De opmars van McLaren

Gestart door Raikkonen MASTER, 23 mei 2005 - 20:40:55

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

De opmars van McLaren is vrij indrukwekkend.
Vorig seizoen konden ze niet rekenen op de betrouwbaarheid van de wagen, maar dit seizoen lijken alle problemen eindelijk van de baan.

Kimi Raïkkönen zei het zelf ook al dat de wagen elke week verbeterde. Dit omdat er elke week nieuwe onderdelen komen om de wagen sneller en betrouwbaarder te maken.
Hij was niet zeker of de wagen competitief genoeg zou zijn maar met de nieuwe motor ging het tot nu toe heel erg goed.

McLaren-Mercedes doet het niet alleen goed in de Formule1 maar ook in de F3 Euro Series won McLaren met piloot Lewis Hamilton beide series in Monaco. McLaren legde hier ook beslag op de 2de plek.

Zonder het incident met Montoya en zijn terecht gedwongen start achterin had Montoya bij op het podium kunnen staan. Er zijn maar weinig mensen die hier aan twijfelen.

Heel McLaren draait goed en Kimi heeft nog hoop op de wereldtitel.
"Het is irritant dat als je wint, je directe concurrent 2de wordt. Je neemt dan maar 2 punten terug en dat is toch te weinig. Ik dank de Williams-rijders dat ze Alonso de 2de plek hebben afgenomen.
Het seizoen is nog lang, er zijn nog veel races en we gaan proberen onze achterstand kwijt te werken en met het hele team nog harder te werken dan nu het geval is. Deze wagen kan trouwens nog sneller dan hij nu is.
Ik ga proberen zoveel mogelijk races te winnen en dan zien we wel wat er gebeurd."

Hoopvolle woorden van Kimi over zijn eigen resultaten en die van McLaren. Ook Montoya kan in de GP van Europa bewijzen dat hij zich aangepast heeft aan McLaren dat toch gekenmerkt wordt door zijn ijzeren discipline.

Jasper

Inderdaad een herrijzenis als de Feniks. Kimi loopt momenteel over van vertrouwen, en dat zal zijn prestaties nog ten goede komen. Ik zie hem na de GP van Monaco nog meer als grootste kanshebber voor de titel.

Roel

Eén ding wat ik eigenlijk een slechte verandering vind, is het verschil in punten tss 1 én twee. En dit zeg ik ECHT niet omdat Raikkonen nu punten moet inhalen.

Het doet in principe afbreuk aan het grondbeginsel van de sport: drang om te winnen. (dat bij Schumi nog duidelijk aanwezig: respect) Waarom zou iemand die tweede staat moeite doen om eerste te eindigen en aldus de daarbij horende risico's te nemen. Dat Schumacher er toen met de vingers in de neus WK mee werd, zou dit systeem nooit mogen beïnvloed hebben. Het puntensysteem van 10-6-... (desnoods 12- 8 -...)moet toch weer mogelijk zijn. Wat vinden jullie hiervan?

In het voetbal maakten ze de sprong een 7-8tal jaar geleden van 2ptn nr drie per overwinning, in F1 gaan ze omgekeerd :-s

En over Mclaren: ik noem het niet echt opmars: het is Cash-out van rendement dat al jaren beloofd werd, het was hen geraden, na hun gefoeter en geklungel van de afgelopen jaren. Sinds Mika vertrok, is dit het eerste jaar dat er een WK-winnende wagen is gebouwd: 2003 wasOK, maar vooral dankzij betrouwbaarheid en niet qua snelheid.

It's good to have them back  :D
God save Mclaren

Jasper

In 2003 hadden ze voor hetzelfde geld het WK kunnen winnen (en dit is níét de kerngedachte van deze posts dus ik verwacht hierop ook géén reactie), dus noem ik die MP4/17D ook wel een WK-winnende wagen hoor. ;)

Over het puntensysteem: ik was er vroeger voor, toen de toenmalige FerrariMan al sterk protesteerde. Nu ben ik er ook eerder tegen geneigd. Dit is uiteraard deels omdat het nu in Kimi's nadeel is. Het zou hypocriet zijn om dat te ontkennen. Maar ook omdat de situatie nu veranderd is ten opzichte van enkele seizoenen geleden. Met de motoren- en bandenregel is het nog véél meer risico dat je zou moeten nemen voor twee punten. Omdat het dit jaar een groter risico is, zou dat ook met meer beloond moeten worden.
Omdat het ook zo is dat er enorm weinig deelnemers meer zijn, 18 in de voorbije twee races, stel ik een puntensysteem voor met drie punten verschil tussen eerste en tweede, en zeven rijders die punten krijgen:

10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Roel

God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 23 mei 2005 - 21:03:38
Over het puntensysteem: ik was er vroeger voor, toen de toenmalige FerrariMan al sterk protesteerde. Nu ben ik er ook eerder tegen geneigd.
Waar is de tijd, ik weet dat ik bijna de pedalen verloor toen die regel er kwam.
Maar kom, uiteindelijk kan dit ook in Kimi's voordeel gaan spelen wanneer Alonso een paar keer buiten de punten valt en Kimi wint en wint en wint.

Maar McLaren staat er inderdaad terug, en hoe.
Mag ook wel na die paar jaren van merde de merde hé.

Mocht Schumacher het dan toch nét niet halen laat Kimi dan maar die titel nemen.

Doefie

De McLaren MP4/17d wás ook een goeie wagen, in tegenstelling tot de MP4-17. Maar jammer genoeg kwam hij dan net die 3 puntjes tekort ...

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 21:29:51
Citaat van: Jasper op 23 mei 2005 - 21:03:38
Over het puntensysteem: ik was er vroeger voor, toen de toenmalige FerrariMan al sterk protesteerde. Nu ben ik er ook eerder tegen geneigd.
Waar is de tijd, ik weet dat ik bijna de pedalen verloor toen die regel er kwam.
Maar kom, uiteindelijk kan dit ook in Kimi's voordeel gaan spelen wanneer Alonso een paar keer buiten de punten valt en Kimi wint en wint en wint.

Maar McLaren staat er inderdaad terug, en hoe.
Mag ook wel na die paar jaren van merde de merde hé.

Mocht Schumacher het dan toch nét niet halen laat Kimi dan maar die titel nemen.
Inderdaad, liever Kimi dan Alonso vind ik ook.
Komt waarschijnlijk helemaal door Alonso zelf. na zijn onterechte uitspraken over Ferrari na de uitsluiting van BAR ben ik alle respect voor hem verloren. Het valt ook op, hij heeft hier geen enkele fan, en anders durft hij zich niet tonen. Het gaat hier enkel om ferrari en Mclaren fans die hun team verdedigen. Ik heb nog nooit iemand weten reageren op mijn uitspraken over Alonso.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 23 mei 2005 - 21:46:42
Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 21:29:51
Citaat van: Jasper op 23 mei 2005 - 21:03:38
Over het puntensysteem: ik was er vroeger voor, toen de toenmalige FerrariMan al sterk protesteerde. Nu ben ik er ook eerder tegen geneigd.
Waar is de tijd, ik weet dat ik bijna de pedalen verloor toen die regel er kwam.
Maar kom, uiteindelijk kan dit ook in Kimi's voordeel gaan spelen wanneer Alonso een paar keer buiten de punten valt en Kimi wint en wint en wint.

Maar McLaren staat er inderdaad terug, en hoe.
Mag ook wel na die paar jaren van merde de merde hé.

Mocht Schumacher het dan toch nét niet halen laat Kimi dan maar die titel nemen.
Inderdaad, liever Kimi dan Alonso vind ik ook.
Komt waarschijnlijk helemaal door Alonso zelf. na zijn onterechte uitspraken over Ferrari na de uitsluiting van BAR ben ik alle respect voor hem verloren. Het valt ook op, hij heeft hier geen enkele fan, en anders durft hij zich niet tonen. Het gaat hier enkel om ferrari en Mclaren fans die hun team verdedigen. Ik heb nog nooit iemand weten reageren op mijn uitspraken over Alonso.

Voor mij ook Kimi op 2. Allez, ik bedoel: op 1 als MS dat niet kan (iets waar ik voor 2005 overigens niet meer in geloof).

Ik heb niks tegen Alonso als persoon, maar koele Kimi is me gewoon sympatieker dan de wat verhitte spanjaard. Om analoge reden zie ik Briatore al helemaal niet zitten. Beeld je de zelfverheerlijkende show eens in die Flavissimo afsteekt als Alonso of Renault een titel binnenhaalt...

FerrariMan

Inderdaad. Kimi in volle glorie op het podium na de titel binnen te slepen lijkt me wel een grappig zicht :)

mike

Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 22:10:05
Inderdaad. Kimi in volle glorie op het podium na de titel binnen te slepen lijkt me wel een grappig zicht :)

Op de persconferentie achteraf zegt hij met een afgestreken gezicht en een duidelijk fins accent: "Car was good. Was a nice season." En verbaast zich dan dat er nog vragen zijn.  ;)

dj Peter

Ik vind het goed dat de Mac's ook weer meedoen aan de top,hoe meer teams strijden voor de zege,hoe meer amusement en spanning. Prima zo.

Raikkonen MASTER

Om de Ferrari-fans nu een hart onder de riem te steken, ik vind het niet leuk dit seizoen.
Ook al wint Kimi nu 2 races, leuk was het niet.

Ik wil een rechtstreeks duel tussen Alonso, Kimi en Michael.
Als zij op plek 1, 2 en 3 staan binnen de 10 seconden moet het vuurwerk geven.

Zoiets hebben we al gehad toen Alonso won voor Michael maar met Kimi erbij moet het nog meer nagelbijten zijn. Ik vond de race toen best spannend, vooral toen MS vervaarlijk terug kwam maar ik wil meer van dat.
Dat Kimi wint is goed, maar meer spanning kan alleen maar leuker zijn om te kijken.
Zowel voor de McLaren-fan als voor de andere team-fans.

DerMika

Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 22:10:05
Inderdaad. Kimi in volle glorie op het podium na de titel binnen te slepen lijkt me wel een grappig zicht :)
Hopelijk begint hij niet gelijk te zuipen op het podium dan ;)

Ach, het kan me eigenlijk niet schelen, hij doet wat hij wil... als hij maar blijft WINNEN! En dan ergens tijdens het seizoen nog een mooie inhaalrace doen, en ergens - waarom niet - een maneuvre à la hakkinen in Spa 2000... Jaja, ik zie het al helemaal voor me! :)
The Dude abides

Bruno

Citaat van: Schumi 2005 op 23 mei 2005 - 21:46:42
Citaat van: BenedictusXVII op 23 mei 2005 - 21:29:51
Citaat van: Jasper op 23 mei 2005 - 21:03:38
Over het puntensysteem: ik was er vroeger voor, toen de toenmalige FerrariMan al sterk protesteerde. Nu ben ik er ook eerder tegen geneigd.
Waar is de tijd, ik weet dat ik bijna de pedalen verloor toen die regel er kwam.
Maar kom, uiteindelijk kan dit ook in Kimi's voordeel gaan spelen wanneer Alonso een paar keer buiten de punten valt en Kimi wint en wint en wint.

Maar McLaren staat er inderdaad terug, en hoe.
Mag ook wel na die paar jaren van merde de merde hé.

Mocht Schumacher het dan toch nét niet halen laat Kimi dan maar die titel nemen.
Inderdaad, liever Kimi dan Alonso vind ik ook.
Komt waarschijnlijk helemaal door Alonso zelf. na zijn onterechte uitspraken over Ferrari na de uitsluiting van BAR ben ik alle respect voor hem verloren. Het valt ook op, hij heeft hier geen enkele fan, en anders durft hij zich niet tonen. Het gaat hier enkel om ferrari en Mclaren fans die hun team verdedigen. Ik heb nog nooit iemand weten reageren op mijn uitspraken over Alonso.

Bij deze dan: Ik had graag Alonso met de Renault het kampioenschap zien binnenrijven dit jaar. Maar zoals de Mac's nu bezig zijn gun ik het hun (met Kimi al winnaar) ook best hoor. Ze waren al een paar jaar op de sukkel dus mogen ze ginds blij zijn met de grote ommekeer, hopelijk voor hen blijft het zo want het kan soms snel verkeren, zie maar naar de vorige jaren.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno