Champions League-Kwartfinale e.v.

Gestart door razzle_dazzle, 05 april 2005 - 10:36:08

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Vanavond ontvangt Liverpool Juventus in de kwartfinale van de Champions League. Deze wedstrijd zal voor een groot deel in het teken staan van het Heizeldrama dat 20 jaar geleden gebeurde.

Op 29 mei 1985 stonden Liverpool en Juventus tegenover elkaar in de finale van de beker voor landskampioenen. Juventus won met 1-0 maar er ging een waar drama aan de wedstrijd vooraf. Dronken Engelse supporters stormden het supportersvak van Juventus binnen die in paniek vluchtten. Resultaat: 39 doden.

Vanavond zal op Anfield Road een minuut stilte worden gehouden ter nagedachtenis van het Heizeldrama. De supporters zullen op het programmaboekje de namen terugvinden van de 39 supporters die omkwamen in 1985. Bovendien zal de toenmalige kapitein van Liverpool, Phil Neal, voor de aftrap met een vlag naar de supporters van Juventus stappen.

Liverpool-coach Rafa Benitez vindt dat vanavond een nieuwe start moet zijn. "Ik heb het Heizeldrama destijds op tv gezien maar ik herinner me er niet bijzonder veel van. Je kan nooit voelen wat de getroffen families moeten voelen, je moet hen respect betonen maar je moet eveneens naar de toekomst kijken. Erover praten helpt niet. Het beste is om iets op te bouwen. Je kan de dingen, nu 20 jaar later, niet meer omkeren. Je kan wel zorgen voor een goede wedstrijd en een goede verstandhouding tussen de supporters van beide teams."

FerrariMan

Wat uitgebreider, van Uefa.com

CitaatClubs put focus on friendship
Tuesday, 5 April 2005
By Simon Hart in Liverpool

When Anfield falls silent tonight to remember the 39 people who lost their lives in the Heysel stadium, the Kop will have something to say. The fans at that end will hold up cards creating a mosaic of red and white and black, featuring a Liver bird and one simple word: Amicizia, the Italian for friendship.

Hand of friendship
The first meeting of Juventus FC and Liverpool FC since the tragedy at Heysel 20 year ago offers an opportunity here on Merseyside for supporters to extend a warm hand of friendship to the visiting Italians and the Kop's message will not be the only one.

Neal to carry banner
Before kick-off, Liverpool's captain in 1985, Phil Neal, will help carry a banner with the logo 'In Memoria e Amicizia' (In Memory and Friendship) from the Kop to the Juventus end. On it are written the Christian names of the 39 Heysel victims together with the two clubs' respective motifs of Liver bird and zebra.


Apology
This logo, first seen at Anfield to mark Heysel's tenth anniversary in May 1995, will also adorn the back page of the match programme. Visiting fans will receive an additional programme in Italian with a message from Ian Rush, who played for both clubs in the 1980s, and, on the back, an apology: "We are sorry. You'll never walk alone." They will also be given wristbands in red, white and black with the inscription 'Amicizia/Friendship'.


'Good relations'
A commemorative red, white and black scarf was already hanging on Anfield's Shankly Gates yesterday and Liverpool manager Rafael Benítez said: "I think the club has done all it can to ensure a good atmosphere. Their supporters and our supporters feel the same in wanting good relations for the future."

Friendship match
Fans from the two clubs will do their bit to strengthen the relationship when they play a Friendship match at Liverpool's academy this afternoon. Then, from the first whistle tonight, it will be left to the players. Juventus striker Alessandro Del Piero recalled yesterday how his father sent him outside to play football rather than have him watch the scenes being broadcast from Heysel on the night of 29 May 1985.

Close the chapter
Del Piero then said: "I hope we can close this chapter, this terrible memory, by playing a great football match. More than any normal game I hope it's a special football occasion."


FerrariMan


Jasper

Die armleuning van die stoel lijkt heel hard op de stoelen die wij in de living hebben (zo van die zware oude lompe houten dingen...). :D

Doefie

Citaat van: Razzle_dazzle op 05 april 2005 - 10:36:08
Liverpool-coach Rafa Benitez vindt dat vanavond een nieuwe start moet zijn. "Ik heb het Heizeldrama destijds op tv gezien maar ik herinner me er niet bijzonder veel van. Je kan nooit voelen wat de getroffen families moeten voelen, je moet hen respect betonen maar je moet eveneens naar de toekomst kijken. Erover praten helpt niet. Het beste is om iets op te bouwen. Je kan de dingen, nu 20 jaar later, niet meer omkeren. Je kan wel zorgen voor een goede wedstrijd en een goede verstandhouding tussen de supporters van beide teams."

Goed voorbeeld van "no emotions, pure big business".  ::)

Jasper

Ik vind anders dat hij gelijk heeft. Om iets wat 20 jaar geleden is gebeurd (en het is niet iets dat jou rechtstreeks nadeel heeft toegebracht) moet je niet treuren. Je mag het wel herdenken en je moet er respect voor hebben, maar er echt om treuren? Nee, niet voor mij.

FerrariMan

Dat treuren is dan ook enkel voor de mensen die erbij waren of iemand verloren zijn toen.

Voor de rest, fijne match, Juventus het eerste half uur de weg volledig kwijt.
Afgekeurde goal van Del Piero was niets mis mee (lang leve Belgen in Europa) en Cannavaro zorgt voor de mogelijkheid om door te stoten naar de halve finales. Maar toch, zwak zwak Juve.

Supermariobros

Uitslagen:

Liverpool - Juventus   2-1 (de 2-0 was een wereldgoal van Luis Garcia)
Lyon - PSV   1-1 (Lyon verdiende veel meer)

Vandaag:

AC Milan - Inter
Chelsea - Bayeren München

Roel

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2005 - 23:46:12
Dat treuren is dan ook enkel voor de mensen die erbij waren of iemand verloren zijn toen.

Voor de rest, fijne match, Juventus het eerste half uur de weg volledig kwijt.
Afgekeurde goal van Del Piero was niets mis mee (lang leve Belgen in Europa) en Cannavaro zorgt voor de mogelijkheid om door te stoten naar de halve finales. Maar toch, zwak zwak Juve.

Absoluut niet mee eens! zwak zwak Ibra en nog zwak zwak zwakkere lijnrechters plus Treze die geen bal raakte. Liverpool was enorm sterk, tot Juve de controle in de tweede helft overnam, maar omdat Nedved nog niet 100% was, Ibra voor niets goed was, Zambrotta niet zoals gewoonlijk over zijn man kon komen, bleef het bij steriele druk. In Delle Alpi zetten ze dit wel recht, mét veel beter voetbal! Ze moeten enkel Gerrard lam leggen (prachtige speler trouwens) en dan lukt het hen wel.
God save Mclaren

FerrariMan

Juve was zwak gisteren, het kon de snelheid en de druk van Liverpool niet aan. Veel te veel verkeerde passes, een hoop geklungel van spelers onder elkaar die blijkbaar geen communicatie hadden, Ibrahimovic die te moeilijk wil wanneer makkelijk ook kan, Camoranesi die veel liep maar geen bal in de voeten kon houden of juist passen, Nedved die helemaal niet in vorm was na zijn afwezigheid van de laatste weken, Thuram die een slechte eerste helft speelde met teveel riskante fouten, Blasi en Zebina die geen recht op een startplaats in de basis 11 hebben gezien hun constant slechte spel dit seizoen (Pesotto is pakken beter)...

Face it, dit was veruit één van hun slechtste wedstrijden dit seizoen.

In Liverpool moeten ze zo snel mogelijk een aantal keer scoren, kans afwerken en dan pas Liverpool lam gaan leggen. Liverpool weer laten komen zou stom zijn.

Jasper

Ik denk inderdaad dat ze het in Delle Alpi zéker rechtzetten. De 2-0 was dan wel prachtig, het was ook een goed voorbeeld van "geluk en waarom je het nodig hebt in voetbal". De 2-1 was dan wel een flater van de keeper, de goal had Juve wel verdiend.

En PSV dat alweer met geluk waarschijnlijk de volgende ronde zal halen...

razzle_dazzle

Chelsea-Bayern: 4-2
Ac Milan-Inter Milan: 2-0

Chelsea en Ac Milan lijken een goede positie te hebben verworven om de volgende match aan te vatten. Al moet Chelsea toch nog oppassen want Bayern maakte twee tegengoals.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 06 april 2005 - 22:50:22
Chelsea-Bayern: 4-2
Ac Milan-Inter Milan: 2-0

Chelsea en Ac Milan lijken een goede positie te hebben verworven om de volgende match aan te vatten. Al moet Chelsea toch nog oppassen want Bayern maakte twee tegengoals.

Al was hun 2e tegengoal een onterechte penalty (mooie duik van Ballack waar de scheidsrechter zich liet vangen)
Bayeren was nergens, verdedigde als een zeef, Chelsea had de 4-1 zeker verdiend.
Nu kan het nog alle kanten uit.

Raikkonen MASTER

Chelsea zal winnen in Bayern.
Als ze daar wederom vroeg op voorsprong komen zit het er dik in.
Ik zie niet in hoe ze met Makaay of Pizarro meer voet aan de grond gaan zetten voor het strafschopgebied van Chelsea.
Je moet denken, ze hebben in de premier league ook maar 12 goals tegen tot nu toe.

Beide goals van Bayern laten uitschijnen dat het een 'spannende' match was. Dit was het dus absoluut niet. Ballack kwam nooit in beeld, hetzelfde kan gezegd worden van Ze Roberto, Salihamidzic, R. Kovac, Guerrero en Sagnol.
Schweinsteiger is een kleine hoop voor het grote Bayern al is hij te technisch voetballend en heeft hij niet zoveel werkkracht, is niet zo een 'stoemper' om het zo te zeggen.

Bayern gaat uit een serieus ander vat mogen tappen maar ik denk dat dat helemaal niet zal lukken. Ballack is uit vorm en ze hebben niemand anders die de motor kan doen aanslaan. Al moet Chelsea wel opletten als Makaay in de basis staat, hij kan van een fase die niet eens een kans is, toch een goal maken. Als het toch 1-0 wordt, zie ik het erg somber in voor Chelsea. Bayern kan druk ontwikkelen en hun supporters zullen zich niet stilhouden. Zeker niet tegen een Engelse ploeg en dé ploeg in vorm in Europa.

Go Chelsea Go!

PS: Mourinho heeft 100% vrij spel gekregen bij Chelsea. Abramovic heeft hem dit gezegd. Hij krijgt een nieuw contract en mag elke speler kopen die hij wilt. Wil hij volgend jaar met 25 nieuwe A-kern spelers het seizoen starten, zal hem niets in de weg gelegd worden.
Als ik Mourinho was, ik zou Gilardinho, Essien en Kompany kopen. ;)
Maar hij mag ZEKER NIET Ben Arfa vergeten!!!!!!  :o :o :o  Hij wordt dé nieuwe Maradona ;)

Supermariobros

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 april 2005 - 00:00:15

Maar hij mag ZEKER NIET Ben Arfa vergeten!!!!!!  :o :o :o  Hij wordt dé nieuwe Maradona ;)

Uhm: wie is Ben Arfa, is dat die jonge knaap die nu ergens in Zuid-Amerika speelt?