WEER nieuwe qualify

Gestart door IVY440, 21 april 2005 - 12:07:40

« vorige - volgende »

IVY440

Ecclestone wordt echt seniel:
Citaat van: F1Today.nlEcclestone wil weer nieuwe kwalificatie 



De Formule 1 is de afgelopen jaren van alles aan het uitproberen op reglementair gebied. Niet alles pakt goed uit en moet dus na één of twee jaar alweer worden vervangen door iets anders.

Zo is er nu weer de kwalificatie. Formule 1 baas Bernie Ecclestone wil net zo'n kwalificatie als dat men die ook heeft in de DTM. Er mag eerst vijfentwintig minuten worden gereden, en de snelste tien daarvan mogen door naar de superpole. Men begint daarin met de langzaamste en eindigt dus met de nummer één van de 'vijfentwintig minuten kwalificatie'.

Als het aan Ecclestone ligt gaat er meer veranderd worden. De kwalificatie moet weer op één dag worden verreden en dus niet op zaterdagmiddag en dan de zondagmorgen voor de race nog even snel bepalen wie er vanaf pole positie mag starten.

Vulture

Vrijdag testen.
Zaterdag kwali, al dan niet DTM-gewijs (eigenlijk nog niet zo'n slecht idee).
Zondag race.

Akkoord, als ze het jaar daarop niet opnieuw veranderen  :)
Close The World, Open The Next..

Jonas

Zo'n kwali zoals in DTM zou idd geen slecht idee zijn!
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

De "Superpole", wat gebeurt er dan met de rijders die niet bij deze 10 zitten? Gewoon plaatsen behouden?

Dit lijkt me een zeer gemaakte, onnatuurlijke kwalificatie, spreekt me dus helemaal niet aan. ::)

Sept

Citaat van: Jasper op 21 april 2005 - 17:57:12

Dit lijkt me een zeer gemaakte, onnatuurlijke kwalificatie, spreekt me dus helemaal niet aan. ::)

Want dat is nu zeker niet het geval ::)
1991 - 2004 = 7

IVY440

Citaat van: Jasper op 21 april 2005 - 17:57:12
De "Superpole", wat gebeurt er dan met de rijders die niet bij deze 10 zitten? Gewoon plaatsen behouden?

Idd, de rest blijft gewoon behouden, dus kan het zijn dat de 10e trager is dan de 11e. Maar hij was dan wel sneller in de gewone qualify. Is dus toch eerlijk.

razzle_dazzle


Supermariobros

Ik vind nog steeds één uur rijden en waar iedereen 12 ronden mag rijden het beste, ze zouden dan wel de rijders moeten verplichten om  ieder halfuur 6 ronden te rijden want anoers krijgen we het eerste halfuur niks te zien.

Bjorn

Citaat van: Supermariobros op 21 april 2005 - 19:06:24
Ik vind nog steeds één uur rijden en waar iedereen 12 ronden mag rijden het beste, ze zouden dan wel de rijders moeten verplichten om  ieder halfuur 6 ronden te rijden want anoers krijgen we het eerste halfuur niks te zien.

Dit laatste vind ik ook dé gemakkelijkste oplossing. Maar voor de 'superieuren' is dit blijkbaar toch wat te moeilijk om in te zien.  ::)
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

Volgens mij zou dat gewoon gelijk zijn aan het toegeven van hun ongelijk en daarvoor is de maat van de kragen van hun hemden waarschijnlijk iets te groot...

Jonas

Idd Volgens mij durven ze niet toegeven dat de laaste veranderingen in de kwalificatie nietzo heel goed waren.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

lieven

waarom ni een uur en ze mogen zoveel rondjes rijden dan ze wille? da zou ik veel toffer vinden en weer dan ze een andere motor moge ngebruiken en banden enzo..........

FerrariMan

Zaterdag om 13u een uur kwali.
Eerste half uur verplicht 6 rondjes rijden. Doe je dat niet dan neem ben je ze kwijt.
2de half uur hetzelfde.

Pluspunten zijn dat je een uur lang actie hebt, de snelste mannen uiteindelijk wel vooraan geraken en iedereen zijn sponsortijd kan benutten.

Jonas

Dat ze 6 ronden moeten rijden in het eerste halfuur is wel goed want anders zie je van de toppers niemand tijdens het de eerste 30 à 45 min.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 23 april 2005 - 10:18:09
Zaterdag om 13u een uur kwali.
Eerste half uur verplicht 6 rondjes rijden. Doe je dat niet dan neem ben je ze kwijt.2de half uur hetzelfde.

Pluspunten zijn dat je een uur lang actie hebt, de snelste mannen uiteindelijk wel vooraan geraken en iedereen zijn sponsortijd kan benutten.
Ik zou het echt verplichten, anders is er veel kans dat er toch nog zullen zijn dat het niet doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.