A1 Grand Prix

Gestart door Doefie, 25 mei 2005 - 18:10:57

« vorige - volgende »

Juan Pablo


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Zo indrukwekkend vind ik zen prestatie nogtans niet hoor :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

jewel joh, 2x van 1 van de laatste plaatsen naar voren komen is echt wel  waardig

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Ok, ik weet natuurlijk wel niet hoe de race verlopen is. Maar jah, dat is ook omdat je op geen enkele manier de race kan bekijken vanuit België :'( :'(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Rippie

Citaat van: Schumi 2005 op 09 oktober 2005 - 20:49:38
Ok, ik weet natuurlijk wel niet hoe de race verlopen is. Maar jah, dat is ook omdat je op geen enkele manier de race kan bekijken vanuit België :'( :'(
Verstappen startte vanuit de pits en kreeg onderweg nog een drive-through-penalty om onduidelijke redenen (er zouden teveel mensen aan de wagen gewerkt hebben tijdens de pitstop, het team spreekt dit tegen). Toch werd hij nog zevende. Zonder drive-through had hij derde kunnen eindigen, aangezien hij vlak voor zijn drive-through vlak achter Kerr zat...
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Juan Pablo

#65
Wordt het in Belgie niet uitgezonden  ???, best raar, aangezien er toch behoorlijk in de spot lights staat.
nja, belgie heeft ook geen team he..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

cookie

Citaat van: Schumi 2005 op 09 oktober 2005 - 20:49:38
Ok, ik weet natuurlijk wel niet hoe de race verlopen is. Maar jah, dat is ook omdat je op geen enkele manier de race kan bekijken vanuit België :'( :'(

tuurlijk wel, via die internet stream die ik gisteren gaf of via schotelontvanger op RTL7. Als je enkel op kabel TV vertrouwt moet je niet veel autosport verwachten hier in Belgie ;)

Ferrari 2010

Op tv blijft toch iets anders dan op de PC hoor ;) Er is waarschijnlijk ook geen vlaamse commentaar bij hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

Citaat van: Schumi 2005 op 10 oktober 2005 - 17:49:56
Op tv blijft toch iets anders dan op de PC hoor ;) Er is waarschijnlijk ook geen vlaamse commentaar bij hé ;)

nee, Engels commentaar van Ben Edwards en John Watson. En je kan je pc beelden naar de TV doorsturen als je de juiste kabeltjes hebt ;)

Juan Pablo

Jeroen Bleekemolen bestuurt aanstaande vrijdag de tweede auto van het Nederlandse team in de A1GP. Het wordt voor Bleekemolen de eerste keer dat hij zich in een rechtstreekse vergelijking kan meten met de andere coureurs. 

Tijdens de derde A1-race op Estoril krijgen de teams voor de eerste maal de gelegenheid om hun reservewagen uit te proberen. Daarvoor mag elk land zijn tweede rijder inzetten. Volgens de reglementen kan elk team per race beslissen wie van de coureurs de auto bestuurt. Voor Nederland is Verstappen vooralsnog de nummer één. Bleekemolen hoopt aanstaande vrijdag zijn visitekaartje af te geven en zo een plek af te dwingen voor een van de races later dit jaar. 

"Ik kijk er heel erg naar uit", zegt Bleekemolen. "Ik weet niet precies waar ik zal staan ten opzichte van de concurrentie. De andere rijders hebben natuurlijk veel ervaring in de auto en ik nog niet. Ik leer normaal snel en tijdens de vorige testdagen toen ik gereden heb ging het heel goed. Bovendien hoop ik de auto al een goede basis set-up te kunnen geven voor de rest van het weekend. Het is in ieder geval goed dat ik nu met 24 andere landen tegelijk kan rijden, met gelijke kansen." 









O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Tijdens de eerste vrije training op het circuit van Estoril heeft Team Nederland een achtste tijd genoteerd. Jos Verstappen klokte 1:35,477. Het snelst was Team Frankrijk met 1:33,076.
Onder de tijd
Tot vlak voor het einde van de training stond Verstappen nog tweede achter Team Portugal. Daarna dook een aantal teams nog onder de tijd van de Limburger.

Top drie
De Fransman Alexandre Premat was dus de snelste. Duitsland eindigde met debutant Adrian Sutil (1:33,700) als tweede. Derde werd Team Tsjechië (1:33,734) met achter het stuur Tomas Enge.

Tegenvallend
Leider in de stand om het kampioenschap, Brazilië (Nelsinho Piquet), kwam niet verder dan 1:34,085, goed voor plaats vijf. Scott Speed kon opnieuw niet imponeren. De Amerikaan eindigde met 1:37,534 als zeventiende. Nieuw-Zeeland, tijdens iedere race in de top vier, werd met Jonny Reid negentiende met 1:39,361.

Bleekemolen
's Ochtends kwam ook Jeroen Bleekemolen in actie. In twee sessies van elk veertig minuten testte hij de tweede wagen van het team. Onder natte omstandigheden klokte hij tijden van 1:58,633 (tiende) en 1:55,593 (14de).

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Team Frankrijk heeft net als tijdens de eerste sessie ook de tweede vrije training gedomineerd. Alexandre Premat noteerde onder zeer natte omstandigheden een tijd van 1:52,037.
Regenval
Nederland kwam met Jos Verstappen niet verder dan 1:56,424, goed voor een dertiende plaats. De coureurs werden de gehele dag al geplaagd door de regen. De overvloedige neerslag zorgde er zelfs voor dat de tweede sessie een halfuur werd uitgesteld.

Uitslagen
Brazilië (Nelsinho Piquet) eindigde met 1:53,777 als tweede voor Portugal. Alvaro Parente klokte een tijd van 1:53,895. Nieuw-Zeeland (Matt Halliday) bleef opnieuw ver achter bij de verwachtingen. Met 1:58,552 kwamen de 'Kiwi's' niet verder dan plaats 17.


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Verstappen start morgen vanaf p5, een goede prestatie, hopelijk komt ie tijdens de sprintrace op het podium!
1.Brazilie
2.Zwitserland
3.Frankrijk
4.Tjechie
5. Nederland
..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Scuderia Ferrari

Citaat van: Juan Pablo op 22 oktober 2005 - 18:15:51
Verstappen start morgen vanaf p5, een goede prestatie, hopelijk komt ie tijdens de sprintrace op het podium!
1.Brazilie
2.Zwitserland
3.Frankrijk
4.Tjechie
5. Nederland
..
Als hij nu wel verder komt dan de eerste bocht ::)

Rippie

En nu ontbreekt Japan. Wat heb ik nu weer gemist?  ???
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst