is dus een andere vorm van teamorders dan bij Ferrari, waar men duidelijk met 1ste en 2de piloot rijdt.
"we zouden Kimi niet toegestaan hebben om tegen Montoya te racen..."vervolgde Dennis.

Heerlijke zin  :)

Hopelijk snappen meer mensen nu dat geen enkel team het graag heeft wanneer hun wagens één en twee liggen om ze tegen elkaar te laten racen met de kans op nul punten. Bij McLaren is het dus niet anders.  :D ;)

mike

Citaat van: BenedictusXVII op 14 juni 2005 - 19:37:09
Citaat van: Alan Blues op 02 juni 2005 - 15:32:47
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:41:54
Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.

Ik ben altijd tegen teamorders geweest, maar bij McLaren heeft men het nooit onder stoelen of banken gestoken dat er teamorders waren indien 1 van beide piloten mathematisch geen WK meer kon worden.

Het is dus een andere vorm van teamorders dan bij Ferrari, waar men duidelijk met 1ste en 2de piloot rijdt.
"we zouden Kimi niet toegestaan hebben om tegen Montoya te racen..."vervolgde Dennis.

Heerlijke zin  :)

Hopelijk snappen meer mensen nu dat geen enkel team het graag heeft wanneer hun wagens één en twee liggen om ze tegen elkaar te laten racen met de kans op nul punten. Bij McLaren is het dus niet anders.  :D ;)

Dat zat ik ook te denken, ja. Al dat geschreeuw hier in het verleden over al dan niet mogen racen binnen 1 team is bij deze stevig op zijn nummer gezet. Niet dat dat voor de doorwinterde F1 fan nieuws is, maar...