Om stil van te worden

Gestart door Martin, 11 maart 2005 - 14:57:49

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: SaffierFM op 11 maart 2005 - 23:22:35
Citaat van: Snekuem op 11 maart 2005 - 22:31:56
Schumacher heeft inderdaad een mooi palmares. Maar je moet natuurlijk ook rekenen dat hij in 2001, 2002 en 2004 met de vingers in de neus wereldkampioen is geworden in de superieure Ferrari en dat hij nooit rekening heeft moeten houden met Rubens die al de tijd hij bij Ferrari rijdt zich altijd als een heel gedienstig teamgenoot heeft gedragen. Schumacher heeft veel bijgedragen om Ferrari te maken zoals het nu is, maar hij heeft dit zeker niet alleen gedaan. Schumacher is voor mij een uitstekend piloot, is soms wel niet fair in de onderlinge duels, maar ondanks zijn flink palmares zal ik hem nooit nomineren als de beste piloot aller tijden en zal ik nooit supporter worden van de Duitser.   
Michael was toch de persoon die de juiste mensen aantrok voor belangrijke functies.Toen hij bij Ferrari kwam was het één grote knoeiboel zonder organisatie.Hij was de spilfiguur om de Scuderia te maken tot wat het nu is: een topteam,waar hij ook zelf de vruchten van heeft geplukt en dat verdient RESPECT.
Juist ja Schumacher is de man die de lakens uitdeelt bij Ferrari!
Volgens mij is het jean Todt die zich omringd heeft met de juiste mensen.
In zijne eerste jaren zorgde hij ervoor dat Berger en Alesi al terug races konden winnen in een volgend stadium maakte hij van het team een concurrent voor de wereldtitel. De helft van Benetton weggekocht en daar een stevig geheel mee gebouwd. Schumacher is maar een deel van Todts plan, waarmee ik zijn talent en geleverde prestaties zeker niet wil minimaliseren. Wil maar zeggen dat niet enkel Schumacher achter het succes van Schumacher zit.

IVY440

Citaat van: cookie op 14 maart 2005 - 16:37:56
doet mij allemaal niks die cijferkes, dat mag dan wel indrukwekkend zijn, de manier waarop niet vind ik. Al 5 jaar aan 1 stuk rijd hij in de beste wagen zonder een concurrent, zijn enige mogelijke concurrent (zijn teamgenoot) moet hem dan nog eens helpen ook door hem voor te laten en er schoon achteraan te blijven rijden (tot het WK beslist is halverwege het seizoen).

De mentaliteit van Ferrari staat mij niet aan, verschillende keren de afgelopen jaren heb ik schumacher horen zeggen "when the title is secured we can go racing" of iets in dieje zin. Nou, volgens mij moet je racen om de titel te behalen en niet achter elkaar cruisen. En nu ben ik weg voor de schumacher fans eraan komen en mij helemaal verrot gaan schelden :P

Kijk eens naar de jaren waarin Schumacher wel serieuze concurrentie had: 1994 (dankzij de FIA), 1995,2000,2003. Met alleen de echte race-jaren kom je al aan 4. Trouwens Senna had in '88 ook de allerbeste wagen. Hij had alleen een evenwaardige teamgenoot, iets wat MS niet heeft. Prost had in '93 ook de allerbeste wagen, Hakkinen in '98 ook. Het feit dat hij 'geholpen' wordt door RB vind ik zwaar overdreven, want hoe dikwijsl hebben we al teamorders gezien bij Ferrari ? 5 keer op die 5 jaar tijd. Trouwens MS heeft ooit ook EI geholpen. Is de zoveelste eindeloze discussie.

FerrariMan

Citaat van: cookie op 14 maart 2005 - 16:37:56
doet mij allemaal niks die cijferkes, dat mag dan wel indrukwekkend zijn, de manier waarop niet vind ik. Al 5 jaar aan 1 stuk rijd hij in de beste wagen zonder een concurrent, zijn enige mogelijke concurrent (zijn teamgenoot) moet hem dan nog eens helpen ook door hem voor te laten en er schoon achteraan te blijven rijden (tot het WK beslist is halverwege het seizoen).

De mentaliteit van Ferrari staat mij niet aan, verschillende keren de afgelopen jaren heb ik schumacher horen zeggen "when the title is secured we can go racing" of iets in dieje zin. Nou, volgens mij moet je racen om de titel te behalen en niet achter elkaar cruisen. En nu ben ik weg voor de schumacher fans eraan komen en mij helemaal verrot gaan schelden :P
Moest je hier wat meer zitten dan wist je dat niemand zal schelden.
Eerder snel enkele van je standpunten ontkrachten met feiten  ;)

Maar het is een lange week  ;D

Ruud

Citaat van: cookie op 14 maart 2005 - 16:37:56
doet mij allemaal niks die cijferkes, dat mag dan wel indrukwekkend zijn, de manier waarop niet vind ik. Al 5 jaar aan 1 stuk rijd hij in de beste wagen zonder een concurrent, zijn enige mogelijke concurrent (zijn teamgenoot) moet hem dan nog eens helpen ook door hem voor te laten en er schoon achteraan te blijven rijden (tot het WK beslist is halverwege het seizoen).

De mentaliteit van Ferrari staat mij niet aan, verschillende keren de afgelopen jaren heb ik schumacher horen zeggen "when the title is secured we can go racing" of iets in dieje zin. Nou, volgens mij moet je racen om de titel te behalen en niet achter elkaar cruisen. En nu ben ik weg voor de schumacher fans eraan komen en mij helemaal verrot gaan schelden :P

Dat vind ik ook een beetje jammer. Maar dat komt omdat hij geen teamgenoot heeft die hem het leven zuur kan/wil/mag maken.

Verder zijn de statistieken inderdaad erg indrukwekkend, wel aantekenend dat de seizoenen tegenwoordig meer races bevatten en dat de auto's in het algemeen betrouwbaarder zijn dan vroeger.

Wat ik zeer waardeer in Schumacher is dat hij ondanks zijn zeven wereldtitels nog steeds de motivatie heeft het onderste uit de kan te halen. Dat is wat hem zo groot heeft gemaakt. Laatst was er een artikel waarin hij aangaf nog steeds onzeker te zijn en dat hij alle bedreigingen op waarde schat en daarop inspeelt. Ondanks al zijn succes nog steeds de voetjes op de vloer :o

Maar hoezeer ik die man ook waardeer om wat hij gepresteerd heeft, fan zal ik nooit van hem worden.

The REAL BUTTON Freak


CitaatHet feit dat hij 'geholpen' wordt door RB vind ik zwaar overdreven, want hoe dikwijsl hebben we al teamorders gezien bij Ferrari ? 5 keer op die 5 jaar tijd. Trouwens MS heeft ooit ook EI geholpen. Is de zoveelste eindeloze discussie.

op hierop in te pikken, iedereen gebruikt team-orders, in het verleden gezien bij Hakkinen-Coulthard, Villeneuve-Hill, Montoya-R. Schumacher. het gebeurt bij iedereen. Enkel Ferrari heeft "the balls" om de teamorders in het openbaar te geven en niet vie een extra pit stop om te auto te controleren.

FerrariMan

Citaat van: The REAL Freak op 15 maart 2005 - 09:49:25

CitaatHet feit dat hij 'geholpen' wordt door RB vind ik zwaar overdreven, want hoe dikwijsl hebben we al teamorders gezien bij Ferrari ? 5 keer op die 5 jaar tijd. Trouwens MS heeft ooit ook EI geholpen. Is de zoveelste eindeloze discussie.

op hierop in te pikken, iedereen gebruikt team-orders, in het verleden gezien bij Hakkinen-Coulthard, Villeneuve-Hill, Montoya-R. Schumacher. het gebeurt bij iedereen. Enkel Ferrari heeft "the balls" om de teamorders in het openbaar te geven en niet vie een extra pit stop om te auto te controleren.
Die extra pitstop gebruikten ze vroegel wel eens hoor, met Irvine  :)

Maar het is een feit dat ze vrij open zijn over de situatie.

The REAL BUTTON Freak

Nu normaal gesproken kunnen team orders niet meer, (ah ja, je mag zelfs geen banden wissels meer doen).

Racegirl

Tjoeke tjoeke toet...

Ik ben zeker geen ferrari-fan, integendeel, maar toch vond ik het interessant om al die gegevens zo eens op een rijtje te kunnen zien!


Je kan nu eenmaal niet ontkennen dat Michael goed is  ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Doefie

Citaat van: Martin op 11 maart 2005 - 14:57:49
Langste serie triomfen: 7 (2004)

Langste serie triomfen: Alberto Ascari won 9 races op rij (België 1952-België 1953), zij het wel dat Indianapolis ertussen kwam maar daar namen geen enkele van de Formule 1-coureurs aan deel toen. Dus dat record is nog altijd in handen van Ascari en niet in die van Schumacher  ;)

Martin

Indy 500 was toen een officele Formule 1 race.
Dus dat record van Ascari staat niet.

Doefie

Zou hetzelfde zijn dat ze nu opeens een CART-race laten meetellen bij het Formule 1-kampioenschap. Geen van de coureurs langs beide kanten neemt aan een andere race deel, dus eigelijk telt die niet mee. Staat trouwens overal zo van Ascari's 9 zeges.

Derbij, dan nog. Tot aan Indianapolis had Ascari er ook 7, dus wil je het zo zien, Schumacher is dan niet de enige met 7 op rij.