Minardi PS05

Gestart door Jasper, 07 april 2005 - 13:47:24

« vorige - volgende »

Zal de PS05 sneller zijn dan Jordan?

Ja
14 (48.3%)
Nee
15 (51.7%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 19 april 2005 - 13:47:24

Jasper

In San Marino komt Minardi, als alles goed verloopt, op de proppen met een nieuwe wagen. De PS05 is een nieuw chassis en zal ook gebruik gaan maken van de Cosworth-motor van dit seizoen. Met andere woorden verwacht Minardi een stap voorwaarts.

Het is nog niet 100% zeker dat de nieuwe wagen er echt komt in Imola. De Minardi-fabriek heeft tijd verspeeld omdat ze de oude wagen moesten aanpassen aan de nieuwe reglementen, want Paul Stoddart niet had verwacht. Zeker is dat wanneer de PS05 niet klaar is, Minardi in de problemen komt in verband met de motoren: ik geloof dat ze in het begin van het seizoen maar 10 motoren meer hadden en ze dus wel moeten starten met de nieuwe wagen, anders komen ze misschien wel zonder motor te staan...

Mijn vraag is hoe groot jullie Minardi's stap voorwaarts inschatten. In de kwalificatie in Bahrein zat Albers al maar een halve seconde achter Karthikeyan. Is de PS05 sneller dan de Jordan EJ15?

Jasper

Mijn antwoord is ja. Ik denk en hoop dat Minardi met de nieuwe wagen voor Jordan en wie weet zelfs voor Villeneuve en Massa kan rijden. De slechte tijden van Minardi hebben nu wel lang genoeg geduurd...

Doefie

Minardi gaat de laatste plaatsen behouden. Men zegt al jààààren dat ze vooruitgang boeken en van de laatste startrij weggeraken. In 2003 ook nog toen ze de Ford-Cosworth motoren kregen. Hebben we enig verschil gezien? Niet echt.

In Bahrein was Albers maar een halve seconde trager dan Karthikeyan omdat die laatste een spin maakte en ongeveer een seconde of 2 verloor. Dan is het natuurlijk niet moeilijk. En Sauber zal zeker nog veel te hoog gegrepen zijn voor Minardi.

Met andere woorden, ze blijven waar ze nu zijn  ;)

The Iceman

#3
Heb hier op de nieuwssite gisteren gelezen dat de nieuwe Minardi minstens 1 sec sneller is dan de vorige. Maar wat is minstens ??? 1 sec, 1,5 sec ????? Meer gaat het niet zijn vrees ik  :-\ Dus reken maar uit hé !  ;) Minardi blijft de traagste wagen hebben van het veld. Toch heb ik veel respect voor het team van Stoddart. Al zoveel jaren ( 20 denk ik ) nemen ze deel aan F1 wedstrijden en toch blijven ze de moed bijeen rapen om er elke race weer bij te zijn, wetende dat ze drie of vier keer gelapt gaan worden door de koplopers. Je moet er maar zin in hebben.

Jasper

1 seconde is inderdaad niet bijster veel. Zit het effect van de nieuwe motor hier al bijgerekend?

Doefie

Waarschijnlijk wel. En tja, op 20 jaar halen ze om en beide 30 puntjes, kan je niet opeens gaan verwachten dat ze in de middenmoot gaan terechtkomen he.

Ruud

Als de nieuwe wagen echt een seconde sneller is dan de oude moet Minardi toch in de buurt van de Jordans komen. In Bahrein was dat ongeveer het gat.

bogief1

Zijn er al foto's van de wagen?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Rippie

Een seconde per ronde sneller dan de oude wagen. Laten we eens kritisch kijken naar deze uitspraak. Een seconde per ronde. Een ronde op welk circuit? Een seconde sneller op Spa is veel minder waard dan een seconde sneller op Monza.

Twee vergelijkingen mogelijk:
1. Vergelijking met de tijden van vorig jaar op Imola. De Minardi's hadden toen gemiddeld 2 seconden achterstand op de Jordans. Als de nieuwe wagen 1s sneller is dan de oude, dan zou Minardi nog altijd 1s achterstand hebben op de OUDE Jordan (welke nu eigenlijk nog steeds rondrijd).
2. Vergelijking met de tijden van de afgelopen Grand Prix. Daarin waren de Jordans gemiddeld 1 à 2 seconden sneller. Dus als de nieuwe wagen idd 1s sneller is, dan staan ze nog altijd achter de Jordans. Weliswaar wat dichterbij, maar nog altijd er achter.

Kortom, ik denk dat Minardi blijft waar het al jaren vertoeft: op de laatste plaatsen.  :D
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Jasper

De shakedown is gebeurd. Op de foto's op de site lijkt het mij een lelijk ding. Maar wel heel platte sidepods achteraan. Kan misschien goed zijn voor de aërodynamica.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 16 april 2005 - 12:04:20
De shakedown is gebeurd. Op de foto's op de site lijkt het mij een lelijk ding. Maar wel heel platte sidepods achteraan. Kan misschien goed zijn voor de aërodynamica.

Lelijk ding? Voor een Minardi vind ik het toch een mooie bak hoor. Hij is nog helemaal zwart. Hij moet nog gespoten worden enzo. Ik verwacht nog dat er winglets op komen want anders lijkt me van de foto te zien dat de wagen niet teveel grip zal hebben achteraan afhankelijk van hun mechanische grip achteraan. Hij heeft het gisteren wel goed gedaan. Nog geen 5 sec van Barri en amper 39 rondjes gereden voor een nieuwe wagen niet slecht.

we zien wel waar ze belanden maar ik verwacht in de buurt van de Jordans.

Jasper

In San Marino en waarschijnlijk ook in Spanje gaan de Minardi's nog niet aan de Jordan komen. Gewoonweg omdat de wagen te nieuw is. De motor is wel al gebruikt door Red Bull en heeft zich als één van de betrouwbaarste krachtbronnen van het hele veld bewezen totnogtoe.

Het probleem van Minardi is en blijft dat ze te weinig testen. Ze hebben nu een nieuwe wagen, die heeft ontwikkeling nodig, maar krijgt die bijna niet. Als die wagen een snelle ontwikkeling kan genieten, zie ik ze voor de Jordans rijden. Volgend seizoen zal dat trouwens al niet meer waar zijn denk ik, met die rijke Russen die Jordan veel geld geven om te kunnen testen en zo.

TV Boy

#12
In 1973 kwam Ferrari niet eens aan de start bij de GP van Nederland.
Ze waren te langzaam en namen de moeite niet om te komen.
Dus er is hoop voor Minardi.

Ferrari 2010

Citaat van: TV Boy op 16 april 2005 - 13:36:17
In 1973 kwam Ferrari niet eens aan de start bij de GP van Nederland.
Ze waren te langzaam en namen de moeite niet om te komen.
Dus er is hoop voor Minardi.

Die post snap ik eigenlijk niet, het heeft niet veel met deze topic te maken vind ik.

Mooie minardi vind ik eigenlijk, en vooral veel moier dan de Jordan. Ik hoop echt voor hen dat ze rapper zijn, hoewel het idd zo is dat dat dan maar voor 1 jaar zal zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: TV Boy op 16 april 2005 - 13:36:17
In 1973 kwam Ferrari niet eens aan de start bij de GP van Nederland.
Ze waren te langzaam en namen de moeite niet om te komen.
Dus er is hoop voor Minardi.
Welkom op dit forum TV Boy! ;)

Maar leg nu eens uit wat je precies bedoelt met die post? Bedoel je dat het met Minardi nog niet zo slecht gaat als met Ferrari toen in 1973? Ik zoek even op, en Ferrari pakte toen 12 punten en werd zesde in het constructeurskampioenschap.