WEER nieuwe qualify

Gestart door IVY440, 21 april 2005 - 12:07:40

« vorige - volgende »

bogief1

Citaat van: FerrariMan op 23 april 2005 - 10:18:09
Zaterdag om 13u een uur kwali.
Eerste half uur verplicht 6 rondjes rijden. Doe je dat niet dan neem ben je ze kwijt.
2de half uur hetzelfde.

Pluspunten zijn dat je een uur lang actie hebt, de snelste mannen uiteindelijk wel vooraan geraken en iedereen zijn sponsortijd kan benutten.

Ik denk dat de topteams er niet zullen van maken op die eerste 6 ronden op te geven en gewoon in de 2e helft rijden. Ze moeten ze gewoon verplichten en anders een sanctie geven. Is mss niet echt fair maar enkel zo zullen ze het doen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 23 april 2005 - 11:07:11
Citaat van: FerrariMan op 23 april 2005 - 10:18:09
Zaterdag om 13u een uur kwali.
Eerste half uur verplicht 6 rondjes rijden. Doe je dat niet dan neem ben je ze kwijt.
2de half uur hetzelfde.

Pluspunten zijn dat je een uur lang actie hebt, de snelste mannen uiteindelijk wel vooraan geraken en iedereen zijn sponsortijd kan benutten.

Ik denk dat de topteams er niet zullen van maken op die eerste 6 ronden op te geven en gewoon in de 2e helft rijden. Ze moeten ze gewoon verplichten en anders een sanctie geven. Is mss niet echt fair maar enkel zo zullen ze het doen.
n uiteraard een regel erbij zetten dat je ze enkel niet moet rijden als je gecrasht bent in een van die ronden bijvoorbeeld. Anders word je gesanctioneerd omdat je niet kan rijden wegens een crash, wat ook niet fair is...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2002 op 23 april 2005 - 11:05:21
Citaat van: FerrariMan op 23 april 2005 - 10:18:09
Zaterdag om 13u een uur kwali.
Eerste half uur verplicht 6 rondjes rijden. Doe je dat niet dan neem ben je ze kwijt.2de half uur hetzelfde.

Pluspunten zijn dat je een uur lang actie hebt, de snelste mannen uiteindelijk wel vooraan geraken en iedereen zijn sponsortijd kan benutten.
Ik zou het echt verplichten, anders is er veel kans dat er toch nog zullen zijn dat het niet doen...
Niet verplichten. Want dan heb je de kans dat de groten niet te snel uitkomen maar toch zekerheid dat je ze  vanaf het 2de half uur ziet.
In dat eerste half uur is er dan meer beeldtijd voor de kleinere teams.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 23 april 2005 - 12:13:19
Citaat van: Schumi 2002 op 23 april 2005 - 11:05:21
Citaat van: FerrariMan op 23 april 2005 - 10:18:09
Zaterdag om 13u een uur kwali.
Eerste half uur verplicht 6 rondjes rijden. Doe je dat niet dan neem ben je ze kwijt.2de half uur hetzelfde.

Pluspunten zijn dat je een uur lang actie hebt, de snelste mannen uiteindelijk wel vooraan geraken en iedereen zijn sponsortijd kan benutten.
Ik zou het echt verplichten, anders is er veel kans dat er toch nog zullen zijn dat het niet doen...
Niet verplichten. Want dan heb je de kans dat de groten niet te snel uitkomen maar toch zekerheid dat je ze  vanaf het 2de half uur ziet.
In dat eerste half uur is er dan meer beeldtijd voor de kleinere teams.
dan kan je het beter nog anders doen: eerste uur: 10 laatste wagens van vorige race 12 ronden, 2de uur 10 beste wagens van de vorige race.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Waardoor je dan weer 2 halve uren zonder actie zit en de kleintjes alweer benadeeld worden door hun slechte positie in de race.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 14:10:01
Waardoor je dan weer 2 halve uren zonder actie zit en de kleintjes alweer benadeeld worden door hun slechte positie in de race.
Dat is volledig niet waar, ze hebben een uur om 12 rondjes te rijden, en ze zijn met 10 kleintjes... Dan zal de baan wel proper geraken hoor. Trouwens, met de huidige kwali worden de kleintjes even hard benadeeld...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Die laatste zin is echt een reden om te blijven hen te benadelen hé... ::)

Waarom zou het volledig niet waar zijn? Eerst moeten zij de baan opwarmen, tegen het einde van hun sessie zal dat wel ongeveer gebeurd zijn, en dan is de baan warm en komen de grote daarop. Zij kunnen dus al hun 4 rondjes echt snel gaan omdat de baan al 'voorverwarmd' is.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 16:28:52
Die laatste zin is echt een reden om te blijven hen te benadelen hé... ::)

Waarom zou het volledig niet waar zijn? Eerst moeten zij de baan opwarmen, tegen het einde van hun sessie zal dat wel ongeveer gebeurd zijn, en dan is de baan warm en komen de grote daarop. Zij kunnen dus al hun 4 rondjes echt snel gaan omdat de baan al 'voorverwarmd' is.
Ik weet niet, misschien is het dom geredeneerd, maar:
Als op 1 uur 10 wagens 12 rondjes rijden, komen zij in totaal 120 keer over elk plekje van de ideale lijn op 1 uur tijd, dat is gemideld 2 keer per minuut. Ik denk niet dat de baan daardoor zohard zal verwarmd worden hoor.  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het gaat trouwens niet om verwarmen maar om het opkuisen van al het stof dat op de baan ligt na een tijdje niet bereden te worden. We zaten er alletwee even naast op dit vlak, maar vind je dan nu niet de de groten dan nog bevoordeeld zijn? Anders laat je de groten eerst rijden natuurlijk, en dan de kleintjes.

Maar dan zit je nog met apentoestanden als het wisselvallig weer is.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 18:09:32
Het gaat trouwens niet om verwarmen maar om het opkuisen van al het stof dat op de baan ligt na een tijdje niet bereden te worden. We zaten er alletwee even naast op dit vlak, maar vind je dan nu niet de de groten dan nog bevoordeeld zijn? Anders laat je de groten eerst rijden natuurlijk, en dan de kleintjes.

Maar dan zit je nog met apentoestanden als het wisselvallig weer is.
het zal altijd iets zijn, je kan moeilijk de groten als stofopkuiser laten rijden, maar uiteindelijk moet iemand het doen hé. En de tijden van de grootste zijn het belangsrijkste, dus deze moeten met de gunstigste omstandigheden kunnen rijden. Misschien is het dan beter om een van de oefensessies te verplaatsen naar 12u15, en aaneensluitend om 13u de kwali. Dan kan niemand klagen dat de baan voor hem slechter lag dan voor een ander. Behalve met het weer dan, maar daar kan niemand iets aan doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jonas

Citaat van: Schumi 2002 op 23 april 2005 - 18:27:33
Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 18:09:32
Het gaat trouwens niet om verwarmen maar om het opkuisen van al het stof dat op de baan ligt na een tijdje niet bereden te worden. We zaten er alletwee even naast op dit vlak, maar vind je dan nu niet de de groten dan nog bevoordeeld zijn? Anders laat je de groten eerst rijden natuurlijk, en dan de kleintjes.

Maar dan zit je nog met apentoestanden als het wisselvallig weer is.
het zal altijd iets zijn, je kan moeilijk de groten als stofopkuiser laten rijden, maar uiteindelijk moet iemand het doen hé. En de tijden van de grootste zijn het belangsrijkste, dus deze moeten met de gunstigste omstandigheden kunnen rijden. Misschien is het dan beter om een van de oefensessies te verplaatsen naar 12u15, en aaneensluitend om 13u de kwali. Dan kan niemand klagen dat de baan voor hem slechter lag dan voor een ander. Behalve met het weer dan, maar daar kan niemand iets aan doen...

Dat is een goed idee
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

FerrariMan

Je moet gewoon van een paar basisprincipes uit gaan, de snelsten moeten om de pole kunnen racen, ze moeten weersomstandigheden en dergelijke moeten kunnen vermijden en ze moeten meer dan één kans krijgen.

Bruno

Citaat van: Schumi 2002 op 23 april 2005 - 18:27:33
Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 18:09:32
Het gaat trouwens niet om verwarmen maar om het opkuisen van al het stof dat op de baan ligt na een tijdje niet bereden te worden. We zaten er alletwee even naast op dit vlak, maar vind je dan nu niet de de groten dan nog bevoordeeld zijn? Anders laat je de groten eerst rijden natuurlijk, en dan de kleintjes.

Maar dan zit je nog met apentoestanden als het wisselvallig weer is.
het zal altijd iets zijn, je kan moeilijk de groten als stofopkuiser laten rijden, maar uiteindelijk moet iemand het doen hé. En de tijden van de grootste zijn het belangsrijkste, dus deze moeten met de gunstigste omstandigheden kunnen rijden. Misschien is het dan beter om een van de oefensessies te verplaatsen naar 12u15, en aaneensluitend om 13u de kwali. Dan kan niemand klagen dat de baan voor hem slechter lag dan voor een ander. Behalve met het weer dan, maar daar kan niemand iets aan doen...

Ik vind het eigenlijk wat verkeerd om te redeneren dat enkel de groten hun tijden belangrijk zijn en dus de beste keuze moeten hebben.

Elke piloot van eenders welks team zou de keuze moeten krijgen om kwalifs te draaien wanneer zij denken dat het voor hen het beest past.
Niks geen afvallingsrace, laat ze maar zorgen dat ze iets uitdokteren zodat iedereen ongeveveer dezelfde kansen op een propere baan krijgt.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Ferrari 2010

Citaat van: Bruno op 02 mei 2005 - 23:09:51
Citaat van: Schumi 2002 op 23 april 2005 - 18:27:33
Citaat van: Jasper op 23 april 2005 - 18:09:32
Het gaat trouwens niet om verwarmen maar om het opkuisen van al het stof dat op de baan ligt na een tijdje niet bereden te worden. We zaten er alletwee even naast op dit vlak, maar vind je dan nu niet de de groten dan nog bevoordeeld zijn? Anders laat je de groten eerst rijden natuurlijk, en dan de kleintjes.

Maar dan zit je nog met apentoestanden als het wisselvallig weer is.
het zal altijd iets zijn, je kan moeilijk de groten als stofopkuiser laten rijden, maar uiteindelijk moet iemand het doen hé. En de tijden van de grootste zijn het belangsrijkste, dus deze moeten met de gunstigste omstandigheden kunnen rijden. Misschien is het dan beter om een van de oefensessies te verplaatsen naar 12u15, en aaneensluitend om 13u de kwali. Dan kan niemand klagen dat de baan voor hem slechter lag dan voor een ander. Behalve met het weer dan, maar daar kan niemand iets aan doen...

Ik vind het eigenlijk wat verkeerd om te redeneren dat enkel de groten hun tijden belangrijk zijn en dus de beste keuze moeten hebben.

Elke piloot van eenders welks team zou de keuze moeten krijgen om kwalifs te draaien wanneer zij denken dat het voor hen het beest past.
Niks geen afvallingsrace, laat ze maar zorgen dat ze iets uitdokteren zodat iedereen ongeveveer dezelfde kansen op een propere baan krijgt.
Je hebt gelijk, iedereen moet evenveel kansen hebben. Maar zet de nieuw aangekondigde formule, 2*(30min+bandenset) en starten met de set die de snelste tijd klokte eens in mijn voorbeeld. Niemand zal er denk ik meert problemen uitmaken om vroeg op de baan te komen, er is toch net een hele tijd getest. Of is mijn gedacht niet helemaal waterdicht?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

We hebben nu een paar jaar alle soorten shows gehad op vrijdag, zaterdag en nu zondag ook. Het is hoog tijd om de oude kwali te herbruiken.

Waarom is die toen afgeschaft?

1. Omdat de kleintjes weinig zendtijd kregen?
2. Omdat er lang niks te beleven viel?

1. Neen, want die kregen ze volop in de beginfase van de kwali.
2. Ja, omdat er het eerste half uur niks te doen viel.

Waarom zolang blijven zeveren en zagen over weer nieuwe show-elementen? Los gewoon het bestaande probleem van toen op en voila, je hebt een goeie kwali.

Een sessie van één uur op zaterdagnamiddag, eerste half uur verplicht 6 rondjes voor iedereen, 2de half uur ook. En uiteindelijk zal het hier toch wel op gaan uitdraaien.