Teamorders bij McLaren?

Gestart door Bjorn, 27 mei 2005 - 10:25:02

« vorige - volgende »

Bjorn

Een goede zaak? Het is nochtans verboden maar zoals iedereen ook weet héél moeilijk te achterhalen. Ik zie het JP nog niet onmiddellijk doen. Hopelijk werkt dit niet tegen McLaren, in ieder geval nu is het nog véél te vroeg om Montoya al Kimi te helpen...
De Mens: In Het Gras![/color]

Roel

Dit is wel echt on-Mclaren. En belachelijk om uit te spreken van Ron Dennis. Kimi heeft ten eerste totaaaaaal geen team-orders nodig. En het is nog veel te vroeg op het seizoen om hierover al uitspraken te doen, als die al kunnen.

Dat Montoya niet meer moet aanvallen als Kimi op staat : OK. Maar als Monty sneller is, dan is het maar zo.

Dit is zever, gezever van Mclaren, FOEI!
God save Mclaren

FerrariMan

Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 11:50:48
Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

zoals ik al zei dus: degene die achter zijn teamgenoot ligt, moet zich koest houden en dus geen onnozele dingen doen, dan gaat het teambelang toch nog altijd voor?
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 27 mei 2005 - 12:00:10
Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 11:50:48
Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

zoals ik al zei dus: degene die achter zijn teamgenoot ligt, moet zich koest houden en dus geen onnozele dingen doen, dan gaat het teambelang toch nog altijd voor?

Waarom wel? Als hij kan inhalen mag dat toch? En als de titel op het spel zou staan dan begrijp ik heel goed dat het team een order zal geven.

Vulture

Idd, elk team gebruikt teamorders wanneer er iets aan vasthangt (titel bij coureur of constructeur = publiciteit = inkomsten enz...).
De F1 draait allang niet meer om de sport alleen, maar dat is toch allang duidelijk, niet?  ;)
Close The World, Open The Next..

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 12:06:12
Citaat van: Roel op 27 mei 2005 - 12:00:10
Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 11:50:48
Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

zoals ik al zei dus: degene die achter zijn teamgenoot ligt, moet zich koest houden en dus geen onnozele dingen doen, dan gaat het teambelang toch nog altijd voor?

Waarom wel? Als hij kan inhalen mag dat toch? En als de titel op het spel zou staan dan begrijp ik heel goed dat het team een order zal geven.

Als ze op een én twee rijden maakt het voor het team toch niet uit wie als eerst finisht? ze krijgen dan toch de volle pot voor de consturcteurstitel. Ik wil maar zeggen, dat expres vertragen en de andere op de baan voorbij laten gaan, nu echt nog wel te vroeg is én bovendien onnodig in het geval van Kimi-Montoya.
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 27 mei 2005 - 13:22:14
Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 12:06:12
Citaat van: Roel op 27 mei 2005 - 12:00:10
Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 11:50:48
Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

zoals ik al zei dus: degene die achter zijn teamgenoot ligt, moet zich koest houden en dus geen onnozele dingen doen, dan gaat het teambelang toch nog altijd voor?

Waarom wel? Als hij kan inhalen mag dat toch? En als de titel op het spel zou staan dan begrijp ik heel goed dat het team een order zal geven.

Als ze op een én twee rijden maakt het voor het team toch niet uit wie als eerst finisht? ze krijgen dan toch de volle pot voor de consturcteurstitel. Ik wil maar zeggen, dat expres vertragen en de andere op de baan voorbij laten gaan, nu echt nog wel te vroeg is én bovendien onnodig in het geval van Kimi-Montoya.
Jup, maar volgens mij hecht een team toch een enorm groot belang aan de rijderstitel, als het al niet meer is.

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 11:50:48
Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

Hmmmm, ik herinner me francorchamps 1999. Mika in volle strijd voor de titel, hij heeft de punten echt nodig. David pakt de kop bij de start en Mika is tweede. De uiteindelijke uitslag. DAVID=1 MIKA=2... Waarom gebruiken ze geen teamorders en laten ze Mika niet winnen?
Teamorders bij McLaren, hmmmm nee denk het niet. Mss dat Withmarch een andere visie heeft maar ik betwijfel of het zou mogen.

Bjorn

Ik vond het eerlijk gezegd ook een vreemde uitspraak. Mclaren staat erom bekend geen teamorders toe te passen. Ik weet nog, zoals Mikacouli zei, toen David won voor Mika. Mika wou zelfs niet meer rijden en was zeer misnoegd dat hij niet voorbij David kon...
De Mens: In Het Gras![/color]

razzle_dazzle

Citaat van: Bjorn op 27 mei 2005 - 17:59:59
Ik vond het eerlijk gezegd ook een vreemde uitspraak. Mclaren staat erom bekend geen teamorders toe te passen. Ik weet nog, zoals Mikacouli zei, toen David won voor Mika. Mika wou zelfs niet meer rijden en was zeer misnoegd dat hij niet voorbij David kon...

Hmm zo een uitspraak vind ik altijd een beetje cliché, ieder team gebruikt teamorders als het moet. Een zwaluw maakt de lente niet  ;), getuige daarvan de uitlatingen die DC kort na zijn vertrek deed. Maar goed ik heb er geen problemen mee...

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 27 mei 2005 - 17:25:22
Citaat van: BenedictusXVII op 27 mei 2005 - 11:50:48
Komaan, elk team met de kans zal teamorders gebruiken.
Je moet echt niet gaan denken dat McLaren JPM zal laten winnen wanneer Kimi de kans maakt op de titel over een tiental races en achter hem zit.

En gelijk hebben ze, algemene belangen gaan voor.

Hmmmm, ik herinner me francorchamps 1999. Mika in volle strijd voor de titel, hij heeft de punten echt nodig. David pakt de kop bij de start en Mika is tweede. De uiteindelijke uitslag. DAVID=1 MIKA=2... Waarom gebruiken ze geen teamorders en laten ze Mika niet winnen?
Teamorders bij McLaren, hmmmm nee denk het niet. Mss dat Withmarch een andere visie heeft maar ik betwijfel of het zou mogen.
Ik kan alleen maar reageren op hun uitspraken, en deze keer is het toch daadwerkelijk iemand van McLaren zelf die het zegt (tenzij de vakkundige pers er weer tussen zit)  ;)
Maar nogmaals, het maakt me weinig tot niks uit.

mike

Citaat van: Bjorn op 27 mei 2005 - 17:59:59
Ik vond het eerlijk gezegd ook een vreemde uitspraak. Mclaren staat erom bekend geen teamorders toe te passen. Ik weet nog, zoals Mikacouli zei, toen David won voor Mika. Mika wou zelfs niet meer rijden en was zeer misnoegd dat hij niet voorbij David kon...

Wat ik hieronder beschrijf is natuurlijk lang geleden, maar bedenk wat Prost onlangs zei over de jaren dat hij met Senna vocht. Hij deed veel veel werk om de motor naar zijn stijl te tunen, en dan kreeg hij die settings niet in de races. Maar plots wel in Frankrijk, omdat het beter was voor de publiciteit als de locale held daar zou winnen. Dat is ook een vorm van teamorders, zij het van een andere soort dan wat we er tegenwoordig per default onder verstaan.


dj Peter

Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.

FerrariMan

Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:41:54
Ik vind toch dat je het lef moet hebben om nu  te gaan verkondigen dat je misschien wel teamorders zou gaan gerbruiken. Ferrari heeft in het recente verleden teamorders gebruikt en iedereen schreeuwde wat voor een schande het was voor de sport! Komaan zeg, zij waren tenminste niet te laf om de teamorders openlijk en duidelijk toe te passen, terwijl andere teams het misschien wel heimelijk en "undercover" deden.
In de race-preview op RTBF sprak Flavio ook letterlijk (doch dibbelzinnig) uit dat Alonso zijn grote voorkeur heeft. Bij McLaren kreeg Mika volgens DC meer steun, bij Ferrari is Schumacher de duidelijke nummer 1, bij Williams moest Frentzen in functie van Villeneuve rijden, allemaal feiten en ze duiden aan dat teamorders er altijd zijn geweest en zullen zijn. Mensen die met de vinger naar één team wijzen zijn hypocriet.  :)