De week waar het voetbal verliest...

Gestart door Raikkonen MASTER, 08 mei 2005 - 19:34:39

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Dit was een week waar je echt gek van wordt als voetbalfan.
Je ziet mooie zaken tijdens de matchen maar elke keer wint de verkeerde ploeg.

Liverpool scoort een héél erg dubieuze goal die er dus geen was. Chelsea komt dan wel maar Liverpool timmert alles dicht. Chelsea probeert te voetballen, Liverpool knalt de bal hoog ver en diep weg en wacht op een volgende stormloop.
Chelsea was beter, Liverpool gewonnen --> voetbal verliest

PSV - AC Milan
PSV speelt Milan kapot, legt alle zwakke punten van de Italianen vakkundig bloot. Ze komen op 2-0 en worden even voor tijd gewaarschuwd door een mislukte kopbal van Ambrosini. Cocu mist in de 90ste minuut de interceptie op de pass naar Kaka. Vogel gaat naar Kaka en Cocu begaat als verdediger een OERDOMME fout. Hij gaat achter Vogel staan. Ambrosini kopt op de voorzet van Kaka binnen. 2-1.
Diezelfde Cocu trapt nog wel de 3-1 binnen maar het helpt niets meer.
PSV was ijzersterk, Milan wint --> voetbal verliest


AZ - Sporting Lissabon
AZ komt snel 1-0 voor. Lissabon maakt heel gelukkig gelijk. Nadien komt AZ en ze scoren de 2-1. We gaan de verlengingen in waarin Jaliens op hoekschop de 3-1 binnentrapt.
In de 120ste minuut scoort Lissabon.
AZ was beter, Lissabon wint --> voetbal verliest


De match van Club in Bergen heb ik niet gezien maar soortgelijk scenario.
Daar dus een scoreloos gelijkspel.


Besluit: timmer je verdediging dicht, hoop op een lucky goal door eruit te komen wanneer de tegenstander iets minder geconcentreerd is en scoor.
Nadien timmer je alles weer dicht en na de match zeg je tegen alles en iedereen dat je verdiend door bent. Al dan niet door het parcours dat je al hebt afgelegd.
Zo doen de Europese 'topploegen' het dus op dit moment.
De Finale van de Champions League had er nooit zo mogen uitzien.
Chelsea en PSV waren de betere ploegen maar toch staan Liverpool en AC Milan in de finale. Ik hoop dat Milan wint en heel zwaar wint. Liverpool begint een beetje dikke nekkerige gedachten te krijgen omdat ze Chelsea uitschakelden.

razzle_dazzle

Ook dat is voetbal, ook dat is tactiek...ook al is het niet mooi. Voetbal is en blijft een sport d.w.z een match van 90 minuten (+blessuretijd) waarin niet altijd de beste (maar soms wel de slimste) wint en waarin de factor geluk altijd aanwezig zal zijn. En eigenlijk mogen we blij zijn dat dit zo is, stel je voor dat de beste ploegen altijd winnen wat zouden onze ploegen dan voorstellen in Europa? Of wat zou Oostende dan in de Jupiler League doen. Hoeveel kritiek kreeg Chelsea niet op hun verdedigende manier van spelen? Enfin je begrijp me wel.

Voorts hoop ik op een zege van Liverpool. Ik neem het meestal wel op voor de "underdog". Het is overigens een poosje geleden dat een Engelse club de CL nog eens won.

FerrariMan

Hoe weet je dat het uiteindelijk geen goal was in van Liverpool? Ik twijfel er zelf hard aan.

FerrariMan

Uiteindelijk liep de week nog goed af, Juve won van Milan met 0-1 na een goal van Trezeguet op een onvoorstelbare voorzet van Del Piero die schitterend speelde, de hele match.

De goal:

Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 08 mei 2005 - 22:24:41
Hoe weet je dat het uiteindelijk geen goal was in van Liverpool? Ik twijfel er zelf hard aan.

Bleek uit computer-analyse van het doelpunt.

RadioActiveMan

Uit de finale is gebleken dat het voetbal gewonnen heeft.
De beste finale die ik al heb gezien.