Vraagje over het stuur van McLaren...

Gestart door Raikkonen MASTER, 15 maart 2005 - 03:12:06

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Waarom heeft hun stuur 2 knoppen voor de Launch Controll?
Kan me moeilijk voorstellen dat als ze op 1 knop duwen de linkerkant launch controll heeft en de andere knop voor rechts?

Ze hebben een knop op hun stuur om ervoor te zorgen dat ze kunnen drinken?  ???
Ik dacht dat ze gewoon aan dat rietje zogen...?

Luc

#1
Die knoppen zijn niet voor de launch control, verboden, weet je wel.;) Wel, ik zal het anders zeggen, die foto is van een oud stuur...

Waarom er soms aan beide kanten dezelfde knoppen zijn, dat is omdat het soms handiger is om in een bocht met de bovenste hand op een regelknop te drukken. Op die foto is het inderdaad voor de launchcontrol, waarschijnlijk stond die knop aan beide kanten omdat het ook tijdens pitstops werd gebruikt en er dan of naar links of naar rechts uit de trage lane werd gereden. (een gokje!)
Het zal moeilijk zijn om daar een zinnige uitleg over te  krijgen omdat launch control niet meer bestaat, maar ik ga er achteraan.

Die drinkknop, niet met een rietje, dat is wat te simpel. Het werkt met een elektrisch pompje en daar is een knopje voor.
mijn gedacht op www.eze.be

Raikkonen MASTER

Ok, thanks Luc ;)

Ik was gisteren even op de site van McLaren aan het surfen en zag daar een foto van een stuur, met bij elke knop de informatie waarvoor de knop eigenlijk diende.

Daarmee dat ik het een beetje raar vond. De knop van de launch control zit inderdaad helemaal bovenaan aan elke kant van het stuur.

Jasper

De launch-control starten gaat gewoon alleen maar door beide knoppen tegelijk los te laten. Zo kan je niet per ongeluk met een stoemp op een knopje de launch-control starten. Ik denk toch dat het daarom twee knoppen zijn, ik weet in ieder geval dat je ze allebei tegelijkertijd moet indrukken (enkele keren gezegd geweest door commentatoren tijdens de race).

FerrariMan

Misschien zijn het 2 knoppen om de auto aan en uit te zetten, zou Kimi's problemen ook verklaren  ;)

(ps: let op de smiley!)  :)

dj Peter

Misschien is het ene knopje voor het rechterachterwiel en het andere knopje voor het linkerachterwiel ?  ;)

Luc

De twee tegelijkertijd, dat geloof ik niet. Het is namelijk zo goed als onmogelijk om beide knoppen tegelijkertijd los te laten.

Wat ik denk, maar ik moet het nog vragen, is dat de ene knop is om de launch control te 'armen' (wat Schumacher altijd erg opvallend deed toen hij in de opwarmronde aan het einde van de startopstelling kwam) en de andere knop om de auto los te laten bij de start...

mijn gedacht op www.eze.be