VRT vertelt sprookjes (F1 Fan breekt "de media" af)

Gestart door mike, 20 maart 2005 - 07:45:38

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 13:41:57
Jawel hoor, bij LaUne hebben ze die stilte ook af en toe, kan toch ook niet anders.
Maar daar draait het ook niet om, VRT wil een sport verslaan waar ze geen kenners voor hebben.

Wel voila, ze hebben niemand die er deftig iets van kent, maar ze geven het dan toch tenminste. Ze konden evengoed zeggen: den boom in, we zenden de race pas uit om 11u30 's avonds, zoals met Canada of Brazilië.

Moesten ze ons laten discussiëren over het wereldkampioenschap biatlon ofzo zou ook niemand van ons er wat deftig uitkrijgen.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 13:41:57
Citaat van: Schumi 2002 op 20 maart 2005 - 13:30:04
Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 12:59:25
Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 11:45:57
Ook op LaUne hoor je fouten.
Vergeet niet dat wij enkel naar onze tv moeten kijken. Zij hebben nog andere dingen in het oog te houden (eventuele andere monitoren enz...) + ze moeten commentaar geven op wat ze zien (of denken te zien), een vergissing is snel gebeurt. Weet jij direct wie er in beeld is? Als je je vergist heeft niemand het gehoord. De commentaar op Sporza is toch heel wat beter dan vorig jaar.
Bij mij gaat het niet om de fouten die ze maken maar wel om hun 'eigenlijk-hebben-we-hier-geen-interesse-in' houding.
Helemaal mee eens. De passie die er afkomt op LaUne, die heb je niet op Sporza. Bij LaUne zijn het echte F1-fanaten, bij Sporza stel ik me voor dat dat 2 bloemzakken voor een schermpje met een micro voor hbun teut. Sorry, maar zo komen ze bij mij over.

En fouten maakt iedereen, daar ben ik zeker van, maar het zou leuk zijn dat ze de stille momenten vllen met meer weetjes. Bij LaUne is het geen moment stil hoor.
Jawel hoor, bij LaUne hebben ze die stilte ook af en toe, kan toch ook niet anders.
Maar daar draait het ook niet om, VRT wil een sport verslaan waar ze geen kenners voor hebben.
oké, ze hebben ze. Maar:
-Minder
-ze vallen ook minder op omdat de andere momenten rijkgevuld door commentaar vol passie. Dat zie ik niet bij de VRT.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: DoefieF1 op 20 maart 2005 - 13:52:52
Moesten ze ons laten discussiëren over het wereldkampioenschap biatlon ofzo zou ook niemand van ons er wat deftig uitkrijgen.
Dat is je verdedeging?

Vergeef me edelachtbare, mijn client kent er niks van?

Wordt het dan is niet dringend tijd om iemand met kennis op de zaak te zetten?

Ik bedoel, het is leuk dat je graag de VRT wat wil piellakken maar, kom dan alsjeblieft niet af met: "Vergeef het hen, ze krijgen miljoenen van de overheid die ze graag opsoeperen aan sport maar slagen er niet in om 1 iemand te vinden die om de 2 weken anderhalf uur met wat kennis van zaken commentaar kan geven."

Doefie

Citaat van: Tim CDat is je verdedeging?

Vergeef me edelachtbare, mijn client kent er niks van?

Wordt het dan is niet dringend tijd om iemand met kennis op de zaak te zetten?

Ik bedoel, het is leuk dat je graag de VRT wat wil piellakken maar, kom dan alsjeblieft niet af met: "Vergeef het hen, ze krijgen miljoenen van de overheid die ze graag opsoeperen aan sport maar slagen er niet in om 1 iemand te vinden die om de 2 weken anderhalf uur met wat kennis van zaken commentaar kan geven."

Ja, is dat mijn schuld ofzo? ???

Gaat allen klagen bij de VRT, voor de honderduizendste keer op die 4 jaar tijd. ::)

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 20 maart 2005 - 14:36:34
Citaat van: Tim CDat is je verdedeging?

Vergeef me edelachtbare, mijn client kent er niks van?

Wordt het dan is niet dringend tijd om iemand met kennis op de zaak te zetten?

Ik bedoel, het is leuk dat je graag de VRT wat wil piellakken maar, kom dan alsjeblieft niet af met: "Vergeef het hen, ze krijgen miljoenen van de overheid die ze graag opsoeperen aan sport maar slagen er niet in om 1 iemand te vinden die om de 2 weken anderhalf uur met wat kennis van zaken commentaar kan geven."

Ja, is dat mijn schuld ofzo? ???

Gaat allen klagen bij de VRT, voor de honderduizendste keer op die 4 jaar tijd. ::)
Als we jouw redeneringen moeten volgen kunnen we het forum gewoon sluiten en allemaal onze bek houden...

Neen, ik weet dat de mensen van de VRT hier en elders kijken naar kritiek e.d. dus het is wel goed dat er commentaar komt, kan van bij hun uit alleen maar positief werken. Als jij alles graag hebt zoals het nu is, akkoord, maar laat iemand anders dan zijn gal spuwen wanneer hij dat wenst. Niet iedereen knikt altijd ja bij hetgeen men ze in de bek steekt. Ten tweede, de kritiek is terecht, al jaren.

mike

Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 11:45:57
Ook op LaUne hoor je fouten.
Vergeet niet dat wij enkel naar onze tv moeten kijken. Zij hebben nog andere dingen in het oog te houden (eventuele andere monitoren enz...) + ze moeten commentaar geven op wat ze zien (of denken te zien), een vergissing is snel gebeurt. Weet jij direct wie er in beeld is? Als je je vergist heeft niemand het gehoord. De commentaar op Sporza is toch heel wat beter dan vorig jaar.

Ik kijk alvast LaUne, behalve tijdens de reclameblokjes en soms een tiental minuten daarna om toch te kunnen meespreken (of niet) als er hier op Canvas/Sporza geschoten wordt.

Maar wat ik vanmorgen aanklaagde, is veel erger dan dat ze fouten maken. Wat ze gisteren in het journaal vertelden was gewoonweg gelogen. En dat hebben ze heel bewust gedaan, want ze hebben er speciaal beelden van een spinnende Ferrari voor moeten gaan zoeken.

Waar is hun journalistieke integriteit??  >:(  Als ze zo iets doorzichtigs durven uithalen, wat kunnen we dan nog geloven van al de rest die ze vertellen? (NB: Zouden ze nu echt denken dat niemand de kwalificaties live gezien heeft, enkel omdat ze ze zelf niet uitzenden, en dat bijgevolg niemand het bedrog zal merken?)

In geval iemand van de VRT soms wel eens dit forum zou bezoeken, dat hij dan uit zijn schulp komt en zich in naam van de VRT verontschuldigt en beterschap belooft! Nog beter zou het zijn moesten ze het lef hebben dat op de VRT zelf te zeggen, bijvoorbeeld als "en dan nog dit" addendum bij het journaal, maar liever nog vooraan in het sportnieuws.

Supermariobros

Dirk De Weerdt is de man die ze nodig hebben, hij verzorgde het commentaar in de jaren '80 op de toenmalige BRT. De man is heel bekwaam wat F1 betreft, dat ze hem terug in huis halen en het probleem is opgelost.

Jasper

Ik weet in ieder geval dat er vroeger naar 't schijnt een énorm saaie, tamme zak het F1-commentaar verzorgde. Die moet ik ook niet hebben...

Ruud

Wij hebben Olav Mol :P

Weet waar hij over praat en dat weet hij nog leuk te brengen ook.

Doefie

Ik heb hier enkele races uit het verleden met Olav Mol en die doet het naar mijn mening niet veel beter hoor. Hij weet er wel al meer over dande mensen bij Canvas, maar de races dat ik hier heb liggen (waaronder Adelaide 1995, Francorchamps 1998 en Canada 1999) zijn vind ik niet veel beter.

IVY440

Gisteren nog een stommiteit gehoord op het nieuws. Ik weet alleen niet meer of het VRT of VTM was. :-[
CitaatDe zesvoudige wereldkampioen kwam niet verder dan een 7e plaats

AMATEURS  >:(

Olav18

Citaat van: DoefieF1 op 20 maart 2005 - 21:23:40
Ik heb hier enkele races uit het verleden met Olav Mol en die doet het naar mijn mening niet veel beter hoor. Hij weet er wel al meer over dande mensen bij Canvas, maar de races dat ik hier heb liggen (waaronder Adelaide 1995, Francorchamps 1998 en Canada 1999) zijn vind ik niet veel beter.

Olav is inderdaad ook een drama, hoewel onze pitreporter, een tandarts, nog dramatischer is.

Op een Nederlands forum is een topic van inmiddels bijna 2000 posts over het slechte functioneren van Olav Mol. Maar heel sporadisch hoor je iets goeds over die vent van iemand.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

The REAL BUTTON Freak

Inderdaad de passie is op Vrt ver te zoeken. Als ik naar de race/pre race kijk op La Une dan loopt het water mij in de mond, intervieuws tijdens een week-end, rondlopen in de paddock, zalig.

Waarom kan La Une dat en Vrt niet, volgens mij krijgen deze twee stations ongeveer dezelde subsiedies.

The Iceman

Citaat van: Olav18 op 21 maart 2005 - 12:42:29
hoewel onze pitreporter, een tandarts, nog dramatischer is.
Hahaha, in Nederland kan ook alles hé ! Op een dag vind je de job van je leven, je wordt pitreporter. En kent die vent iets van F1 ?? Misschien kan hij in het zwart als tandarts wat bijverdienen met het vervangen van tandvullingen bij F1 coureurs die eruit gevlogen zijn door de hoge G-krachten.  ;D ;D ;D ;D

The Iceman

Citaat van: Ruud op 20 maart 2005 - 21:05:55
Wij hebben Olav Mol :P

Weet waar hij over praat en dat weet hij nog leuk te brengen ook.
Heb hem eens één keertje bezig gezien, maar ik vind hem nogal een beetje aan de drukke kant !