renault in zolder

Gestart door bogief1, 24 april 2005 - 20:41:58

« vorige - volgende »

Sinister -D-

Mwoehaha, ik ben hopelijk de vrijdag na het werk daar. En voor de zaterdag en zondag heb ik vrijkaarten waarmee ik in de pits en op de baan kan komen :D Dus ik MOET aanwezig zijn. Ik werk maar 200mtr van het circuit af, dus waarschijnlijk ben ik er vrijdag ook al.

kevin

De eerste test-sessie zit erop. Extreem veel rode vlaggen  ???

De piste zal er nog stoffig bijliggen.

Ben echt benieuwd of tijdens de F1-demo het ronderecord zal sneuvelen. Ik ben hier zowat zeker van, maar telt dat dan mee? Of moet een ronderecord tijdens een wedstrijd behaald worden of officieel te zijn.

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

Doefie

Meestal is het tijdens de races dat een ronderecord wordt verbeterd... Deze rondetijd zal wel overal vermeld worden maar niet officieel aanzien worden als record. Denk ik.

Sinister -D-

Verdomme wat een geweld vandaag op circuit. Zoals ik al zei, ik werk 200 a 300 meter verderop (binnendeurs) maar het leek gewoon alsof je naast die auto stond :D

IVY440

 :D Was het al maar zondag  ;D

kevin

#20
Als ik jullie zeg dat de sound van de World Series by Renault-bolides tot bij mijn ouders (zo'n 12 km verderop) nog te horen was  :o .

Gisteren tijdens de test-sessie werd het ronderecord verbroken. 1'18"663 (zijnde een gemiddelde van boven de 181 km/u). Dat belooft voor de kwalificaties en de wedstrijd  :).

Zelfs vandaag op een opdrogende baan (tijdens de tweede sessie) werd door de Pool Kubica (wagen met startnummer '8' ) een tijd neergezet van 1'18"915.

Dat belooft dus wat te gaan worden als de Renault F1 (was reeds uitgestald) zijn rondjes gaat rijden  8) . Tenzij deze aan een gezapig tempo gaat rijden  :-[.

Bron: http://www.renault-sport.com/en/world_series/

P.S.: Jeffrey Van Hooydonk (Thierry Boutsen racing) was tijdens de vrije trainingen van Eurocup Megane Trophy snelste. Jan Heylen (Racing for Belguim) was tweede snelste. Hopelijk een Belgische zege op zaterdag (race 1) en op zondag (race 2).

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

The Iceman

Ben gisteren naar Zolder geweest, had het geluk VIP kaarten te kunnen bemachtigen van Renault. F1 demonstratie was wel indrukwekkend. Denk dat gisteren het bewijs is geleverd dat Zolder nooit meer F1 waardig zal worden. Hoe snel die Montagny zijn Renault van vorig jaar rondstuurde op het circuit was gewoon ongelofelijk. Zelfde gold voor de Renault Worldseries die ook supersnel de Sacramentsheuvel overraasden. Wel even schrikken na die zware klap juist achter de heuvel gedurende de eerste kwalificatie. Coureur moest uit zijn wagen gehaald worden en ze stonden er met doeken rond. Tot op heden nog niets gehoord over de toestand van die man, maar hopelijk vallen de verwondingen nogal mee. Megane cup was ook best wel spannend, jammer dat Jeffrey zijn wagen aan de kant moest zetten met een technisch probleem, want hij was serieus aan het jagen op latere overwinnaar Jan Heylen. Blijkbaar moet er nog serieus gesleuteld worden aan de betrouwbaarheid van de Megane's want vele deelnemers zagen de finish niet. Kort alom, een hele leuke dag beleefd gisteren in Zolder, waar het gelukkig gisteren nog niet te druk was en je overal kort kon bijkomen. Vrees het ergste voor zondag ! 

kevin

Waarom zal Circuit Zolder nooit meer Formule 1-waardig worden?

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

IVY440

Net terug van Zolder. Persoonlijk vond ik het geluid van een f1 maar tegenvallen, de WS zelf maakten een veel grotere indruk. Vandaag was er echt een massa volk, met als gevolg 1 uur aanschuiven in de hitte voor we de autostrade op waren. Maar toch weer een geslaagd race evenement.

Juan

Citaat van: IVY440 op 01 mei 2005 - 19:12:17
Net terug van Zolder. Persoonlijk vond ik het geluid van een f1 maar tegenvallen, de WS zelf maakten een veel grotere indruk. Vandaag was er echt een massa volk, met als gevolg 1 uur aanschuiven in de hitte voor we de autostrade op waren. Maar toch weer een geslaagd race evenement.
Ook net terug, het was idd zeer druk, ik schat toch zo'n 2 tot 3 keer zoveel volk als gisteren. Eigenlijk veel te veel volk, maarja het weer was dan ook zeer goed. Opnieuw mooie demo van Renault, en ook enkele leuke races met leuke duels. Tevens het incident tussen Heylen en die Fransman gezien, wagen van Heylen vloog bij de minste tik in vlammen :s
Juan

Doefie

#25
40 000 mensen waren er aanwezig tijdens de demorun van Franck Montagny. En 3x raden wie er bijna zijn handschoenen meehad 8)
Heb van de andere races trouwens maar één incidentloze race gezien (vanaf 12u), en dat was de Formule Renault 1600. In de World Series enkele serieuze crashes gezien, waaronder die dat de rode vlag veroorzaakte .
Safety Car die spinde

Doefie

Citaat van: kevin op 01 mei 2005 - 18:51:33
Waarom zal Circuit Zolder nooit meer Formule 1-waardig worden?

Greetz
Kevin

Zou miljoenen kosten om die terug volledig naar de normen van de Formule 1 aan te passen. De uitloopzones aanpassen, de paddock, tribunes neerzetten, enz... Bovendien heeft Zolder niet het internationaal status van Spa-Francorchamps, hét circuit van de wereld nog altijd.

The Iceman

Citaat van: kevin op 01 mei 2005 - 18:51:33
Waarom zal Circuit Zolder nooit meer Formule 1-waardig worden?

Greetz
Kevin
Omdat het  tracé van het circuit de snelheid van de wagens niet meer aankan.  Ook veel te smal.  En de paddock is gewoon een lachertje. Alles is serieus op elkaar gepakt. Zie je Mclaren daar hun communication centre al weg zetten ????
Zolder is enkel nog goed genoeg om wat cupraces te organiseren. 

kevin

Ik vind dat Circuit Zolder wel iets heeft. Zal wel aan mij liggen als Limburger zeker  ;)

Gewoon spijtig dat men in de afgelopen jaren niet wat meer geld geïnvesteerd heeft.

Ben trouwens eens benieuwd hoe het circuit er volgend jaar gaat uitzien (na de winterverbouwingen). Met 500.000 euro kan men toch al iets doen.

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

kevin

Citaat van: Snekuem op 02 mei 2005 - 17:59:04
Zolder is enkel nog goed genoeg om wat cupraces te organiseren. 

Zo erg is het nu toch ook weer niet gesteld met Zolder. Het huidige management doet zijn best ook maar met de huidige situatie.

Francorchamps is dan wel een circuit met internationale uitstraling, maar daar mag men bij iets of wat race van aanzien niet meer gaan en staan waar men wil.

Wat meer internationale wedstrijden op Zolder zou ook goed zijn voor de Limburgse economie (die toch al een achterstand heeft t.o.v. het Vlaamse gemiddelde), getuige de goede verkoop aan drank en eten.

Moet een test-circuit ook voldoen aan de strenge FIA-normen?

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!