Big Dan naar Bayern Munchen?

Gestart door razzle_dazzle, 31 maart 2005 - 14:00:05

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Bayern München aast op Daniel Van Buyten

do 31/03/05 - Blijft Daniel Van Buyten de internationale ladder beklimmen? Bayern München is in elk geval geïnteresseerd in de Belg. Maar de Duitse topclub is niet alleen.
De knappe prestaties van Daniel Van Buyten bij Hamburg zijn niet onopgemerkt gebleven. Bayern München, leider in de Bundesliga, aast op de Belgische verdediger.
   

"Daniel Van Buyten is een interessante speler. Hij zou ongetwijfeld een sterk centraal duo vormen met Lucio in onze verdediging", zegt Bayern-trainer Felix
Magath op de website van de club.

Momenteel wordt Lucio in de Bayern-verdediging geflankeerd door de Kroaat Kovac, maar die trekt wellicht naar het Italiaanse Juventus.

Bij Hamburg schopte Van Buyten het in zijn eerste seizoen al tot kapitein. Hij heeft er een contract tot 2008.
"Vele topclubs kwamen al scouten"
Daniel Van Buyten is uiteraard gecharmeerd door de belangstelling van Bayern München, maar hij houdt de boot nog af.
   

"Ik moet niet per se weg bij Hamburg. Ik voel me er uitstekend en word er geapprecieerd. Maar natuurlijk ben ik wel ambitieus", zegt hij in La Dernière
Heure.

Zijn zaakwaarnemer, Christophe Henrotay, schermt met de aanbiedingen: "Er is interesse van de grootste teams. Zowel Inter, Juventus, Milan als Manchester United kwamen hem al scouten."

"Daniel scoort ook veel voor een verdediger. Dan is het logisch dat je in de kijker loopt", zegt Henrotay nog.

Bron:www.sporza.be

Racegirl

Mja, ik snap dat echt niet, aanvallend is hij misschien wel goed, maar als echt verdediger maakt hij toch echt nog wel Duiveltjes-fouten!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Ik snap het ook niet zo goed eerlijk gezegd, het is zeker een goede speler maar om hem nu de hemel in te prijzen vind ik toch wat overdreven.

razzle_dazzle

Mja misschien speelt hij bij de rode duivels mindere matchen omdat hij voelt dat hij niet volledig geapprecieerd wordt. Dat was destijds bij Verheyen en Nilis ook.
Ik heb gisteren wat research gedaan over Van Buyten en ik heb kunnen vaststellen dat bij iedere club waar hij gespeeld heeft toch een grote indruk heeft nagelaten. In Marseille werd hij zelfs uitverkozen tot beste verdediger van de Franse Competitie! In Duitsland zijn ze ook helemaal zot van hem. Misschien ligt de spelstijl van de nationale ploeg hem niet zo?
Ik zou zeggen ga eens een kijkje nemen op de Engels-Frans -en Duitstalige fora en je zult het ook merken.

Racegirl

Ik wist dat hij verkozen was voor beste verdediger, vreemd dacht ik toen ook, en ja hij zal (hopelijk) veel betere wedstrijden spelen voor zijn ploeg dan voor de Nationale ploeg.

Maar een echt goede speler, moet die niet zo een beetje een constante zijn, bij welke ploeg hij ook speelt.
De fouten die hij voor de Nationale ploeg gemaakt heeft zijn toch ook niet van de minste.

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

razzle_dazzle

Heb je gelijk in. Maar hij is nog jong en de laatste matchen vond ik hem redelijk goed spelen, vanaf het moment dat hij zich echt thuis voelt bij de nationale ploeg zal dat ook wel goed draaien.

razzle_dazzle


"Bayern Munchen kan Van Buyten niet eens betalen"

Hamburger SV, de club van Rode Duivel Daniel Van Buyten, heeft meteen gereageerd op de transfergeruchten van de verdediger. De club is onder geen beding bereid Van Buyten te laten gaan.

Bayern München is volgens de laatste geruchten zeer geïnteresseerd in de diensten van de Belg, gevolgd door een rist andere Europese topclubs. Maar Hamburg moet er niets van horen. 'Ik kan me niet voorstellen dat Bayern zich hem kan veroorloven', zei Directeur Sport Dietmar Beiersdorfer.

Van Buyten is in zijn eerste seizoen voor de Rothosen meteen kapitein geworden en is van onschatbare waarde in de strijd om Champions League-voetbal. Volgens insiders zou Hamburg een prijs van 10 miljoen euro op zijn hoofd hebben geplakt. Van Buyten heeft een contract dat hem tot 2008 in de AOL-Arena moet houden.

Bron: www.belgiumsoccer.be

Roel

Van Buyten is sterk, maar maakt idd nog t evaak duiveltjes fouten,zie ook San Marino...

Hij heeft gewoon vertrouwen nodig bij de Duivels en iemand die hem daar met voeten op de grond houdt endan komt het volgens mij heeeeeeeeelemaal goed met die jongen;-)

Alleen die mentaliteit om een plaats met woorden op te eisen zit verkeerd, kan absoluut niet vind ik.
God save Mclaren

Jasper

Hoe oud is Van Buyten eigenlijk?

Racegirl

Geboortedatum: 07-02-1978

27 jaar (als ik goed kan tellen  :P)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Van Buyten is de enige reden waarom Hamburg terug zo goed aan het spelen is.
Als jullie soms kijken naar Sportschau op ZDF zullen jullie zien dat hij Hamburg helemaal draagt. Hij is de best scorende verdediger in de Bundesliga en een van de beste verdedigers daar.
Hij wordt zelfs beter geacht dan Valérien Ismaël, wat toch een serieus compliment is.

Bayern kan hem inderdaad niet betalen. Ze hebben het probleem dat ze teveel geld hebben betaald voor: Ballack, Ze Roberto, Deisler, Santa Cruz en Makaay.
Alleen Ballack en Makaay renderen op dit moment. De rest is eigenlijk weggesmeten geld.

Bayern zal nooit monsterbedragen betalen zoals je Real Madrid, Barcelona of Chelsea wel eens ziet doen. Ik gok dat Daniel terug naar Engeland vertrekt, en dan Manchester United gaat opzoeken.

Hij is zonder enige twijfel een van Europa's beste verdedigers met nog een héél grote toekomst. Alleen jammer dat hij bij Standard zo laat is doorgebroken.