Andere raceklassen

Gestart door Doefie, 29 maart 2005 - 13:06:14

« vorige - volgende »

Vind je het goed?

Ja
15 (83.3%)
Nee
3 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Matthijs

Citaat van: Perton op 26 april 2014 - 16:49:02
Met alle hype rondom De Vries, Verstappen en Visser vergeten we dat Indy Dontje dit jaar zijn debuutweekend in de Duitse Formule 3 heeft, en dat gaat hem verdomd goed af. In de eerste race op relatief kleine afstand (iets meer dan 2 seconden) achter teamgenoot Pommer (die al F2- en GP3-ervaring heeft) als tweede gefinisht en nu in de tweede race ligt hij ook tweede na een zevende startplek (reversed grid). Lang vast gezeten achter Hackl, dus raceleider Jeffri gaat hij niet meer pakken, maar alsnog een mooi resultaat dus.
Ik vind het niveau van de Duitse F3 ten opzichte van de Europese F3 moeilijk in te schatten, maar uiteraard een uitstekend resultaat!

Perton

Uiteraard is het stukken lager, maar er doen elk jaar wel een paar talenten mee. Zolang Dontje zich in de strijd kan mengen met Pommer en Jeffri is dat een goede basis voor de rest van zijn carrière. Meestal is een nationaal F3-kampioenschap ook meer een opstap naar de Europese F3 of gelijkwaardig kampioenschap (GP3 bijvoorbeeld).

Matthijs

Citaat van: Perton op 28 april 2014 - 21:48:29
Uiteraard is het stukken lager, maar er doen elk jaar wel een paar talenten mee. Zolang Dontje zich in de strijd kan mengen met Pommer en Jeffri is dat een goede basis voor de rest van zijn carrière. Meestal is een nationaal F3-kampioenschap ook meer een opstap naar de Europese F3 of gelijkwaardig kampioenschap (GP3 bijvoorbeeld).
Als dit seizoen voor hem de springplank is voor de Europese Formule 3 dan is hij de koning natuurlijk. Was vorig jaar in de Formule Masters gelijkwaardig aan Beitske Visser, maar ik heb het idee dat hij een slimmer carrièrepad heeft gekozen.

Perton

Ja, het was eigenlijk ook de bedoeling dat Visser vorig jaar Duitse F3 zou rijden en anders dit jaar, maar door geldgebrek lukte dat niet. Dus hoe ze dan uiteindelijk wel budget voor de Formule Renault 3.5 heeft gekregen is me een raadsel.

Sphinx

Waar ik eigenlijk nog minder van begrijp is dat ze veel in de 2 liters testte en daar een paar keer net zo snel was als de top van het veld. Als ze nu eerst een jaar in de 2liters had gereden en daarna de 3.5 liter was ze met meer bagage aan de start gekomen. Nu hangt ze er steeds net aan en loop je ondanks je talent het risico toch weer als "kansloos" weggezet te worden
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Een Chiltontje, dus. Wellicht gaat dat hele betoog wat een deel van het forum heeft opgehangen over de foute keuze van Max Verstappen dus (ook) op voor Beitske Visser.

Sphinx

Ik ben even gaan zoeken, maar ze heeft tegen o.a. gpupdate verklaard dat ze na een testsessie op Monza (een cadeautje van Adrian Valles voor haar tests in de Renault 2,0 auto) "verliefd is geworden op de 3.5liter auto", en dat daarna het enige doel de FR3.5 stoel naast Zoel Amberg was. Het gaat dus vrijwel zeker ook voor haar op, al lijkt Max zich echt op zijn gemak te voelen in de F3 wagen, terwijl Beitske nog worstelt om een constant tempo te vinden. Het is natuurlijk speculeren, maar ik denk dat AVF haar eigenlijk ook in de Formule 2.0 wilde hebben en dat dit iets te hapsnap is rondgekomen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Amberg vocht afgelopen weekend in beide races om het podium, Visser werd steevast laatste, dus ik snap niet zo goed waarom ze zo graag naast Amberg wilde rijden, of hoopt ze veel van hem te leren?

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 29 april 2014 - 16:35:59
Ik ben even gaan zoeken, maar ze heeft tegen o.a. gpupdate verklaard dat ze na een testsessie op Monza (een cadeautje van Adrian Valles voor haar tests in de Renault 2,0 auto) "verliefd is geworden op de 3.5liter auto", en dat daarna het enige doel de FR3.5 stoel naast Zoel Amberg was. Het gaat dus vrijwel zeker ook voor haar op, al lijkt Max zich echt op zijn gemak te voelen in de F3 wagen, terwijl Beitske nog worstelt om een constant tempo te vinden. Het is natuurlijk speculeren, maar ik denk dat AVF haar eigenlijk ook in de Formule 2.0 wilde hebben en dat dit iets te hapsnap is rondgekomen.


Ik snap vooral niet waarom Beitske -ik mag/mocht Beitkse zeggen... :P - eerst geen geld had voor de F3, maar nu opeens wel in een WSR 3.5 zit. En waarom ze toch FR3.5 rijdt, terwijl ze vanaf de eerste testdag achteraan reed. In de F3 was ze een van de snellere coureurs...Ikke nie snappe... ::)

Edwin90

Citaat van: Franky R. op 30 april 2014 - 15:37:56
Beitske -ik mag/mocht Beitkse zeggen... :P

Je moet wel heel bevoorrecht zijn als je toestemming had haar naam verkeerd uit te spreken Franky!  ;D ;)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 30 april 2014 - 19:01:31
Citaat van: Franky R. op 30 april 2014 - 15:37:56
Beitske -ik mag/mocht Beitkse zeggen... :P

Je moet wel heel bevoorrecht zijn als je toestemming had haar naam verkeerd uit te spreken Franky!  ;D ;)


:P :P :P

Sphinx

edit: verplaatst naar apart topic
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

De Britse motorrijder Simon Andrews is dit weekend verongelukt in de North West 200-stratenrace in Noord-Ierland, een traditionele voorbereidingswedstrijd op de Isle Of Man TT.

http://www.bbc.com/sport/0/northern-ireland/27478727

SDG

#238
Oud-rallykampioen Bjorn Waldegaard is overleden. De Zweed werd 70 jaar oud.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115625

Jehoentelaar

De zoon van de legendarische F1-coureur Jean-Denis Délétraz racet ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Del%C3%A9traz