Andere raceklassen

Gestart door Doefie, 29 maart 2005 - 13:06:14

« vorige - volgende »

Vind je het goed?

Ja
15 (83.3%)
Nee
3 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Franky R.

Jeroen Slaghekke, nog nooit van gehoord...maar deze jongen uit Den Haag wil graag Arie Luyendijk achterna. De IndyCars dus.
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/11/12/nederlandse-autocoureur-geeft-aandelen-uit/

Fabian

Slaghekke is een naam die ik wel eerder heb gehoord hoor. Misschien geef ik hem wel wat centjes.

gloudiesaurus

Ben benieuwd wat hieruit komt  :)
Hij is niet de eerste met zo'n plan, Justin Wilson kwam op die manier de Formule 1 in...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

En Tom Coronel probeerde zo zijn stoeltje bij Arrows te bekostigen. Helaas had Jos de zaken toen wél voor elkaar.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Overgestapt naar Star Mazda/F2000 vanuit de Formule Renault. Goede keuze van hem.

Jehoentelaar

Op de site van het FIA Europees kampioenschap Formule 3 is de terugkeer van motorleverancier Renault bekend gemaakt. Tevens keert het team Signature na een paar jaar onderbreking weer terug naar het kampioenschap. Het wordt nu serieus dringen om de dertig startplekken; wellicht gaan we in 2014 zelfs nog meer auto's krijgen dan dit seizoen.

Overigens is het niet uitgesloten dat de Formule 3 zonder de DTM aan haar zijde nog wel naar Zandvoort komt (niet de Masters).

Perton

Er gaat nog een tweede team met Renault rijden, maar nog niet bekend wie. Ik zou ook niks durven gokken eigenlijk.

gloudiesaurus

Ik vraag me alleen af hoe serieus de Formule 3 nog is?

We hebben GP2, GP3, en de World series by Renault.
Daarnaast ook nog Formule Renault en Formule BMW. Hebben we de F3 dan nog nodig?

Wel leuk om de F3 dit weekend in Macau te zien. Da Costa die 2e werd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#188
Naja F3 is natuurlijk enkele jaren kapot geweest, maar dit jaar was het eerste jaar dat het Europese kampioenschap weer echt in ere was hersteld, en dat was te merken aan het startveld. Dat Renault nu ook haar terugkeer maakt, geeft wel aan dat er vertrouwen is in die raceklasse. Om juist na het eerste jaar van wederopbouw te zeggen dat de klasse niet meer relevant is, is in mijn ogen niet correct.

Zeker niet als GP2 als argument wordt gebruikt: de kampioen van vorig jaar rijdt geen Formule 1 (ja als nietszeggende derde rijder die in het meest optimistische geval vierde keus was om Raikkonen te vervangen) en de kampioen van dit jaar komt hoogstens in de buurt van een Formule 1-team als hij aanbiedt het gras om de fabriek te maaien. De GP2 is in verval, en eigenlijk al vervangen door de Formule Renault 3.5 (World Series in de volksmond). Martin Whitmarsh heeft al iets soortgelijks gezegd, evenals Stefano Domenicali. En zoek voor de lol eens uit wanneer er voor het laatst een Red Bull-coureur in de GP2 heeft gereden. Uit mijn hoofd is dat 2007, dat is veelzeggend.

Overigens bestaat de Formule BMW al jaren niet meer en is de Formule Renault natuurlijk slechts een opstapklasse naar iets hogers, namelijk de Formule 3, de Formule Renault 3.5 (al is dat sinds de nieuwe auto van vorig jaar een serieuze stap) of de GP3. Maar waarom zou je GP3 gaan rijden als je daarna toch financieel de overstap niet kan maken naar de GP2? GP3 mag nu nog even teren op haar succesjes van de afgelopen jaren, maar als de GP2 nog meer in verval gaat raken dan nu al het geval is, gaat de GP3 daarin oprecht mee. En dan is de Formule 3 de enige echte serieuze tussenstap tussen de instapklassen en de Formule Renault 3.5.

Korte versie: afgelopen jaar was pas het eerste seizoen van de 'nieuwe' Europese Formule 3, laten we eerst maar afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen.

-edit- haha en vervolgens lees ik 5 minuten later dat Oliver Rowland (ooit van het McLaren-programma) volgend jaar vanuit de Formule Renault 2.0 over wil stappen naar de 3.5 - en de Formule 3 dus overslaat. Werkt een beetje tegen mijn argument dat Formule 3 een uitstekende tussenstap zou zijn :P

Jehoentelaar

De Europese Formule 3 had een startveld dat aan het begin van het seizoen bijna twee keer zo groot was als de oude EuroSeries. Niet alles bleek koek en ei want het Britse Formule 3 heeft daar wel onder te lijden gehad, maar die gaan volgend jaar gelukkig weer terug naar hun roots door bijna alles op eigen eiland te rijden met één uitstap naar Spa. Dat kan voor de Britten de kosten aanzienlijk inperken en het hogere niveau weer wat meer bereikbaar maken voor zowel de Britse coureurs als andere (Europese) coureurs die de Europese variant en GP3 financieel niet bij elkaar kunnen racen.

SDG

#190
Zoals te verwachten viel heeft Jamie Whincup in Sydney tijdens het slotweekend van het seizoen de V8Supercars-titel veilig gesteld. Zijn vijfde kampioenschap al in zes jaar, wie zei er ook weer dat Sebastian Vettel dominant was? En ze worden beiden dan ook nog eens gesponsord door Red Bull... :P

Daarmee zit het sportjaar 2013 er voor mij op. Tijd om af te kicken in de weken die ons nog resten!  ;)

Perton

Volgende week nog de seizoensfinale van Braziliaanse StockCar-kampioenschap. Naast Barrichello, Zonta, Burti en een hele rits andere namen ook het debuut van Senna.

Perton

Dennis van de Laar naar Prema volgend jaar in de F3. Gewaagd. De vierde auto liep dit jaar (relatief) gezien niet zo lekker, dus afwachten of dit een positieve of negatieve stap wordt voor Van de Laar. Maar een stoeltje bij een topteam afwijzen moet ie sowieso niet doen natuurlijk, dus ik kijk er erg naar uit.

SDG


Franky R.