Hoelang volg jij de F1 en welke race blijft jou het beste bij?

Gestart door Supermariobros, 14 mei 2005 - 15:31:28

« vorige - volgende »

Supermariobros

Hoelang volg jij de F1 en welke race blijft jou het beste bij?


Ik volg de F1 sinds 1988, 17 jaar dus.

De race die me het beste bij blijft: GP van Europa in Donington Park 1993, Het was koud weer en het regende, Senna die als 4e gestart was lag al na één ronde aan de leiding,
de race was een ware demonstratie van de Braziliaan en hij won dan ook op overtuigende wijze.
Hij had meer dan een minuut voorsprong op respectievelijk Damon Hill en Alain Prost (beiden rijdend in de toen superieure Williams Renault)

Bjorn

1998. Mooiste race? Ik zou het begot niet meer weten. Spa-Francorchamps van datzelfde jaar was best wel spectaculair...  :o 8) ;D ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Juan Pablo


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

bogief1

Ik volg F1 sinds '94 Imola, de dood van senna was m'n eerste gp. Ik had er voor wel al eens gezien, maar dat was eerder toevallig. Sindsdien heb ik er zo goed als geen enkele meer gemist. De race die me het best bij bleef, geen idee. De actie Hill-Schumacher in Australië blijft me wel bij. De race van Monaco van verleden jaar vond ik best nog spannend, naar het einde toe toch.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

IVY440

Ik volg de f1 sinds 1994, net na de dood van Senna.
Ik heb wel enkele memorabele GP's. Spa 95 (MS van 16 naar 1), Europa 99 (Herbert wint), Spa 98 (geen uitleg nodig), San Marino 2005 (FA vs MS)....
Moeilijk om de beste eruit te kiezen.

Ferrari 2010

Ik volg vanaf 2000 denk ik, want bij mijn weten is Schumi al altijd wereldkampioen geweest  ;D ;D ;D
Beste GP? Ergens een paar seizoenen geleden, ergens een GP waar Schumacher in de laatste ronde in de chicane nog een andere wagen (BAR?) voorbijstak. Als iemand mij kan zeggen welke het was?  ;D ;D Is ergens een paar seizoenen geleden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Sinds halfweg de jaren negentig, ik keek al graag naar deze sport en het dodelijk ongeval van Senna heeft dat enthousiasme alleen maar aangewakkerd, hoe raar dit ook mag klinken. De race die mij tot nu toe het meest is bijgebleven is de accidentrijke regenrace van Francorshamps in 1998.

The Iceman

Volg F1 al sinds 1980. De race die me het meest is bijgebleven is ongetwijfeld Donington 1993. Ook eentje is Suzuka 1988 waar Senna zijn eerste wereldtitel behaalde. Race van 1989 was natuurlijk eentje om duimen en vingers bij af te likken. Monaco 1984 was ook best spannend toen de regen met bakken uit de hemel viel en ze allemaal vielen als vliegen. Imola 1984 was ook spannend toen ze één voor één zonder benzine te kwamen staan. Ook eentje om in te lijsten is Spa 2000 waar Hakkinen het mooiste inhaalmaneuver ooit deed op Schumacher. Spanje 1991 waar Mansell en Senna de eerste bocht ingingen gescheiden door enkele centimeters. Monaco 1992 waar Mansell op kop reed en onverwacht een pitstop moest maken en zo achter Ayrton terug de baan opkwam en hem niet voorbij geraakte. Oei, lees hier dat er maar één race mocht worden vermeld. Doe dan die maar van Donington 1993 !  :)

Rippie

Moeilijke vragen. Al sinds klein jochie keek ik met mijn vader naar de Formule 1, zo eind jaren '80 dus. Een van de eerste dingen die ik me echt kan herinneren was een race waarbij Senna Nannini de baan aframde (geen idee wanneer dat was) en een race in Australië waarbij bijna het hele veld de muur in vloog (zal 1991 zijn denk ik). Vanaf 1994/1995 heb ik bijna geen race meer gemist.

Welke race mij het meest is bijgebleven? Twee springen er heel erg uit, Europa 2002 en Hongarije 2004, dat omdat ik deze races bezocht heb (qua spanning waren dat helaas ook bijna de saaiste races van de afgelopen tien jaar). Van de races die ik op tv heb gezien kan ik er niet één speciale uitkiezen. Misschien Canada 1995 (overwinning Alesi), Monaco 1996 (overwinning Panis), Spa 1998 of Europa 1999. Waarschijnlijk vergeet ik nog talloze leuke/spannende races...
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Mikacouli

Volg de F1 sinds 1997 en direct McLaren fan geworden.
De race dat me best bijbleef.
hmmmm, Suzuka 1998 of mss spa francorchamps 2000. Mooie races.


Casper

Ik volg het pas sinds 2002  :P
Dus de race die mij het meeste is bijgebleven is Brazilië 2003  ;)
F1rem: G3f (18e ; 2 ptn.)
F1time: C4g1 (23e ; 0 ptn.)
MGPrem: G2c (10e ; 49 ptn.)

Juan Pablo


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Scuderia Ferrari

Ik volg het sinds 1994 (Imola) :-\
altijd al voor Ferrari geweest.

Races die me zijn bijgebleven: Canada 1995, Monaco 1996, Belgie 1998, Europa 1999 (op het circuit gezien), Hockenheim 2000, Imola 2005.

FerrariMan

Japan 2000 met de titel, Indianapolis 2001 met de laatste overwinning van Mika, Maleisië 1999 met een schitterende Schumacher, Monza 2003 met Schumacher en Montoya in de eerste bochten,...

Beste races, dan denk ik onmiddelijk aan Imola 2003 waar de Schumachers ondanks het verlies van moeder de
vrouw toch voluit gingen en de één ook de race won.

Niet zozeer interessant kwa spektakel maar een heel zeldzame kant van die twee Duitsers en het respect van alle fans tijdens de ceremonie was sterk.