Schumacher tevreden over nieuwe Ferrari

Gestart door Luca, 23 maart 2005 - 21:17:25

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2002 op 26 maart 2005 - 13:29:01
Citaat van: Kimi_über_alles op 26 maart 2005 - 13:11:27
Citaat van: FerrariMan op 25 maart 2005 - 19:04:14
Citaat van: Mikacouli op 25 maart 2005 - 18:14:16
CitaatFerrari heeft exclusieve test in Silverstone

Ferrari zal in juni vier dagen testen op het circuit van Silverstone. De Scuderia zal dan het enige team zijn dat op het circuit van de Britse Grote Prijs zal testen. Ferrari zal van 21 tot en met 24 juni testen in Silverstone.

Zeven andere teams ondertekenden een pact om het circuit van Silverstone niet te gebruik een maand voor de race, die op 10 juli zal doorgaan.

Ferrari zal dus weer kritiek krijgen op die keus, aangezien het overeen gekomen is dat ze het enige team zal zijn dat dan zal testen.

Benieuwd hoe dit weer goedgepraat zal worden ::)


Bwah, ik kan begrijpen dat Ferrari dat doet, vrij onnozel wel maar wat weten wij van de F1-zakenwereld af.
Toen McLaren destijds de carriere van Bernoldi ging bedreigen nadat DC er niet voorbij raakte kwamen er ook van die discussies. Eén pot nat. Allemaal imago-verdediging.
Bij elk team is er zo wel wat vuil te vinden maar doet het terzake voor ons als race-fans?

In principe is dit pure competitievervalsing...
Sorry, maar nu volg ik och niet meer. Het is nergens op papier overeengekomen en ze hebben zich niet aangesloten bij dat gentlemen's akoord, dus waarom is dat dan competitievervalsing?

Doordat ze zich niet aansloten aan het gentlemen's akkoord is het op zich al cometitievervalsing. Het is makkelijk alles op dat te steken heb ik zo al ondervonden

razzle_dazzle

Vervalsing? Waarom? Omdat Ferrari niet mee wou doen aan het boycotplannetje van de andere teams? Ze hebben op elk moment geweigerd zulk akkoord te ondertekenen.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 25 maart 2005 - 19:04:14
Citaat van: Mikacouli op 25 maart 2005 - 18:14:16
CitaatFerrari heeft exclusieve test in Silverstone

Ferrari zal in juni vier dagen testen op het circuit van Silverstone. De Scuderia zal dan het enige team zijn dat op het circuit van de Britse Grote Prijs zal testen. Ferrari zal van 21 tot en met 24 juni testen in Silverstone.

Zeven andere teams ondertekenden een pact om het circuit van Silverstone niet te gebruik een maand voor de race, die op 10 juli zal doorgaan.

Ferrari zal dus weer kritiek krijgen op die keus, aangezien het overeen gekomen is dat ze het enige team zal zijn dat dan zal testen.

Benieuwd hoe dit weer goedgepraat zal worden ::)


Bwah, ik kan begrijpen dat Ferrari dat doet, vrij onnozel wel maar wat weten wij van de F1-zakenwereld af.
Toen McLaren destijds de carriere van Bernoldi ging bedreigen nadat DC er niet voorbij raakte kwamen er ook van die discussies. Eén pot nat. Allemaal imago-verdediging.
Bij elk team is er zo wel wat vuil te vinden maar doet het terzake voor ons als race-fans?
Zoooooo hypocriet. :-\ Je weet het echt elke keer zo te keren dat het in het voordeel van Ferrari spreekt he?


Competitievervalsing kan ik het niet noemen. Maar Ferrari bewijst gewoon dat ze geen gentlemen zijn, maar dat wist ik al langer. F1 is een harde wereld krijg je dan als reactie. Maar als 70% van de deelnemers zo'n akkoord kan tekenen, kan je daar dan nog wel van spreken? Eigenlijk is het redelijk dom van de andere teams, maar ik hoop eigenlijk dat er een testbeperking komt. Enkel Ferrari wil dit niet omdat ze dan hun grote voordeel kwijtspelen, en ik kan dat goed begrijpen. Maar het gaat om de redding van de kleintjes, die een waarde zijn in de F1.

FerrariMan

#33
Citaat van: Jasper op 26 maart 2005 - 15:48:46
Citaat van: FerrariMan op 25 maart 2005 - 19:04:14
Citaat van: Mikacouli op 25 maart 2005 - 18:14:16
CitaatFerrari heeft exclusieve test in Silverstone

Ferrari zal in juni vier dagen testen op het circuit van Silverstone. De Scuderia zal dan het enige team zijn dat op het circuit van de Britse Grote Prijs zal testen. Ferrari zal van 21 tot en met 24 juni testen in Silverstone.

Zeven andere teams ondertekenden een pact om het circuit van Silverstone niet te gebruik een maand voor de race, die op 10 juli zal doorgaan.

Ferrari zal dus weer kritiek krijgen op die keus, aangezien het overeen gekomen is dat ze het enige team zal zijn dat dan zal testen.

Benieuwd hoe dit weer goedgepraat zal worden ::)


Bwah, ik kan begrijpen dat Ferrari dat doet, vrij onnozel wel maar wat weten wij van de F1-zakenwereld af.
Toen McLaren destijds de carriere van Bernoldi ging bedreigen nadat DC er niet voorbij raakte kwamen er ook van die discussies. Eén pot nat. Allemaal imago-verdediging.
Bij elk team is er zo wel wat vuil te vinden maar doet het terzake voor ons als race-fans?
Zoooooo hypocriet. :-\ Je weet het echt elke keer zo te keren dat het in het voordeel van Ferrari spreekt he?


Competitievervalsing kan ik het niet noemen. Maar Ferrari bewijst gewoon dat ze geen gentlemen zijn, maar dat wist ik al langer. F1 is een harde wereld krijg je dan als reactie. Maar als 70% van de deelnemers zo'n akkoord kan tekenen, kan je daar dan nog wel van spreken? Eigenlijk is het redelijk dom van de andere teams, maar ik hoop eigenlijk dat er een testbeperking komt. Enkel Ferrari wil dit niet omdat ze dan hun grote voordeel kwijtspelen, en ik kan dat goed begrijpen. Maar het gaat om de redding van de kleintjes, die een waarde zijn in de F1.
Sorry Jasper, ik dacht dat het over die namaak-wagen ging die de fans hadden gemaakt. Maar MC had het andere in zijn quote staan. Heb het door elkaar gegooid. Mijn reactie slaat dus op iets verkeerds. Ik denk trouwens niet dat het aan jou is om mij een hypocriet te noemen wanneer ik iets goedpraat voor Ferrari. (want dit slaat toch maar op dat ander topic en daar heb ik wel gelijk, leugens zijn leugens, ook al willen enkele gewoon altijd slikken wat de roddelpers hun voert.)

Over dat testen dus, daar heb ik het snel over gezegd. Ik ken niks van F1-politiek en de interne spelletjes daar, jullie ook niet. Dus ik doe ook niet alsof, misschien een goed voorbeeld voor sommigen.  ;D

Zouden we trouwens niet over de F2005 moeten praten hier?  :)

Jasper

Oké, ik dacht je het over het testen had. Als het over die nagemaakte Ferrari had, dan trek ik die reactie terug. ;)

Over dat testen: ik zeg ook maar dat Ferrari niet in fout is, maar het gentlemen's agreement niet ondertekend heeft. oordelend met de middelen die ik heb: de pers. Maar ik hoop wel nog steeds dat er een testbeperking komt, en dat heeft niks met de huidige politiek(e spelletjes) te maken.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 26 maart 2005 - 16:52:58
Oké, ik dacht je het over het testen had. Als het over die nagemaakte Ferrari had, dan trek ik die reactie terug. ;)

Over dat testen: ik zeg ook maar dat Ferrari niet in fout is, maar het gentlemen's agreement niet ondertekend heeft. oordelend met de middelen die ik heb: de pers. Maar ik hoop wel nog steeds dat er een testbeperking komt, en dat heeft niks met de huidige politiek(e spelletjes) te maken.
Die testbeperking mag er van mij ook komen. Maar dan wel in gelijke omstandigheden voor iedereen. Voorbij zomer is er ergens iets misgelopen met Ferrari en de rest (of andersom) en dat sleept nu veel te lang aan. Misschien volgend seizoen...(kan dan samen vallen met weer nieuwe kwali's, puntentellingen en motor/bandenregels  :))

razzle_dazzle


Citaat
Maar het gaat om de redding van de kleintjes, die een waarde zijn in de F1.

Nog niet zolang geleden had Stoddart nochtans een serieuze rel met Williams en Dennis, omdat die laatste twee alle steun weigerden. Dus ga je me nu niet wijsmaken dat zij die testbeperking willen om de kleintjes te redden. Voor de rest sluit ik me aan bij de laatste posts. ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: Schumi 2002 op 26 maart 2005 - 13:29:01
Citaat van: Kimi_über_alles op 26 maart 2005 - 13:11:27
Citaat van: FerrariMan op 25 maart 2005 - 19:04:14
Citaat van: Mikacouli op 25 maart 2005 - 18:14:16
CitaatFerrari heeft exclusieve test in Silverstone

Ferrari zal in juni vier dagen testen op het circuit van Silverstone. De Scuderia zal dan het enige team zijn dat op het circuit van de Britse Grote Prijs zal testen. Ferrari zal van 21 tot en met 24 juni testen in Silverstone.

Zeven andere teams ondertekenden een pact om het circuit van Silverstone niet te gebruik een maand voor de race, die op 10 juli zal doorgaan.

Ferrari zal dus weer kritiek krijgen op die keus, aangezien het overeen gekomen is dat ze het enige team zal zijn dat dan zal testen.

Benieuwd hoe dit weer goedgepraat zal worden ::)


Bwah, ik kan begrijpen dat Ferrari dat doet, vrij onnozel wel maar wat weten wij van de F1-zakenwereld af.
Toen McLaren destijds de carriere van Bernoldi ging bedreigen nadat DC er niet voorbij raakte kwamen er ook van die discussies. Eén pot nat. Allemaal imago-verdediging.
Bij elk team is er zo wel wat vuil te vinden maar doet het terzake voor ons als race-fans?

In principe is dit pure competitievervalsing...
Sorry, maar nu volg ik och niet meer. Het is nergens op papier overeengekomen en ze hebben zich niet aangesloten bij dat gentlemen's akoord, dus waarom is dat dan competitievervalsing?

Het is alsof je met 5 afspreek om binnen x aantal maanden een marathon te lopen. 4 personen mogen 1 keer trainer per week, de andere traint dagelijks. Wie zal er winnen volgens u? En als die persoon niet wint, maakt hij zich ongelofelijk belachelijk...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: Kimi_über_alles op 26 maart 2005 - 23:46:59
Citaat van: Schumi 2002 op 26 maart 2005 - 13:29:01
Citaat van: Kimi_über_alles op 26 maart 2005 - 13:11:27
Citaat van: FerrariMan op 25 maart 2005 - 19:04:14
Citaat van: Mikacouli op 25 maart 2005 - 18:14:16
CitaatFerrari heeft exclusieve test in Silverstone

Ferrari zal in juni vier dagen testen op het circuit van Silverstone. De Scuderia zal dan het enige team zijn dat op het circuit van de Britse Grote Prijs zal testen. Ferrari zal van 21 tot en met 24 juni testen in Silverstone.

Zeven andere teams ondertekenden een pact om het circuit van Silverstone niet te gebruik een maand voor de race, die op 10 juli zal doorgaan.

Ferrari zal dus weer kritiek krijgen op die keus, aangezien het overeen gekomen is dat ze het enige team zal zijn dat dan zal testen.

Benieuwd hoe dit weer goedgepraat zal worden ::)


Bwah, ik kan begrijpen dat Ferrari dat doet, vrij onnozel wel maar wat weten wij van de F1-zakenwereld af.
Toen McLaren destijds de carriere van Bernoldi ging bedreigen nadat DC er niet voorbij raakte kwamen er ook van die discussies. Eén pot nat. Allemaal imago-verdediging.
Bij elk team is er zo wel wat vuil te vinden maar doet het terzake voor ons als race-fans?

In principe is dit pure competitievervalsing...
Sorry, maar nu volg ik och niet meer. Het is nergens op papier overeengekomen en ze hebben zich niet aangesloten bij dat gentlemen's akoord, dus waarom is dat dan competitievervalsing?

Het is alsof je met 5 afspreek om binnen x aantal maanden een marathon te lopen. 4 personen mogen 1 keer trainer per week, de andere traint dagelijks. Wie zal er winnen volgens u? En als die persoon niet wint, maakt hij zich ongelofelijk belachelijk...
Daar heb je groot gelijk in.

Over die testdagen, maak gewoon de volgende regel: De 4 teams die het meeste testen betalen tesamen (eerlijk verdeeld door de 4 naargelang wie uiteindelijk het meeste testte) aan de andere 6 teams zoveel geld dat deze evenwel zoveel kunnen testen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper


Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 10:56:44
Belachelijke regel.
kweet niet. De kleine teams klagen dat ze niet genoeg geld hebben om evenveel te testen. Op die manier hebben ze het wel...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Jamaar, dan moeten de grote teams toch niet de kosten van de kleinen gaan dekken zeker?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:09:54
Jamaar, dan moeten de grote teams toch niet de kosten van de kleinen gaan dekken zeker?
Dat houdt het in. Wil je meer testen dan de rest? Dan moet je de teams din niet zoveel kunnen testen geld geven zodat deze evenveel als jou kunnen testen. Wil je dat niet? Dan test je niet...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:15:31
En hoe ga je controleren wie er veel test en wie weinig? Vooral Ferrari heeft veel privétests, maar ik geloof dat ook Renault wel eens alleen op Paul Ricard test, en er zullen nog wel andere teams zijn ook. En windtunneltests zijn ook hoogst belangrijk, dat kan je toch ook niet controleren? Dat kan je met de testbeperking uiteraard ook niet, maar als andere teams moeten betalen omdat ze meer testen dan de rest, duiken ze allemaal de windtunnel in zodat ze niet het meest testen en nog geld krijgen ook. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

En die regel is gewoon tegen de aard van de sport. Geef de kleintjes gewoon meer tv-gelden en er is al wel wat opgelost denk ik. Maar je, dan moet Bernie kleinere zakken in zijn broeken laten naaien...
Sja, als ik het zo bezie heb je eigenlijk wel gelijk. Wel een opmerking: Welke regels die de laatste tijd zijn ingevoerd zijn niet tegen de aard van de sport? :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.