Skoda stopt met WK rally

Gestart door Martin, 06 december 2005 - 22:32:03

« vorige - volgende »

Martin

Van de zes autofabrikanten die dit seizoen hebben meegedaan aan het wereldkampioenschap rally blijven er, zoals het er nu naar uitziet, in 2006 maar drie over. Na Citroën en Peugeot heeft dinsdag ook Skoda besloten geen WK-team meer te formeren. Ford, Mitsubishi en Subaru, de werkgever van wereldkampioen Sebastien Loeb, blijven nog wel actief in de rallysport.

(De spoeling word dun.)

bmwracing

ja het is zo als in de dtm aan het worden niet veel merken meer...wel zonde maar als je eens bekijkt welke vlaamse zender heeft de rally rechtstreeks uit? zouden dat beter eens doen zal meer aansporen om rally te kijken maar ja daarmee is het probleem niet opgelost dat de teams verdwijnen..

KVDracer

Autosport wordt in alle klassen veel te duur. De enige race klasse die momenteel groeit is het WTCC, maar dit zal ook niet lang meer duren. Want het is nog maar één jaar een wereldkampioenschap. Iedere klasse die nieuw wordt opgestart of die ze vernieuwen kent successen, zoals DTM, maar na een paar jaar verdwijnt de intresse en komen ze tot de vaststelling dat het eigenlijk teveel kost. Dit fenomeen zie je vooral in de lagere race klassen. De eerste twee-drie jaar is de intresse groot en daarna neemt de intresse steeds meer af en verdwijnt ze gewoon.

Ferrari 2010

Citaat van: bmwracing op 06 december 2005 - 23:41:55
ja het is zo als in de dtm aan het worden niet veel merken meer...wel zonde maar als je eens bekijkt welke vlaamse zender heeft de rally rechtstreeks uit? zouden dat beter eens doen zal meer aansporen om rally te kijken maar ja daarmee is het probleem niet opgelost dat de teams verdwijnen..
Mja, op tv uitzenden is dan ook zo lastig hé. Het heeft vaste tijden, maar ze rijden allemaal één voor één en een rally heeft een stuk of 10 onderdelen als ik me niet vergis (kan ook een andere rally sport zijn dat ik voor heb, maar dat betwijfel ik)
Niet evident dus om uit te zenden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Mitsubischi heeft ook afgezegd voor het WK.
Daardoor zijn maar 7 deelnemers ingeschreven voor de WK manche in Monte Carlo.
Lachwekkend maar begrijpbaar gezien de kosten.

Bjorn

Wel triestig eigenlijk. Het gaat nu nog enkel tussen Ford en Subaru... Ze zullen veel toeschouwers kwijtgeraken volgend jaar!!
De Mens: In Het Gras![/color]