Waar en hoe gaan de belgen mogelijk onderuit?

Gestart door Raikkonen MASTER, 22 maart 2005 - 13:13:51

« vorige - volgende »

Doefie

België mist de ploeg van het WK2002. Ze missen een sterke leider als Wilmots, tot nu toe heeft niemand hem kunnen vervangen. Een Walem, Verheyen, de Vlieger, ... die missen ze ook.

razzle_dazzle

Nnatuurlijk missen ze die spelers, op de rechterflank hebben ze nog altijd geen vervanger gevonden sinds het vertrek van Verheyen. Maar goed, we moeten verder met de middelen die we hebben en ook hier zit nog talent in. Vergeet ook niet dat Wilmots in 94 ook nog op de bank zat bij de nationale ploeg, wie had toen verwacht dat hij zo een belangrijke figuur ging worden voor onze ploeg?

Raikkonen MASTER

Inderdaad.
Maar ik vind dat we niet te euforisch moeten zijn. Ik ben heel realistisch maar zie 2 teams die technisch beter zijn dan wij. We moeten het van onze werkkracht hebben en hopen dat het fysiek zware matchen worden tegen Spanje en Servië. Dan hebben we een kans.
Met de goudhaantjes Pieroni en E.Mpenza zijn we voorin goed gewapend. Achterin hebben we een wereld-duo. Het middenveld baart me echter enorme zorgen.

Maar ik ga ook niet vooruit lopen op de feiten, match per match bekijken en aanpassen aan de tegenstander. Ik zou trouwens liever een 3-5-2 spelen tegen San Marino.
Simons, Van Buyten én Kompany in de verdediging.

Daerden links, Chatelle rechts, Buffel aanvallend en Clement en Vanderhaeghe centraal in het middenveld. In de spits Pieroni en Emile.

Jasper

Ik ken eigenlijk tegenwoordig niet veel/niks van de Duivels. Maar ik zou een 3-4-3 nemen: Doll, Van Buyten, Kompany - Bisconti, Simons, Clement, Daerden/Huysegems - Buffel, Pieroni, Mpenza

Ik ken Clement niet, dat is de speler die ik hier plaats metde grootste twijfel. Ik zoek daar eigenlijk aanvallende middenvelder te zetten. Maar aanvallend moeten we zeker spelen.

razzle_dazzle

Antheunis zal hoogst waarschijnlijk dezelfde 11 aan de aftrap brengen. Geen onlogische keuze na de match van zaterdag. Hij haalde al aan dat het duo Vd Haeghe-Simons het goed deed en dat hij hierop zou willen verder bouwen. Daarom is het ook handig hen is uit te spelen tegen San Marino.
ik gok op een 0-3 overwinning., Pieroni gaat zijn eerste erin knallen.

Raikkonen MASTER

Citaat van: RadioActiveMan op 28 maart 2005 - 18:04:20
De tijd dat San-Marino uit vissers en postbodes werd samengesteld is gedaan.

Hier even een lijst met de jobs van de spelers van San Marino.

F. Gasperoni: 28 jaar, magazijnier
Albani: 23 jaar, bediende
Della Valle: 22 jaar, Arbeider
Bacciocchi: 28 jaar, bediende
Valentini: 23 jaar, arbeider
Mariani: 22 jaar, arbeider
Vannucci: 27 jaar, fitnessleraar
Domeniconi: 21 jaar, student
A. Gasperoni: 20 jaar, student
Andreini: 23 jaar
Selva: 28 jaar, profvoetballer

Racegirl

0-3 is al omzeep!

Ai ai ai ai ai Die San Marinezen (of hoe je de inwoners van San Marino ook mag noemen) zijn ver van goed, maar de Rode Duivels zijn vanavond toch heeeeeeel slecht bezig, geen nekel kans gehad!
1-0 voorkomen door een 'strafschop', mja je zou er 1 voor kunnen geven, maar je kon ook evengoed laten doorspelen, vond dat Buffel zich nogal liet vallen...
En dan de 1-1, wat een verdedigende fout alweer van Van Buyten  :-[

Hopelijk herpakken ze zich nog!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Racegirl

Van Buyten maakt zijn fout goed, de Duivels winnen met het kleinste verschil van San Marino!

Hop hop hop Duivels naar de top  :D
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Ik heb gedurende de hele match geen enkele flank gezien, behalve Chatelle.

Daerden was nergens, Buffel was nergens.
Al die positiviteit was te snel gegeven.
Dit België verdient geen WK!  >:(

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 maart 2005 - 22:32:18
Ik heb gedurende de hele match geen enkele flank gezien, behalve Chatelle.

Daerden was nergens, Buffel was nergens.
Al die positiviteit was te snel gegeven.
Dit België verdient geen WK!  >:(

Het was heel slecht, maar tegen zo ploegen telt alleen het resultaat. Op basis van deze match kan je niet stellen dat België het Wk niet verdient. Dat zullen we wel zien op het einde van de rit. Nederland en Engeland wonnen hun matchen ook maar met 2-0 tegen de liliputters.




Bjorn

Wat een slechte wedstrijd. Toch blij dat ze de 3 punten binnenhalen. De volgende match zullen we al veel meer zien wat de Belgen waard zijn.
Wel spijtig dat er twee (onnodig) gele kaart kregen!
De Mens: In Het Gras![/color]

Supermariobros

Barslechte wedstrijd maar we hebben wel 3 ptn., dat telt.
Toch vind ik België een Wk onwaardig, er zit nu éénmaal te weinig kwaliteit in de ploeg vind ik.

razzle_dazzle


De vergelijking gaat misschien niet helemaal op maar in de voorrondes van het WK 86 werd dit ook van de nationale ploeg beweerd (na een nederlaag tegen Albanië en een gelijkspel tegen Griekenland). Aan het einde van de rit zullen we wel zien of we het verdienden of niet.
Het grote verschil met 'vroeger' lijkt me niet het gebrek aan een degelijk elftal maar wel het gebrek aan substitutie. Antheunis kan een ploeg van elf degelijke spelers op de mat brengen, maar vanaf het moment dat er gekwetsten of geschorsten zijn, moet hij spelers oproepen die eigenlijk niet in de nationale ploeg thuishoren.
In Servië missen we al zeker Goor, Kompany en Van der Heyden. Gelukkig recupereren we Deflandre terug, toch een meerwaarde voor die defensie.

Raikkonen MASTER

Het feit is dat in voetbal alles mogelijk is. Er zijn nauwelijks nog zwakke broertjes.
Als je ziet dat een zwalpend Frankrijk in Israël 1-1 gelijkspeelt weet je genoeg.

Luxemburg en San Marino zijn de 2 zwakste ploegen op dit moment denk ik maar ze hebben vol het recht zo te spelen. Dat had Antheunis ook moeten weten.

Ik vond het wel een absolute schande om Buffel te laten beginnen aan de wedstrijd. Ze wisten dat hij tijdens de opwarming iets had gevoeld aan z'n hamstrings. Ik ben geen voorstander van Buffel maar op zo'n niveau en met zo'n makke match voor de boeg kan je hem goed missen. Waarom geen blessure voorkomen? Het kan nu goed zijn dat hij voor even aan de kant moet.

Verder vond ik de veld bezetting heel erg slecht. Antheunis had moeten weten dat het veld zo smal was. De linker- en rechter middenvelders hadden de flanken meer moeten benutten. Zo kwamen er centraal "maar" 3 centrale verdedigers te staan tegen 2 aanvallers van ons. Zo kwam er ruimte, kansen zouden ook wel volgen en goals zeker.

Ik wil wel bondscoach worden ;).... Neen ik wil eigenlijk Leekens :)

Jasper

LEEKENS?? :o :o Ik hoop dat dat sarcastisch was...