Andere raceklassen

Gestart door Doefie, 29 maart 2005 - 13:06:14

« vorige - volgende »

Vind je het goed?

Ja
15 (83.3%)
Nee
3 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Sphinx

We hebben er een Wereldkampioen Motorracen bij. Met een overwinning in de World Supersport Race op Jerez is Michael vd Mark afgelopen weekend WK in de Supersport klasse geworden. Zijn grote concurrent Jules Cluzel moest voor hem eindigen om nog uitzicht op de titel te houden, maar hij ging in de voorlaatste ronde onderuit. Vd Mark was slecht aan de race begonnen, maar knokte zich na een verprutste start uit het middenveld terug naar 3, waarna hij na Cluzel's val profiteerde en de leiding overnam. Gefeliciteerd!!

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Hele jaar al top bezig, misschien wat profiterend van alle problemen van die Turk (ben zijn naam even kwijt), maar ik volg het niet goed genoeg om te weten in hoeverre Turkman goede resultaten heeft verloren door die problemen.

SDG

Citaat van: Perton op 08 september 2014 - 15:40:01
Hele jaar al top bezig, misschien wat profiterend van alle problemen van die Turk (ben zijn naam even kwijt), maar ik volg het niet goed genoeg om te weten in hoeverre Turkman goede resultaten heeft verloren door die problemen.

Kenan Sofuoğlu.  ;)

Sphinx

#243
Sufuoglu was eigenlijk na de vierde race in Imola dit jaar al geen factor van betekenis meer. Vd Mark en Sufuoglu vielen in Phillip Island allebei nog uit, maar vd Mark werd daarna 2e in Aragon, won op Assen en werd 2e in Imola, terwijl 'Sufu' weliswaar won in Aragon maar door te wilde acties zowel in Assen als Imola een DNF scoorde. Florian Marino (Sufu's teamgenoot) was eigenlijk een veel grotere bedreiging, maar die ging na Imola juist ondermaats presteren terwijl Cluzel zich verbeterde.
Vd Mark ging na Imola door met 3 wins en één 2e plaats, en de overwinning deed de deur dicht voor Cluzel, die het gewoon helemaal aan zichzelf te wijten heeft, want hij hoefde alleen voor vd Mark te eindigen. Maar ja, Cluzel wordt een beetje snel zenuwachtig als ie onder druk staat. Daarom had ik eigenlijk niet gedacht dat ie nog zolang meekon, ook omdat de MV Agusta motor compleet nieuw was dit jaar en de Fransman op het laatste nippertje werd gecontracteerd. (Sam Lowes was eigenlijk beoogd coureur maar hij gaf te kennen de switch van Honda naar MV Agusta niet te zien zitten en leverde zijn contract in voor een zitje in de moto2.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2014/10/07/f3-indy-dontje-rookie-champion/


Indy Dontje van Kartcentrum Lelystad heeft afgelopen weekeinde het rookie-kampioenschap gewonnen. Tevens werd hij derde in de eindstand.

Perton

CitaatWhat's next voor Indy Dontje? Zelf noemde de Nederlander Indy Lights in de Verenigde Staten als een optie. Maar de FIA Formula 3 European Championship of de GP3 Series lijkt uw scribent veel logischer.
Hangt af van de moneyz natuurlijk. Prijzengeld van zijn rookietitel daargelaten natuurlijk (zal niet al te hoog zijn gok ik)... als ie geld had gehad, had ie natuurlijk nooit ADAC Masters en Duits F3 gereden maar Formule Renault en Europees Formule 3.

Los daarvan, ik was erg onder de indruk van Dontje dit jaar. Nu was het natuurlijk een klein en matig veld, maar hij heeft het Jeffri toch behoorlijk lastig gemaakt en dat had ik niet verwacht. Nu denk ik dat als Dontje echt het grote talent was dat we boven de rivieren misten, dan was die wel kampioen geweest, maar zoals je zelf schrijft, een mooie GT-carrière zou hij ook mooi vinden en ik denk dat dat uitstekend kan voor hem. Ik denk dat hij een hele mooie carrière op kan bouwen, hij moet alleen (maar dat geldt voor alles natuurlijk) net de mazzel hebben dat ie door het juiste fabrieksteam wordt opgepikt.

Maar als die echt naar de VS gaat, kan ie daar ook wel succesvol zijn denk ik. Ik ken lui die in Europa compleet incapabel leken, maar daar vervolgens toch helemaal opbloeien (zoals een Carlos Muñoz). Dontje vind ik al indrukwekkender in één jaar Duits F3 dan Muñoz ooit in Europa is geweest, dus wie weet... In mijn ogen zeker iemand om te blijven volgen. Niet zozeer als F1-liefhebber dus, maar wel als autosportliefhebber.

Perton

Brits F3 bestaat niet meer. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant mooi. Weer iets minder afleiding qua duidelijk pad richting de F1, zeker nu de Europese F3 steeds sterker wordt.

Laten we eerlijk zijn, eigenlijk had de Britse Formule 3 ook geen bestaansrecht meer. Qua instapklassen heeft een regionaal of nationaal kampioenschap nog wel zin, maar daarna eindigen de talentvolle jongens toch wel in de Formule Renault Eurocup. Het heeft dan meer zin om actief te blijven in de Europese klassen, zoals GP3, Formule 3 of Formule Renault 3.5. Waarom zou je, na Eurocup-ervaring een stap terug doen (niet in de zin qua kampioenschap, maar qua Europees vs. nationaal)?

Jehoentelaar

De Britse FR2.0 was al eerder ter ziele gegaan toch? Zat er eigenlijk wel aan te komen dat het Brits F3 ook zou verdwijnen - zeker gezien de startvelden van de afgelopen paar seizoenen.

Zou het nu wel mooi vinden als het Europese equivalent naar Brands Hatch zou gaan.

Perton

Yes de Britse 2.0 bestaat al paar jaar niet meer. De BARC (of sponsortechnisch moet ik Protyre zeggen) Formule Renault nog wel, maar da's altijd een zwakker broertje geweest, al hebben ze met Pietro Fittipaldi dit jaar wel een prima kampioen gehad.

SDG

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 01:28:50
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2014/10/07/f3-indy-dontje-rookie-champion/


Indy Dontje van Kartcentrum Lelystad heeft afgelopen weekeinde het rookie-kampioenschap gewonnen. Tevens werd hij derde in de eindstand.

'Indy' Dontje... wel een grappige naam. Daarmee ben je ook gedoemd om in de autosport te gaan. Een beetje zoals Scott Speed, haha.  :)

Franky R.

Citaat van: SDG op 22 oktober 2014 - 05:17:04
Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 01:28:50
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2014/10/07/f3-indy-dontje-rookie-champion/


Indy Dontje van Kartcentrum Lelystad heeft afgelopen weekeinde het rookie-kampioenschap gewonnen. Tevens werd hij derde in de eindstand.

'Indy' Dontje... wel een grappige naam. Daarmee ben je ook gedoemd om in de autosport te gaan. Een beetje zoals Scott Speed, haha.  :)


Lake Speed was in het verleden ook zo'n naam...Vocht een flink robbertje met Ayrton Senna in de karts, versloeg hem zelfs in het WK Karting. Later succesvol in de NASCAR, maar sinds 1998 met pensioen.


Had ik een zoon, dan zou ik twijfelen tussen Jos, Alain of Ayrton. :D




Sphinx

Citaat
'Indy' Dontje... wel een grappige naam. Daarmee ben je ook gedoemd om in de autosport te gaan. Een beetje zoals Scott Speed, haha.  :)

Je gaat je haast afvragen of vader Dontje geen fervent Michel Vaillant-lezer was. Bijrol in die streep werd gespeeld door een zekere Indy Wood, eerst concurrent en later teamgenoot van de hoofdpersoon.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Zijn broer heet Milan. Blijkbaar houden zijn ouders van grote sportsteden ;)

Kootje

Of van alternatieve rock en mode. ;)

Jehoentelaar

Het ging er weer eens ouderwets gezellig aan toe in de NASCAR Sprint Cup Series.