Red Bull Racing volgend jaar met Ferrari motoren

Gestart door Jonas, 23 april 2005 - 19:57:27

« vorige - volgende »

Jonas

Het is officieel bekend gemaakt dat het Red Bull Racing team vanaf 2006 met Ferrari motoren zal gaan rijden. Er werd al langer gespeculeerd met welke motorenleverancier RBR in zee zou gaan. Van Cosworth via BMW naar Toyota of Honda, vrijwel elke optie leek een mogelijkheid. Het werd dan Ferrari.

Geef jullie menig over dit nieuwtje.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Juan Pablo

tja, niet de slechste leverancier, als ze volgend jaar maar niet een uber-ferrari krijgen, net zoals Sauber in 2004, vindt ik het een goede zet!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jonas

Niet alleen moet de motor goed zijn maar ook de aërodynamica!!! Maar volgens mij kan Red Bull volgend jaar meedoen voor de podiumplaatsen.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

The Iceman

Denk dat de Cosworth motor van dit jaar niet veel moet onderdoen voor de Ferrari motor.

JVA

En wat gaat Cosworth dan doen?? Alleen Minardi voorzien van motoren, dat geloof ik niet. Maar wie blijft er dan over? Een nieuw team? Misschien, maar daar hoor je al niet zoveel meer van vind ik.

Jonas

Er zijn plannen voor twee nieuwe teams dacht ik. Eéntje van williams of bmw en ééntje van ergens uit het midden oosten.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Juan Pablo

Citaat van: F1Planet op 24 april 2005 - 13:28:51
Er zijn plannen voor twee nieuwe teams dacht ik. Eéntje van williams of bmw en ééntje van ergens uit het midden oosten.

Bmw neemt naar alle waarschijnlijkheid Sauber over en misschien, wat jij zegt: F1 Dubai, als dacht ik dat die voor Mercedes motoren ging

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The Iceman

Citaat van: R@cing Bull op 25 april 2005 - 17:15:44
Citaat van: F1Planet op 24 april 2005 - 13:28:51
Er zijn plannen voor twee nieuwe teams dacht ik. Eéntje van williams of bmw en ééntje van ergens uit het midden oosten.

Bmw neemt naar alle waarschijnlijkheid Sauber over en misschien, wat jij zegt: F1 Dubai, als dacht ik dat die voor Mercedes motoren ging
Ik vind dat het akelig stil blijft rond Dubai F1 !  :o Volgens eerder vermelde bronnen zou het team toch zijn debuut maken in 2006 ???

Jonas

Dat zou idd zo gebeuren, maar het blijft er voor het moment redelijk stil rond.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Ferrari zal niet aan 3 teams motoren leveren. Dat wil zeggen dat Sauber 100% zeker niet met Petronas meer zal rijden, wat dan weer de kans op 95% legt dat we Sauber-BMW krijgen.

Red Bull wordt misschien een team om naar uit te kijken, maar voor mij hebben ze nog niet volledig bevestigd dit seizoen.

Juan Pablo

Citaat van: Jasper op 25 april 2005 - 21:58:04
Ferrari zal niet aan 3 teams motoren leveren. Dat wil zeggen dat Sauber 100% zeker niet met Petronas meer zal rijden, wat dan weer de kans op 95% legt dat we Sauber-BMW krijgen.


Ferrari wil nog graag Sauber van ferrari-motoren voorzien , heb ik net ergens gelezen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

De vraag is of Sauber (zonder grote sponsor Red Bull) die motoren nog wil betalen natuurlijk.