Boontje de voorste

Gestart door razzle_dazzle, 10 april 2005 - 19:20:59

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Een beresterke Tom Boonen heeft na de Ronde van Vlaanderen ook Parijs-Roubaix gewonnen. Na een ware afvallingsrace sprintte hij sneller dan medevluchters Hincapie en Flecha.

Tom Boonen was de snelste van drie.
Acht renners tekenden in een droge editie van Parijs-Roubaix voor de traditionele lange vlucht. In die kopgroep één Belg, Erwin Thijs, vier Fransen (Coyot, Berges, Sébastien Chavanel en Brard), een Duitser, Lang, en twee Spanjaarden, Barredo en Herrero. Hun maximale voorsprong bedroeg 12'05.

Een stabiele koerssituatie, die flink opgeschrikt werd door een vroege val van topfavoriet Van Petegem in het peloton. De 'Peet' moest twee minuten wachten op assistentie, trok pijnlijke grimassen, maar sloot na een sterk inhaalmanoeuvre van Davitamon-Lotto weer bij het peloton aan. Niet voor lang echter, de pijn aan de rug en de lies was te groot, Van Petegem gaf op, samen met ploegmaat Steels.

Met nog 77 km te gaan schoten de overige favorieten wakker. Na een verschroeiende tempoversnelling van Pozzato ontstond een interessant achtervolgend groepje met Boonen, Hincapie, Backstedt, Van Bon, Michaelsen, Cancellara en Flecha.

50 km voor de meet werden de vijf overgebleven vluchters, waaronder Thijs, opgeslokt door de groep-Boonen, waaruit Van Bon en Cancellara wegvielen met een lekke band. Boonen, Backstedt, Hincapie, Michaelsen en Flecha bleven over voor de zege.

Tom Boonen kust zijn geliefde kassei.
De twee Scandinaviërs sneuvelden als volgenden in de afvallingsrace. Deen Michaelsen reed lek, Zweed Backstedt blies zijn motor op. Het trio Boonen, Hincapie en Flecha draaide de wielerpiste van Roubaix op en onze landgenoot maakte het feilloos af in de sprint. Hincapie werd tweede, Flecha derde.

Zo won de Balenaar een week na de Ronde ook de Helleklassieker. Net als Van Petegem twee jaar geleden, maar wel al op 24-jarige leeftijd. En als klap op de vuurpijl wordt hij ook de nieuwe leider in de ProTour. Boonen is niet te stoppen, door niets of niemand! Chapeau!

bron: Sport.be

Racegirl

Jep jep hij is goed  ;) 8)

Alleen moet hij nu echt wel DRINGEND!!! naar de kapper!!! ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Stom dat hij de Pro-Tour trui niet zal dragen...

Maar heeft met zijn planning van het seizoen te maken :(

Supermariobros

Aangezien dat het wielrennen mij niet echt kan boeien vind ik het toch een zeer knappe prestatie.
De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix in één week winnen, weinigen hebben het hem voor gedaan.

Racegirl

Citaat van: Supermariobros op 11 april 2005 - 09:07:41

De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix in één week winnen, weinigen hebben het hem voor gedaan.


8 renners dacht ik
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Citaat van: Racegirl op 11 april 2005 - 09:35:06
Citaat van: Supermariobros op 11 april 2005 - 09:07:41

De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix in één week winnen, weinigen hebben het hem voor gedaan.


8 renners dacht ik

Ik las zonet de krant en het zijn er inderdaad 8: Suter, Gijssels, Rebry, Impanis, De Bruyne, Van Looy, De Vlaeminck en Van Petegem.
Enkel Suter was jonger dan Tom Boonen die deze dubbel lukte.

Raikkonen MASTER

Wel jammer voor de andere grote Belgische beloften... Zij blijven nu in de schaduw van de wederom imposante Boonen. Dit niet alleen de laatste 2 weken, maar zelfs al vorig seizoen en het jaar ervoor.

Jonas

Het is inderdaad een mooi prestatie van Boonen

Maar wel jammer dat hij de trui nog niet kan tonen in 1 van de volgende koersen!
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Raikkonen MASTER

Ik vrees dat hij zijn trui  niet gaat kunnen tonen.
Door de Gold Race meen ik dat hij zijn trui gaat kwijtspelen.