Media breken nieuwe F1 af?

Gestart door The Lion, 13 maart 2005 - 01:37:02

« vorige - volgende »

The Lion

Voor de goede orde: dit gaat niet over de grond van de zaak (zijnde: de huidige F1 is een farce)! Ik kijk wel uit! ;)
Eén magazine en één krant uitten stevige kritiek aan het adres van de FIA. Dat is dus niet "de media". Motorsport News ken ik niet maar de "kwaliteitskrant" The Guardian wel. Van een zich aan de linkerkant van het politieke spectrum ophoudende dagblad verbaast het me niets dat het Max Mosley (zoon van de voorzitter van de Britse Nazi-partij tijdens WO II) en Bernie Ecclestone (ouderwetse kapitalist) heel kritisch volgt.

Maar ze zullen wel gelijk hebben, dat magazine en die krant, zeker?
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Tim C

#1
Uhm, ik denk dat je nog eens rond je moet kijken. Want het zijn niet enkel deze twee publicaties.

Ondermeer onze huiscolumnist, GrandPrix.com, Pitpass om er enkele te noemen

Verder zijn er ook nog David Coulthard, Juan Pablo Montoya, Fernando Alonso, Jean Todt. Opnieuw om er nog maar een paar te noemen.

En links of rechts van het spectrum, The Times has het evengoed over een slaapverwekkend tafereel...


Maar ja, je weet natuurlijk alles beter. Je hebt immers de race op Canvas gevolgd en daar waren ze nog optimistisch over de toekomst. Neem wat goede raad aan: Informeer jezelf even voor je weer eens een compleet idioot figuur slaat.

Luc

En Motorsport news nu niet kennen, minstens een even grote autoriteit in de autosport als euh, Autosport.

En het is een beetje al te, nog eens euh, simplistisch om te stellen dat het linkse tegen het rechtse de oorzaak is van de kritiek aan de farce F1.

Ik hoop op een stabiel droog weekend in Maleisië om te kijken of deze farce toch niet haalbaar zal zijn bij normale condities.
Kijken of die motoren het twee weekends uithouden, kijken of de banden het uithouden, kijken of de kwalificaties zorgen voor een spannende zondagochtend (ja, ochtend voor mij ;)), kijken of er ingehaald gaat worden.

Ik ben bang van niet , maar ik geef ze nog een kans....en links of rechts, is uit de tijd, alles evolueert, en een halve eeuw is echt al te lang geleden!
mijn gedacht op www.eze.be

Ruud

#3
Het lijkt me ontzettend sterk dat sommige kranten over sport schrijven met politieke motieven. Daar gaat het puur om spektakel, spanning. Gebeurt er veel binnen een sport, zijn de wedstrijden spannend, zijn er markante persoonlijkheden in het spel, dan wordt er veel over geschreven. Zo niet, dan niet.

In het geval van Formule 1 is de spanning de afgelopen jaren alleen maar afgenomen – 2003 voorlopig als een incident beschouwend. De maatregelen cq. kunstgrepen die het spannend zouden moeten maken, hebben tot nu toe alleen het tegenovergestelde bewerkstelligd: nog meer behoudend gedrag van de deelnemers, nog saaiere races, die bovendien nauwelijks te begrijpen en te volgen zijn vanwege de ingewikkelde regels.

Dan is het in dat geval niet zo heel gek dat de verantwoordelijken, Mosley en Ecclestone, daarop bekritiseert worden, gezien zij de bedenkers zijn van die maatregelen. Toch?

Ik begrijp dit topic namelijk niet echt...

The Lion

Citaat van: Tim C op 13 maart 2005 - 03:35:57
Uhm, ik denk dat je nog eens rond je moet kijken. Want het zijn niet enkel deze twee publicaties.

Ondermeer onze huiscolumnist, GrandPrix.com, Pitpass om er enkele te noemen

Verder zijn er ook nog David Coulthard, Juan Pablo Montoya, Fernando Alonso, Jean Todt. Opnieuw om er nog maar een paar te noemen.

En links of rechts van het spectrum, The Times has het evengoed over een slaapverwekkend tafereel...


Maar ja, je weet natuurlijk alles beter. Je hebt immers de race op Canvas gevolgd en daar waren ze nog optimistisch over de toekomst. Neem wat goede raad aan: Informeer jezelf even voor je weer eens een compleet idioot figuur slaat.

Je hebt wel gelijk als je stelt dat de kritiek op de nieuwe F1 toeneemt. Maar een tijdschrift, een krant, een huiscolumnist, twee websites, een handjevol piloten en een teamchef zijn voor mij nog altijd niet gelijk aan "de media". En de race slaapverwekkend noemen is niet hetzelfde als "de nieuwe F1 afbreken".
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Tim C

ik denk dat je het essentieele "om er enkele te noemen" hebt vergeten te lezen.

Nu, ga maar lekker met de wagentjes spelen of geniet van de superspannende races die deze nieuwe regels ons zullen opleveren.

Jasper


Tim C

Om daar trouwens nog aan toe te voegen dat de titel "Media breken F1 compleet af" klopt:

Media veronderstelt meerdere publicaties, en die zijn er inderdaad ook. Als we echt willen liggen zaniken, dan doe ik graag mee

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 15 maart 2005 - 17:59:39
Om daar trouwens nog aan toe te voegen dat de titel "Media breken F1 compleet af" klopt:

Media veronderstelt meerdere publicaties, en die zijn er inderdaad ook. Als we echt willen liggen zaniken, dan doe ik graag mee
Geen nood, er zal nu wel een antwoord à la "ok ik weet er dus niets van, maar om het over iets anders te hebben..."  ;D

The Lion

Citaat van: Tim C op 15 maart 2005 - 17:59:39
Om daar trouwens nog aan toe te voegen dat de titel "Media breken F1 compleet af" klopt:

Media veronderstelt meerdere publicaties, en die zijn er inderdaad ook.

Neem me niet kwalijk maar ik vind die titel overdreven. Als in de nabije toekomst de New York Times, Die Welt, Der Spiegel, Le Monde, La Gazzetta dello Sport, The Times "e tutti quanti" en de sportprogramma's van de diverse nationale tv-zenders dergelijke geluiden gaan produceren, dan - vind ik - kan je zeggen dat "de media de nieuwe F1 compleet afbreken". Anders doe je aan journalistieke overdrijving en daar hou ik niet van.

@FerrariMan: Zo goed?
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Tim C

Opnieuw:

Als het echt is zoals jij het zegt dan moet het inderdaad DE Media breken nieuwe F1 compleet af.

Maar aangezien niet iedereen mee op die kar springt staat er nog maar "Media breken nieuwe F1 compleet af."

En dit hoort niet in het F1 forum bedenk ik me net

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 16 maart 2005 - 02:13:02
En dit hoort niet in het F1 forum bedenk ik me net
?

Hier volg ik niet, dit hoort toch gewoon bij F1 thuis.

Martin

Klopt helemaal.
Het is F1 nieuws.
Dus waarom verplaatsen????

Eric

Citaat van: Martin op 16 maart 2005 - 23:42:40
Klopt helemaal.
Het is F1 nieuws.
Dus waarom verplaatsen????

omdat het gaat over een titel van een artikel...dus niet F1  ;) :P

Ramses

Strikt gezien kan je media opvatten als het meervoud van medium.

Dus media = meer dan 1 nieuwsmedium. En het zijn er toch meer dan 1? Als we echt willen doordrammen ;)