Andere raceklassen

Gestart door Doefie, 29 maart 2005 - 13:06:14

« vorige - volgende »

Vind je het goed?

Ja
15 (83.3%)
Nee
3 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

janke

#270
Geweldig gevecht tussen de Schnitzer/BMW en de Corvette C7 in de GTLM klasse. Werner/BMW ligt nu nipt voor op de C7 met Garcia. Nr 3 in die klasse ligt ronden achter. Bij de proto's ligt nu Jordan Taylor/Corvette DP enkele sec. voor op Scott Dixon met een Ford DP. Sebastian Bourdais ligt nu derde met de andere Corvette DP op 16 sec.. Die lag vanmorgen nog 3 ronden achter. Is goed bezig.
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Citaat van: janke op 25 januari 2015 - 18:37:24
Schnitzer/BMW

Hahaha, 1973 belde, ze willen hun team terug! :D Dat is Rahal Letterman Lanigan Racing.

Mooie race. Beetje jammer van al die neutralisatie. Ik zou toch graag eens willen zien hoe dit zich ontvouwd als IMSA echt sportreglementen zou adopteren/Code 60.
Peace out yo.

janke

Citaat van: Miguel op 25 januari 2015 - 23:21:40
Citaat van: janke op 25 januari 2015 - 18:37:24
Schnitzer/BMW

Hahaha, 1973 belde, ze willen hun team terug! :D Dat is Rahal Letterman Lanigan Racing.


Dat het RLL is weet ik ook wel, die rijd immers in de sportscars al jaren met BMW. BMW Motorsport en BMW of North America hebben een cooperatie met RLL. Maar wat bedoel je met:"Hahaha, 1973 belde, ze willen hun team terug". Die snap ik niet, sorry. Mvg,
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Is een grapje. Jij schrijft Schnitzer, maar die hebben hier niets mee te maken. Is lang geleden dat zij in Daytona geracet hebben, vandaar 1973.
Peace out yo.

janke

#274
Citaat van: Miguel op 26 januari 2015 - 23:25:08
Is een grapje. Jij schrijft Schnitzer, maar die hebben hier niets mee te maken. Is lang geleden dat zij in Daytona geracet hebben, vandaar 1973.

Oke, misschien had ik het anders er neer moeten zetten. De Z4 GTE en ook de GT3 zijn BMW Motorsport ontwikkelingen ism Schnitzer. Want Schnitzer bouwt al jaren de "rohkarosse"op in Freilassing. Een heel stuk staat er in Het BMW Motorsport boek over te lezen. Al een tijd gaan ze onder de naam BMW Team Schnitzer door de wereld zoals in het DTM gebeuren.  RLL zal zekers zijn eigen draai aan die raceauto hebben gegeven, maar de basis komt uit München en Freilassing. Maar de Gebr. Schnitzer hadden in hun tijd ook geweldige raceauto's, zekers. Ik heb hier hun kanon de 3.0 CSL in model, 1973 Paul Ricard. Ook de 635CSI die ze in 1986 opbouwde voor BMW Motorsport (winnaar 24h van Spa) staat hier te pronken net als de uit 1977 2002 Gr5 Turbo met Walter Rohrl. En misschien wel de beste touringcar ever de M3-E30. Ja die Schnitzer heeft BMW grootse zeges gegeven.

Je hebt/had ook de Gebr. Kremer. Die hebben Porsche grootse overwinningen gegeven, zoals Le Mans met een 935/K3 oa met topper Klaus Ludwig. Ook wonnen ze de 24h Daytona met een K8. Maar dat is weer een ander verhaal. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Kijk aan, ik wist niet dat Schnitzer aan die waiver mobile heeft meegebouwd. Kremer ken ik goed, dat team zie ik nog regelmatig racen in VLN met een eigen versie van de Porsche 911 GT3 Cup.
Peace out yo.

Sphinx

#276
En dan te bedenken dat Kremer vroeger met dit aan de start kwam in de Groep C races


There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

janke

Yep, dat is de Kremer/Porsche 956 de Le Mans car met oa Mario Andretti achter het stuur. Op F1 verzameling heb ik wat andere auto's van Kremer neergezet (uit mijn verzameling) Deze was ook een Kremer/Porsche, type K8. Le mans uitvoering. Die Kremer kon er wat van. In de jaren 70/80tig had je ook de boef Georg Loos (Toine Hezemans racede nog voor dat team). Maar die kon niet tippen aan de Kremer creaties.
Some things are too important to be left in the past.

Miguel

Mja, nieuwe eigenaars ook. Beetje jammer dat ze nog maar weinig bijzondere dingen doen, maar het is al heel wat dat ze nog op nationaal hoog niveau meedoen met een auto die ze zelf (hevig) aangepast hebben.
Peace out yo.

Sphinx

#279
Beetje goed nieuws voor de Zuiderburen. Wolfgang Reip heeft samen met Duitser Florian Strauss en Japanner Katsumasa Chiyo de 12 uur van Bathurst gewonnen in een Nissan GT-R Dit was vooral te danken aan een mooie eindsprint van Chiyo in de laatste ronden. Laatste ronden die overigens meer leken op een Blancpain Sprint race  ;D Elf minuten voor tijd leek het een duel tussen de M-Sport Bentley van Matt Bell en de Audi van Laurens Vanthoor, maar het liep even anders. Vanthoor werd overigens tweede.
Ook knap, Andrea Montermini moest in de Ferrari van Team Vicious Rumour als 50e starten, ze finishten als 6e



There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Miguel

Peace out yo.

Perton

Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar Louis Delétraz (inderdaad zoon van) heeft het openingsweekdend van de Formule Renault NEC gedomineerd. Eerste race won hij dan niet vanwege een drive through-penalty, maar anders had ie die ook wel gewonnen.

Zou je niet zeggen na de prestaties van zijn pa.

Franky R.

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:11:31
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar Louis Delétraz (inderdaad zoon van) heeft het openingsweekdend van de Formule Renault NEC gedomineerd. Eerste race won hij dan niet vanwege een drive through-penalty, maar anders had ie die ook wel gewonnen.

Zou je niet zeggen na de prestaties van zijn pa.


Nu ja, Delétraz senior was een crack in de toenmalige F3000...allen had hij destijds niet in een F1 moeten stappen. Zo slecht was papa ook weer niet.

Perton

Weer een berichtje over zonen van: Giuliano Alesi heeft zijn allereerste autosportwedstrijd meteen weten te winnen in de Franse F4. Een klasse van niet echt een hoog niveau, maar wel eentje waar Vandoorne kampioen in werd. Al had het toen nog een andere naam.

janke

Jeroen Bleekemolen start vanmiddag (13.15) met zijn Bentley van pole in de ADAC-GT Masters op het circuit van Oschersleben. Te zien op sport1 en livestream/timing.





Some things are too important to be left in the past.