GP van San Marino

Gestart door Jasper, 17 april 2005 - 12:46:46

« vorige - volgende »

Jasper

We staan zeven dagen voor de Grote Prijs van San Marino. De start van het Europese seizoen, en de lat ligt voor vele teams hoog.

Het eerste team waar je aan denkt bij "2005" is Renault. Kunnen de Fransen hun eigen record nog verbeteren, door vier races na mekaar te winnen? Of is het eerder een moeilijke opdracht om de concurrentie, die dichter en dichterbij lijkt te komen, af te houden? Eén ding is zeker. We zien normaal niet veel inhaalacties daar in Imola. Een voordeel voor wie goed kwalificeert. Renault is zo'n team.

Wat dan weer niet zo'n goed kwalificerend team was, is McLaren. De vraag is of ze die trend nu hebben kunnen ombuigen. Maatregelen om meer te vragen van de banden, en een zachtere band die van Michelins (loop)banden rolt, zou het allemaal genoeg zijn? Of gaan de McLarens nu weer té veel vragen?

Ferrari is dan nog zo'n team waar iedereen naar uitkijkt. De Scuderia rijdt de eerste GP van het seizoen in hun eigen land, maar gaat de blammage verder? Als het gebeurt, zullen de tifosi waarschijnlijk niet mild zijn. Alsof ze dat al waren, bedenk ik dan als ik even terugblik op de krantenkoppen in Italië, nu al twee weken geleden. De F2005 zou nu wel ongeveer klaar moeten zijn. Schumacher mag een nieuwe motor steken. Het is totnogtoe onduidelijk waar we de Italianen moeten plaatsen.

Vitantonio Liuzzi. De man van de vrijdagtrainingen, excuseer, nu niet meer. Tonio reed wel enkele keren de snelste tijd, en liet dus een goede indruk na. Maar kan hij dat ook in een Grand Prix? Als alles goed is, verschijnt er ergens de komende week een exclusief interview op onze site. Benieuwd hoe hoog hij z'n kansen schat. Red Bull heeft in ieder geval al elke race punten gepakt.


Gentlemen, er is genoeg voer voor discussie. Wat valt er te verwachten? Wel, het lijkt me moeilijk in te schatten. Dat zal misschien ook te zien zijn in de resultaten van de Webstrijd.
Bring it on!

Eric

#1
het is de fout van Ferrari, Todt en Schumacher... ;D ;)

on topic, ik denk dat we nog NIET veel veranderingen zullen zien ...Renault zal domineren, Ferrari zal ook beter doen ...maar de rest zal hetzelfde niveau zitten als voorheen.

Ferrari 2010

Renault domineerd de qwali's, maar Ferrari heeft ontezettend veel getest en zal hen dus overtreffen in de race, de eerste (twee) plaats(en) van het het podium zal/zullen rood gekleurd zijn. De 2 renaults krijgen problemen met de banden na de 2de pitstop, en er valt er minimum een uit. McLaren geraakt geen centimeter vooruit, net zoals Sauber. De rest van de teams zal wel geëvolueerd zin, vooral Minardi dan, hoewel deze nog niet aan de Jordans zullen kunnen tippen. Misschien iets voor later in het seizoen, want met die vierkante bak van de F1-maffia valt niet veel mee te doen vrees ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Ik verwacht een sterk Ferrari in Imola. Ze willen voor eigen volk wel tonen dat ze het nog kunnen. Maar of ze nu al betrouwbaar zijn zou ik niet weten eigenlijk.

McLaren, ja al te zien hoe goed ze kwalificeren. Plaatsen ze zichzelf in de top 8 dan verwacht ik een mooie race van hen aangezien hun racetempo weldegelijk hoog ligt.

Renault: Tjah, hetzelfde zoals anders. Alonso wint zou ik zeggen.

Minardi zie ik wel in de buurt komen van Jordan. Ze gaan het al vele beter doen. Ipv 3x gedubbeld te worden zullen ze nu maar twee keer gedubbeld worden  :)

Sauber: Massa kan nog wat tonen maar verwacht terug een teleurstellende villeneuve.

Toyota: Ook sterk eigenlijk, veel sterker dan gedacht. Ik heb zo nog mijn vraagtekens bij hen voor imola.

williams: Net zoals Toyota heb ik zo mijn vraagtekens.

Bar: Denk wel dat ze het beter zullen doen dan het begin van het seizoen. Maar of ze kunnen strijden voor het podium? Wie weet.

FerrariMan

Ik denk dat dit voor Ferrari de eerste van de laatste twee kansen gaat zijn. Ze moeten punten scoren, en veel.

IVY440

Ferrari domineert het hele weekend voor Renault. Na het vele testen hebben ze de auto iets meer betrouwbaar gemaakt en domineren ze de race (niet zoals 2004, maar toch). Vraagtekens: Toyota, RBR, Williams.

Mikacouli

Citaat van: IVY440 op 17 april 2005 - 22:10:00
Ferrari domineert het hele weekend voor Renault. Na het vele testen hebben ze de auto iets meer betrouwbaar gemaakt en domineren ze de race (niet zoals 2004, maar toch). Vraagtekens: Toyota, RBR, Williams.

nu ook niet teveel overdrijven he. Zo'n achterstand op Renault maak je niet zomaar goed! :-X

Vulture

Ferrari zal meerijden in de top.
BAR rond plaats 7 - 8.
Minardi zie ik niet in de buurt komen van Jordan.
Misschien het laatste optreden van Villeneuven? Ik hoop van niet.
Close The World, Open The Next..

Bjorn

Mclaren verwacht ik sterk vanaf Spanje. Dat hebben ze zelf gezegd...
Renault wint natuurlijk maar MS legt het vuur aan de schenen maar valt uiteindelijk toch weer uit... net zoals RB.
De rest volgt... Williams op kop.  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Supermariobros

Ferrari zal sterk voor de dag komen en als ze betrouw zijn zie ik ze zelfs winnen, Renault terug erg sterk maar moet de zege aan Ferrari laten.

Minardi komt dichterbij de Jordans maar blijven de laatste na de race.

Mijn Top 3: 1. Schumacher     2. Alonso     3. Heidfeild

The Iceman

Renault zet gewoon zijn zegereeks voort. Ferrari is wel snel maar helaas nog niet betrouwbaar. Mclaren finisht weer op het podium net zoals in Bahrain. Toyota heeft problemen met de kerbs en het Japanse team kan de prachtprestaties van de vorige races niet herhalen. BAR pakt de eerste punten van het seizoen. Williams stelt teleur net zoals Sauber. Red Bull eindigt juist buiten de punten. Jordan en Minardi zorgen strijden zoals gewoonlijk voor de kruimels, waarbij Minardi een ietsje minder traag is dan voorheen met hun nieuwe bolide  :)
Mijn prognose :
1. Alonso
2. Fisichella
3. Raikkonen

lucp

Ik blijf hopen op een 1-2 voor McLaren. Ben wel erg benieuwd hoelang de wagen van Montoya het zal uithouden nadat De La Rosa er voluit is mee gegaan in Bahrein. "Voila Juan, hier heb je je racebakje terug, hij is wel volledig afgetrapt maar ja..."  :P
This is my best victory ever : F1 World Champion 2005, Nürburgring 29/05/05
A victory is so much nicer when you have to figth for it : Formal World Champion 2005, Suzuka 09/10/05

Doefie

Citaat van: lucp op 19 april 2005 - 14:10:23
Ik blijf hopen op een 1-2 voor McLaren. Ben wel erg benieuwd hoelang de wagen van Montoya het zal uithouden nadat De La Rosa er voluit is mee gegaan in Bahrein. "Voila Juan, hier heb je je racebakje terug, hij is wel volledig afgetrapt maar ja..."  :P

En het is Wurz geworden ;)

Jasper

Ach, die Mercedes lijkt me zeer betrouwbaar.

Wat me wel afschrikt is hoe veel Ferrari test. Dan moeten de andere teams wel echt grote vraagtekens gaan zetten bij de overeenkomst om minder te testen hoor, want op deze manier wordt het moeilijk Ferrari in het latere seizoen bij te houden...

Ferrari heeft nu 20 dagen getest, tegenover 10 voor Renault, McLaren en BAR, en al de rest zit nog lager. Ferrari zal voor de GP van Monaco de 30-dagengrens overschrijden denk ik, de limiet die de andere teams opstellen als maximum over het hele seizoen...

bogief1

Ferrari zal er terug staan, maar bridgestone? ik denk niet dat ze al zullen winnen, renault wint een ferrari op het podium?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna