Volkswagen Passat 2005

Gestart door dj Peter, 15 maart 2005 - 22:54:48

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: Ruud op 19 maart 2005 - 18:19:23
Citaat van: Roel op 19 maart 2005 - 18:07:02
Zoals hier reeds werd gezegd, verwachten mensen van een Passat degelijkheid met een degelijk interieur. Dom dus om de slogan 'ruimte voor sensaties' te gebruiken.

Dat is de aandacht vestigen op punten waarop die wagen helemaal niet uitblinkt. Althans wat de esthetiek interieur en exterieur betreft. Sensaties ~ gevoelens: 'degelijke' mensen zitten hier niet meteen op te wachten volgens mij. Foute positionering en weer een VW die aan karakter inboet.

Inderdaad een erg vage slogan. "Ruimte voor sensaties", wat moet je hier nu mee? :-\
Reclameslogans? pff.... ik heb sowieso al een afkeer van reclame dus die slogans doen me totaal niks. Ik heb me nog nooit laten verleiden door reclame en zal het nooit doen.

Racegirl

Citaat van: SaffierFM op 20 maart 2005 - 21:50:45Reclameslogans? pff.... ik heb sowieso al een afkeer van reclame dus die slogans doen me totaal niks. Ik heb me nog nooit laten verleiden door reclame en zal het nooit doen.

Hmmm, kan jij dat zo zeker zeggen?
Uit onderzoek blijkt dat mensen zich onbewust toch door reclame laten leiden ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Roel

Citaat van: Racegirl op 21 maart 2005 - 19:22:48
Citaat van: SaffierFM op 20 maart 2005 - 21:50:45Reclameslogans? pff.... ik heb sowieso al een afkeer van reclame dus die slogans doen me totaal niks. Ik heb me nog nooit laten verleiden door reclame en zal het nooit doen.

Hmmm, kan jij dat zo zeker zeggen?
Uit onderzoek blijkt dat mensen zich onbewust toch door reclame laten leiden ;)

Onbewust of niet, mensen laten zich wel degelijk leiden of op z'n minst een beeld voorschotelen. moet je maar eens de bedragen opvragen die bedrijven aan marketing spenderen, om achterover te vallen. beste voorbeeldje is Ford: amper uit het rood geraken (fabrieken sluiten) maar leg maar eens uit aan die mannen die daar aan de band staan (stonden)te assembleren waarom ze wel centen hebben voor die ongelooflijk dure reclamespotjes in de Champions league.

Stel dat morgen BMW met een slogan afkomt: 'voor de familieman' zie je toch ook meteen dat dat niet zal pakken...
God save Mclaren

Ruud

Bedrijven doen niet aan reclame omdat ze het zo leuk vinden om geld over de balk te smijten. Die spotjes mogen ontzettend duur zijn, je bereikt er wel ontzettend veel mensen mee.

Hoewel ik de Passat-slogan drie keer niks vind, vind ik die van BMW wel ijzersterk: 'Freude am fahren'. Kort, krachtig en het dekt de lading. 'Voorsprong door techniek' vind ik ook een aardige.

McChouffe

Citaat van: SaffierFM op 20 maart 2005 - 21:50:45
Citaat van: Ruud op 19 maart 2005 - 18:19:23
Citaat van: Roel op 19 maart 2005 - 18:07:02
Zoals hier reeds werd gezegd, verwachten mensen van een Passat degelijkheid met een degelijk interieur. Dom dus om de slogan 'ruimte voor sensaties' te gebruiken.

Dat is de aandacht vestigen op punten waarop die wagen helemaal niet uitblinkt. Althans wat de esthetiek interieur en exterieur betreft. Sensaties ~ gevoelens: 'degelijke' mensen zitten hier niet meteen op te wachten volgens mij. Foute positionering en weer een VW die aan karakter inboet.

Inderdaad een erg vage slogan. "Ruimte voor sensaties", wat moet je hier nu mee? :-\
Reclameslogans? pff.... ik heb sowieso al een afkeer van reclame dus die slogans doen me totaal niks. Ik heb me nog nooit laten verleiden door reclame en zal het nooit doen.

Natuurlijk word jij ook beïnvloed door reclame. Als ik hier de slogan "Just do it" zet, ben ik ervan overtuigd dat jij aan het bijhorende merk zal denken. En zo zijn er voorbeelden genoeg.

Het feit dat er hier al wordt gediscussieerd over de nieuwe Passat en bijhorende slogan zegt trouwens al heel veel  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

dj Peter

euh...Nike?  ;)
t'Gaat hier wel over een auto,iets wat toch een serieuze aanval op je bankrekening betekend,tenminste voor mij toch. Ik bedoel: ik laat me niet brainwashen door reclame als het over de aankoop van een nieuwe auto gaat. En,btw: er zijn duizenden nietszeggende reclameslogans,maar "Ruimte voor sensaties" is toch duidelijk:het gaat hier over een ruime gezinswagen die flink wat rijplezier levert.Tenminste, als we de reclame mogen geloven. En de vorige Passat kendende,twijfel ik daar niet aan.

Roel

Citaat van: SaffierFM op 22 maart 2005 - 20:50:46
euh...Nike?  ;)
t'Gaat hier wel over een auto,iets wat toch een serieuze aanval op je bankrekening betekend,tenminste voor mij toch. Ik bedoel: ik laat me niet brainwashen door reclame als het over de aankoop van een nieuwe auto gaat. En,btw: er zijn duizenden nietszeggende reclameslogans,maar "Ruimte voor sensaties" is toch duidelijk:het gaat hier over een ruime gezinswagen die flink wat rijplezier levert.Tenminste, als we de reclame mogen geloven. En de vorige Passat kendende,twijfel ik daar niet aan.

je begrijpt de uitleg verkeerd, denk ik. Reclame is NIET bedoeld als brainwashen, maar als helpende hand om je aan het product te laten denken als je een behoefte hebt. Dus voor bedrijven om hun product een plaats te geven tgo concurrenten.

Ruimte voor sensatie is daarom volgens mij verkeerd gekozen omdat er concurrenten zijn die (ofzelfs producten in het VW gamma) die de begrippen sensatie en ruimte beter invullen. Zou ik marketeer zijn bij VW ik zou het hebben over de betrouwbaarheid, zorgenvrijheid, comfortabel cruisen, ... maar toch niet over sensaties?!

Wie koopt nu een passat voor de rijsensatie als VW de Golf (o.a. GTI)heeft en daarnaast de Bora promootte met - ongeveer - 'elk excuus is goed om met de Bora een toertje te maken' (daarover gingen die reclamefilmpjes toch hè?) Neen ik blijf erbij: slechte marketing: en dat geldt voor gans het VW beleid: ze zijn er daar een potje van het maken toruwens! Zie de flop van NEW BEETLE, nieuwe GOLF maakt verwachtingen ook niet waar. en vooral die new beetle was afschuwelijk slechte marketing!
God save Mclaren

razzle_dazzle

Kvind em prachtig. Als ik moet kiezen tussen die Passat of die Peugeot is mijn keuze toch rap gemaakt hoor. :)

dj Peter

Citaat van: razzle_dazzle op 23 maart 2005 - 15:03:35
Kvind em prachtig. Als ik moet kiezen tussen die Passat of die Peugeot is mijn keuze toch rap gemaakt hoor. :)
Eindelijk weer iemand die een bericht post over het onderwerp  ;) t'Gaat hier niet over marketing en reclame hé jongens.

dj Peter

Citaat van: Roel op 22 maart 2005 - 22:17:37
Citaat van: SaffierFM op 22 maart 2005 - 20:50:46
euh...Nike?  ;)
t'Gaat hier wel over een auto,iets wat toch een serieuze aanval op je bankrekening betekend,tenminste voor mij toch. Ik bedoel: ik laat me niet brainwashen door reclame als het over de aankoop van een nieuwe auto gaat. En,btw: er zijn duizenden nietszeggende reclameslogans,maar "Ruimte voor sensaties" is toch duidelijk:het gaat hier over een ruime gezinswagen die flink wat rijplezier levert.Tenminste, als we de reclame mogen geloven. En de vorige Passat kendende,twijfel ik daar niet aan.

je begrijpt de uitleg verkeerd, denk ik. Reclame is NIET bedoeld als brainwashen, maar als helpende hand om je aan het product te laten denken als je een behoefte hebt. Dus voor bedrijven om hun product een plaats te geven tgo concurrenten.

Ruimte voor sensatie is daarom volgens mij verkeerd gekozen omdat er concurrenten zijn die (ofzelfs producten in het VW gamma) die de begrippen sensatie en ruimte beter invullen. Zou ik marketeer zijn bij VW ik zou het hebben over de betrouwbaarheid, zorgenvrijheid, comfortabel cruisen, ... maar toch niet over sensaties?!

Wie koopt nu een passat voor de rijsensatie als VW de Golf (o.a. GTI)heeft en daarnaast de Bora promootte met - ongeveer - 'elk excuus is goed om met de Bora een toertje te maken' (daarover gingen die reclamefilmpjes toch hè?) Neen ik blijf erbij: slechte marketing: en dat geldt voor gans het VW beleid: ze zijn er daar een potje van het maken toruwens! Zie de flop van NEW BEETLE, nieuwe GOLF maakt verwachtingen ook niet waar. en vooral die new beetle was afschuwelijk slechte marketing!
Van marketing heb ik absoluut geen kaas gegeten,maar daar gaat het hier ook niet over.

Roel

Citaat van: SaffierFM op 23 maart 2005 - 20:36:37
Van marketing heb ik absoluut geen kaas gegeten,maar daar gaat het hier ook niet over.

Als een bedrijf een slogan op zijn product plaatst, is het een en al marketing. niet zomaar iets dat leuk klinkt.

Als je bedoelt dat de topic niet over marketing ging, 100% gelijk! Dan zeg ik nog eens dat de Passat maar flauw overkomt...
God save Mclaren

dj Peter

Citaat van: Roel op 24 maart 2005 - 09:34:59
Citaat van: SaffierFM op 23 maart 2005 - 20:36:37
Van marketing heb ik absoluut geen kaas gegeten,maar daar gaat het hier ook niet over.

Als een bedrijf een slogan op zijn product plaatst, is het een en al marketing. niet zomaar iets dat leuk klinkt.

Als je bedoelt dat de topic niet over marketing ging, 100% gelijk! Dan zeg ik nog eens dat de Passat maar flauw overkomt...
Ach ja smaken verschillen,gelukkig. t'Is wel even wennen die nieuwe Passat.

Roel

Citaat van: SaffierFM link=topic=7152.msg150160#msg150160  Ach ja smaken verschillen,gelukkig. t'Is wel even wennen die nieuwe Passat.
quote]

Zou best kunnen! de 5 van BMW vond ik ook aar(t)slelijk in het begin, maar ik begin er heel goed aan te wennen  ;)
God save Mclaren

Lender

Heb de wagen gezien op fleet.tv, en dacht dat de prijs toch lager was. Ik dacht 19.000 @.
In begin vond ik het een lelijke wagen, maar hoe langer ik er naar keek, hoe mooier hij werd. Nu is het dus een prachtige wagen :)
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Ruud

Citaat van: Roel op 22 maart 2005 - 22:17:37
Citaat van: SaffierFM op 22 maart 2005 - 20:50:46
euh...Nike?  ;)
t'Gaat hier wel over een auto,iets wat toch een serieuze aanval op je bankrekening betekend,tenminste voor mij toch. Ik bedoel: ik laat me niet brainwashen door reclame als het over de aankoop van een nieuwe auto gaat. En,btw: er zijn duizenden nietszeggende reclameslogans,maar "Ruimte voor sensaties" is toch duidelijk:het gaat hier over een ruime gezinswagen die flink wat rijplezier levert.Tenminste, als we de reclame mogen geloven. En de vorige Passat kendende,twijfel ik daar niet aan.

je begrijpt de uitleg verkeerd, denk ik. Reclame is NIET bedoeld als brainwashen, maar als helpende hand om je aan het product te laten denken als je een behoefte hebt. Dus voor bedrijven om hun product een plaats te geven tgo concurrenten.

Ruimte voor sensatie is daarom volgens mij verkeerd gekozen omdat er concurrenten zijn die (ofzelfs producten in het VW gamma) die de begrippen sensatie en ruimte beter invullen. Zou ik marketeer zijn bij VW ik zou het hebben over de betrouwbaarheid, zorgenvrijheid, comfortabel cruisen, ... maar toch niet over sensaties?!

Wie koopt nu een passat voor de rijsensatie als VW de Golf (o.a. GTI)heeft en daarnaast de Bora promootte met - ongeveer - 'elk excuus is goed om met de Bora een toertje te maken' (daarover gingen die reclamefilmpjes toch hè?) Neen ik blijf erbij: slechte marketing: en dat geldt voor gans het VW beleid: ze zijn er daar een potje van het maken toruwens! Zie de flop van NEW BEETLE, nieuwe GOLF maakt verwachtingen ook niet waar. en vooral die new beetle was afschuwelijk slechte marketing!

We zullen het vanzelf zien aan de verkoopcijfers ;)