Media breken nieuwe F1 af?

Gestart door The Lion, 13 maart 2005 - 01:37:02

« vorige - volgende »

Jasper

Er is inderdaad een nuance verschil tussen "de media" (=alle media in het algemeen) en "media" (kan geïnterpreteerd worden als enkele media). Maar het zou mij eigenlijk verwonderen als dat bij het plaatsen van dit bericht zo bedoeld was... En dan nog is dit een nutteloze discussie, waarbij trouwens nogal harde woorden zijn gebruikt in de richting van The Lion, wat ik niet goed begrijp...

Vulture

Leuke discussie  ::)
Al deze media (meervoud of enkelvoud  :P) die zich (negatief) uitdrukken geven tegelijkertijd zoveel nieuwe publiciteit aan het F1-circus. Dit is toch wat de bobo's (Ecclestone, Mosley,...) willen? En ja, dit krijgen ze ook. Dus zij zijn in hun opzet geslaagd.
Close The World, Open The Next..

FerrariMan

Citaat van: Eric op 17 maart 2005 - 09:11:34
Citaat van: Martin op 16 maart 2005 - 23:42:40
Klopt helemaal.
Het is F1 nieuws.
Dus waarom verplaatsen????

omdat het gaat over een titel van een artikel...dus niet F1  ;) :P
Een artikel over F1, toch? Anders moet er een subforum 'F1 Artikels' komen  ;) ;D

The Lion

Citaat van: Luc op 13 maart 2005 - 08:05:55
En Motorsport news nu niet kennen, minstens een even grote autoriteit in de autosport als euh, Autosport.
Tja, what can I say?

Citaat
En het is een beetje al te, nog eens euh, simplistisch om te stellen dat het linkse tegen het rechtse de oorzaak is van de kritiek aan de farce F1.
Akkoord. Het viel me alleen op dat de kritiek uit die hoek (Guardian plus Australisch blad) kwam.

Citaat
Ik hoop op een stabiel droog weekend in Maleisië om te kijken of deze farce toch niet haalbaar zal zijn bij normale condities.
Kijken of die motoren het twee weekends uithouden, kijken of de banden het uithouden, kijken of de kwalificaties zorgen voor een spannende zondagochtend (ja, ochtend voor mij ;)), kijken of er ingehaald gaat worden.
Ik hoop het ook en ik kijk ook!

Citaat
Ik ben bang van niet , maar ik geef ze nog een kans....en links of rechts, is uit de tijd, alles evolueert, en een halve eeuw is echt al te lang geleden!
Dat van die "halve eeuw", dat begrijp ik niet...
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

The Lion

Ik heb de titel "Media breken de nieuwe F1 af" inderdaad niet geïnterpreteerd als "enkele media breken de nieuwe F1 af". En daarop heb ik gereageerd en wel omdat de indruk gewekt werd - bij mij althans! bij wie nog meer? (eerlijk zeggen) - dat het "de media in het algemeen" betrof, wat mij overdreven leek. Maar dat is dus voor interpretatie en discussie (!) vatbaar.

Overigens vind ik dat Tim het volste recht heeft om een topic te verplaatsen als hij dat nodig acht. Ik duid hem dat niet euvel. Zijn sarcasme ook niet: zolang er in de nabije toekomst niet in de media te lezen valt: "F1pits.net-forumredacteur bedreigt forumlid met opgerold Motorsport News-magazine" vind ik alles best. Maar die kans acht ik héél erg gering...

[On topic]
Zal de Maleise pers ook kritische geluiden laten horen aan het adres van FIA, Mosley en Ecclestone als er dit weekeind wederom "niets te zien is"? Kan best. Zal de kwaliteitspers uit andere landen reageren? Nope. Met andere woorden: iedereen preekt voor zijn eigen parochie. En The Guardian? Tja, die zal dan wel weer wat anders hebben om kritisch over te zijn...

[Off topic]
We krijgen dit seizoen 19 (negentien!) GP's te zien! Wellicht komen er in de toekomst nog bij. Dat is in ieder geval een beslissing van de FIA die ik toejuich.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Ruud

#20
Citaat van: The Lion op 18 maart 2005 - 00:11:10
Ik heb de titel "Media breken de nieuwe F1 af" inderdaad niet geïnterpreteerd als "enkele media breken de nieuwe F1 af". En daarop heb ik gereageerd en wel omdat de indruk gewekt werd - bij mij althans! bij wie nog meer? (eerlijk zeggen) - dat het "de media in het algemeen" betrof, wat mij overdreven leek. Maar dat is dus voor interpretatie en discussie (!) vatbaar.

...

[On topic]
Zal de Maleise pers ook kritische geluiden laten horen aan het adres van FIA, Mosley en Ecclestone als er dit weekeind wederom "niets te zien is"? Kan best. Zal de kwaliteitspers uit andere landen reageren? Nope. Met andere woorden: iedereen preekt voor zijn eigen parochie. En The Guardian? Tja, die zal dan wel weer wat anders hebben om kritisch over te zijn...

...

Wat schrijft de zogenaamde kwaliteitspers dan over Formule 1? Ik denk dat veel sportmedia - net als de kijker - puur naar het spektakelgehalte kijken: "Is dat met al die maatregelen toegenomen? En zo niet, waarom niet?" Dat wil de kijker dan graag weten. Dat wordt dan vervolgens op een smeuïge manier beschreven.

Ik denk niet dat er veel meer dan dat achter gezocht moet worden, in ieder geval geen politieke bijbedoelingen als het op een negatieve wijze uitmeten van kapitalisme o.i.d. Hier gaat het gewoon om de sport.

Wat ik er eerlijkheidshalve wel bij moet zeggen is dat ik de Guardian nooit gelezen heb. Wel heb ik het desbetreffende artikel "Media breken F1 compleet af" nog even gelezen en de laatste regel viel me erg op: "De volgende keer dat Max Mosley en Bernie Ecclestone een nieuwe set regels opstellen kunnen ze hen misschien beter eens voorleggen aan een intelligente tienjarige. Dan krijgen we misschien wat fatsoenlijks." Ik vraag me af of dit een column uit de Guardian was of een nieuwsbericht.

The Lion

Citaat van: Ruud op 18 maart 2005 - 00:55:38
Wat ik er eerlijkheidshalve wel bij moet zeggen is dat ik de Guardian nooit gelezen heb. Wel heb ik het desbetreffende artikel "Media breken F1 compleet af" nog even gelezen en de laatste regel viel me erg op: "De volgende keer dat Max Mosley en Bernie Ecclestone een nieuwe set regels opstellen kunnen ze hen misschien beter eens voorleggen aan een intelligente tienjarige. Dan krijgen we misschien wat fatsoenlijks." Ik vraag me af of dit een column uit de Guardian was of een nieuwsbericht.

't Is een column:

http://sport.guardian.co.uk/columnists/story/0,10260,1433357,00.html

Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)