Om stil van te worden

Gestart door Martin, 11 maart 2005 - 14:57:49

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: Snekuem op 11 maart 2005 - 22:31:56
Schumacher heeft inderdaad een mooi palmares. Maar je moet natuurlijk ook rekenen dat hij in 2001, 2002 en 2004 met de vingers in de neus wereldkampioen is geworden in de superieure Ferrari en dat hij nooit rekening heeft moeten houden met Rubens die al de tijd hij bij Ferrari rijdt zich altijd als een heel gedienstig teamgenoot heeft gedragen. Schumacher heeft veel bijgedragen om Ferrari te maken zoals het nu is, maar hij heeft dit zeker niet alleen gedaan. Schumacher is voor mij een uitstekend piloot, is soms wel niet fair in de onderlinge duels, maar ondanks zijn flink palmares zal ik hem nooit nomineren als de beste piloot aller tijden en zal ik nooit supporter worden van de Duitser.   
Michael was toch de persoon die de juiste mensen aantrok voor belangrijke functies.Toen hij bij Ferrari kwam was het één grote knoeiboel zonder organisatie.Hij was de spilfiguur om de Scuderia te maken tot wat het nu is: een topteam,waar hij ook zelf de vruchten van heeft geplukt en dat verdient RESPECT.Akkoord, hij heeft zijn minder goeie kanten maar die heeft/had iedereen, zelfs een zekere Ayrton Senna en ik twijfel er sterk aan of een Kimi Raikkonen of Fernando Alonso zouden kunnen realiseren wat Michael Schumacher heeft bereikt

Bruno

Citaat van: Jasper op 11 maart 2005 - 22:37:13
De trein is vertrokken...

TjoeketjoeketoeTOET!!!  :D

Er is nu eenmaal geen vergelijk mogelijk met vroeger, net zoals je eerdere piloten hun prestaties niet kan vergelijken met die van daarvoor.

Dat gaat op voor de meeste sporten: waarom springen de polsstokspringers nu hoger dan vroeger -> vooruitgang op alle vlakken.
Ook de zwemmers zwemmen sneller en de lopers lopen harder. En ga zo maar voort.

Maar als je dan begint te pruttelen dat het niet relevant is kan je beter ineens alle statistieken weggooien en alleen de "relevante" eruit halen.

We kunnen misschien eens plaatsen wie er al héél veel gezegd heft dat hij wereldkampioen ging worden maar er (nog) niet in geslaagd is. Op dat gebied is de enige technologische vooruitgang dat die uitspraken nu direkt over heel de wereld gelezen/gehoord worden.  ;D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

razzle_dazzle

Zeer mooi palmares, die records zullen niet gauw verdwijnen. Toch moet je alles kunnen relativeren: Schumacher de beste pilloot van zijn generatie? Ongetwijfeld maar ook hij was niet altijd even superieur, denk maar aan de periode Hakkinen. Dit geldt eveneens voor Senna. Misschien zou die ook geklopt zijn door Schumi? Niemand zal het ooit weten.
Een beste piloot allertijden bestaat nu eenmaal niet, daar verandert de sport teveel voor  :).
Achja binnen een aantal jaren zullen jullie hem allemaal missen...net zoals Fangio, Prost, Senna en Hakkinen.

Martin

Jullie weten, hoop ik, ik ben sinds 1973 Ferrari fan.
Nooit van een rijder bij het team.
Ik las het bericht in de Telegraaf.
Om plagiaat te voorkomen plaatste ik het op het Forum en niet op de Site.

Ik had wel wat reacties verwacht maar niet zoveel.


Bruno

Citaat van: razzle_dazzle op 11 maart 2005 - 23:36:17
Zeer mooi palmares, die records zullen niet gauw verdwijnen. Toch moet je alles kunnen relativeren: Schumacher de beste pilloot van zijn generatie? Ongetwijfeld maar ook hij was niet altijd even superieur, denk maar aan de periode Hakkinen. Dit geldt eveneens voor Senna. Misschien zou die ook geklopt zijn door Schumi? Niemand zal het ooit weten.
Een beste piloot allertijden bestaat nu eenmaal niet, daar verandert de sport teveel voor  :).
Achja binnen een aantal jaren zullen jullie hem allemaal missen...net zoals Fangio, Prost, Senna en Hakkinen.

Dat wilde ik met mijn post boven die van jou ook stellen. Maar mogen er dan ineens geen lijstje meer opgesteld worden? En met "wat als" komen we nergens. Ik denk dat er wel mensen waren die als ze niet op jonge leeftijd verongelukt waren ook een mooie F1 toekomst hadden. Net zoals er een hoop piloten zijn die door gebrek aan het juiste budget of contacten geen carriëre maken in de autosport.

Hoe spijtig het dus ook is, met "wat als", "misschien" "als er toen" komen we nergens

Maar misschien een mooi idee om hier eens van elks zijn favo piloot/team wat stats neer te zetten...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: Martin op 11 maart 2005 - 23:45:53
Jullie weten, hoop ik, ik ben sinds 1973 Ferrari fan.
Nooit van een rijder bij het team.
Ik las het bericht in de Telegraaf.
Om plagiaat te voorkomen plaatste ik het op het Forum en niet op de Site.

Ik had wel wat reacties verwacht maar niet zoveel.



Tja, die anti's kunnen het niet laten hé.  ;D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Doefie

Citaat van: razzle_dazzle op 11 maart 2005 - 23:36:17
Zeer mooi palmares, die records zullen niet gauw verdwijnen. Toch moet je alles kunnen relativeren: Schumacher de beste pilloot van zijn generatie? Ongetwijfeld maar ook hij was niet altijd even superieur, denk maar aan de periode Hakkinen. Dit geldt eveneens voor Senna. Misschien zou die ook geklopt zijn door Schumi? Niemand zal het ooit weten.
Een beste piloot allertijden bestaat nu eenmaal niet, daar verandert de sport teveel voor  :).
Achja binnen een aantal jaren zullen jullie hem allemaal missen...net zoals Fangio, Prost, Senna en Hakkinen.

Missen zal ik hem denk ik ook wel doen, hoewel ik helemaal niet pro-Schumacher ben (eerlijk toegegeven), maar ook niet extreem-contra. Is net als een Alesi, Frentzen, enz... die mis ik ook.

Citaat van: Bruno op 11 maart 2005 - 23:46:13Dat wilde ik met mijn post boven die van jou ook stellen. Maar mogen er dan ineens geen lijstje meer opgesteld worden? En met "wat als" komen we nergens. Ik denk dat er wel mensen waren die als ze niet op jonge leeftijd verongelukt waren ook een mooie F1 toekomst hadden. Net zoals er een hoop piloten zijn die door gebrek aan het juiste budget of contacten geen carriëre maken in de autosport.

Daar denk ik bv. bij een François Cévert (verongelukt in 1973) of Stefan Bellof (verongelukt in 1985). Jongens met enorm veel talent maar nooit het nooit kunnen tonen hebben...

Citaat van: Bruno op 11 maart 2005 - 23:46:13

Hoe spijtig het dus ook is, met "wat als", "misschien" "als er toen" komen we nergens.

Ja, weet ook dat je niet als en misschien moet gaan zeggen, maar mijn bedoeling was gewoon om te zeggen dat je niet louter op statistieken moet afgaan.

DerMika

Citaat van: SaffierFM op 11 maart 2005 - 23:22:35
Citaat van: Snekuem op 11 maart 2005 - 22:31:56
Schumacher heeft inderdaad een mooi palmares. Maar je moet natuurlijk ook rekenen dat hij in 2001, 2002 en 2004 met de vingers in de neus wereldkampioen is geworden in de superieure Ferrari en dat hij nooit rekening heeft moeten houden met Rubens die al de tijd hij bij Ferrari rijdt zich altijd als een heel gedienstig teamgenoot heeft gedragen. Schumacher heeft veel bijgedragen om Ferrari te maken zoals het nu is, maar hij heeft dit zeker niet alleen gedaan. Schumacher is voor mij een uitstekend piloot, is soms wel niet fair in de onderlinge duels, maar ondanks zijn flink palmares zal ik hem nooit nomineren als de beste piloot aller tijden en zal ik nooit supporter worden van de Duitser.   
Michael was toch de persoon die de juiste mensen aantrok voor belangrijke functies.Toen hij bij Ferrari kwam was het één grote knoeiboel zonder organisatie.Hij was de spilfiguur om de Scuderia te maken tot wat het nu is: een topteam,waar hij ook zelf de vruchten van heeft geplukt en dat verdient RESPECT.
Euhm, geloof jij serieus dat Schumacher niet alleen eerste piloot van ferrari maar ook human resources manager is? Get real, de man die de juiste mensen verzameld heeft is toch wel Jean Todt (en Luca Di Montezemolo) hoor...
The Dude abides

DerMika

Citaat van: Bruno op 11 maart 2005 - 23:46:13
Dat wilde ik met mijn post boven die van jou ook stellen. Maar mogen er dan ineens geen lijstje meer opgesteld worden? En met "wat als" komen we nergens. Ik denk dat er wel mensen waren die als ze niet op jonge leeftijd verongelukt waren ook een mooie F1 toekomst hadden. Net zoals er een hoop piloten zijn die door gebrek aan het juiste budget of contacten geen carriëre maken in de autosport.

Hoe spijtig het dus ook is, met "wat als", "misschien" "als er toen" komen we nergens

Maar misschien een mooi idee om hier eens van elks zijn favo piloot/team wat stats neer te zetten...
Ooh leuk, een statistiekenoorlog :-X Dan ben ik al bij voorbaat verloren ;)

Lijstjes zijn uiteraard leuk, maar die lijstjes van verschillende kanten benaderen kan volgens mij wel leerrijk zijn, vooral voor mensen die de F1 nog niet lang volgen en niet veel weten over 30 jaar geleden bijvoorbeeld. Misschien weten die mensen niet dat er vroeger een andere puntentelling was? Misschien weten die niet dat er vroeger veel minder races waren? Misschien weten die niet dat andere autosportklassen in de jaren 60 minsens even belangrijk of zelfs belangrijker werden geacht dan formule 1 (waardoor piloten uit die tijd zich niet zo concentreerden op de F1)?

Toch interessant om te weten volgens mij.
The Dude abides

dj Peter

#24
Citaat van: DerMika op 12 maart 2005 - 12:13:53
Citaat van: SaffierFM op 11 maart 2005 - 23:22:35
Citaat van: Snekuem op 11 maart 2005 - 22:31:56
Schumacher heeft inderdaad een mooi palmares. Maar je moet natuurlijk ook rekenen dat hij in 2001, 2002 en 2004 met de vingers in de neus wereldkampioen is geworden in de superieure Ferrari en dat hij nooit rekening heeft moeten houden met Rubens die al de tijd hij bij Ferrari rijdt zich altijd als een heel gedienstig teamgenoot heeft gedragen. Schumacher heeft veel bijgedragen om Ferrari te maken zoals het nu is, maar hij heeft dit zeker niet alleen gedaan. Schumacher is voor mij een uitstekend piloot, is soms wel niet fair in de onderlinge duels, maar ondanks zijn flink palmares zal ik hem nooit nomineren als de beste piloot aller tijden en zal ik nooit supporter worden van de Duitser.   
Michael was toch de persoon die de juiste mensen aantrok voor belangrijke functies.Toen hij bij Ferrari kwam was het één grote knoeiboel zonder organisatie.Hij was de spilfiguur om de Scuderia te maken tot wat het nu is: een topteam,waar hij ook zelf de vruchten van heeft geplukt en dat verdient RESPECT.
Euhm, geloof jij serieus dat Schumacher niet alleen eerste piloot van ferrari maar ook human resources manager is? Get real, de man die de juiste mensen verzameld heeft is toch wel Jean Todt (en Luca Di Montezemolo) hoor...
Todt is uiteraard de teambaas,maar MS heeft er dus wel voor gezorgd dat mensen als Ross Brawn,Rory Byrne,enz... aangetrokken werden. Luca di Montezemelo is de president van Ferrari zonder meer.Ik volg het reilen en zeilen van de Scuderia al lang genoeg om te weten dat het team verre van succesvol zou zijn zoals de laatste 5 jaar, zonder de aanwezigheid van Michael.
En dit niet alleen door de vele zeges.
Ik heb trouwens geen zin om hier voor de 500ste keer te gaan discussieren over Michael Schumacher dus bij deze reageer ik hier niet meer op. Voor mij is het twijfelachtig of er ooit nog iemand zoveel records op zijn naam zal schrijven.Trouwens, MS doet het niet voor de records,en al lang niet meer voor het geld.Zolang ie er plezier aan beleefd zal hij blijven rijden, of dat nu nog één seizoen of nog 5 jaar...

Jasper

Hij doet het niet voor de records, maar wil wel nog 65 poles en 100 zeges halen. Van "ik doe het niet voor de records" geloof ik eigenlijk niet veel meer...

Doefie

Citaat van: DerMika op 12 maart 2005 - 12:18:29
Ooh leuk, een statistiekenoorlog :-X Dan ben ik al bij voorbaat verloren ;)

Ik win  8) (samen met JVA ook)

Citaat van: DerMika op 12 maart 2005 - 12:18:29Lijstjes zijn uiteraard leuk, maar die lijstjes van verschillende kanten benaderen kan volgens mij wel leerrijk zijn, vooral voor mensen die de F1 nog niet lang volgen en niet veel weten over 30 jaar geleden bijvoorbeeld. Misschien weten die mensen niet dat er vroeger een andere puntentelling was? Misschien weten die niet dat er vroeger veel minder races waren? Misschien weten die niet dat andere autosportklassen in de jaren 60 minsens even belangrijk of zelfs belangrijker werden geacht dan formule 1 (waardoor piloten uit die tijd zich niet zo concentreerden op de F1)?

Toch interessant om te weten volgens mij.

In 1980 bv. had met 14 races, in 1950 waren er 7. De jaren ertussen varieerde dat tussen 7 en 14. In 1970 waren het er bv. 12. Maar toen had je wel nog zo goed als wekelijks tussen maart en november de races die niet meetelden om het kampioenschap, die hebben we nu niet meer. Zo heeft Fangio, Clark, Ascari, Hawtorn, Hulme en dergelijke veel meer races gewonnen als de Formule 1-statistieken aangeven. Alleen hadden ze toen pech dat die niet meetelden voor een WK.

Fangio had bv. bijna het dubbele van zijn overwinningen behaald daardoor, wat zijn totaal op 50 had gebracht had het wel meegerekent geweest. Een fenomenaal aantal voor die tijd. Tazio Nuvolari (gestopt in 1949, overleden in 1951) had zelfs van zijn 300 races ongeveer 180 gewonnen ofzo. Stel je voor dat het kampioenschap in 1930 was begonnen, dan had Schumacher nog enorm veel werk om dat aantal te kloppen. Clark bv. werd aanzien als een van de allerbesten ooit, 27 Formule 1-zeges maar kon dat aantal makkelijk verdubbelen hadhij de races die niet meetelden in die seizoenen ook gewonnen.

FerrariMan

#27
Citaat van: DoefieF1 op 11 maart 2005 - 21:16:06
Citaat van: Sept op 11 maart 2005 - 20:58:31
Citaat van: DoefieF1 op 11 maart 2005 - 20:55:23
Is een prestatie, maar dat legt nog niet de halve waarheid bloot.

Dat hij veel meer wereldtitels zou hebben moest hij bij Benetton zijn gebleven? En dan eventueel ingegaan was op een van de vele pogingen van Ron Dennis om hem binnen te halen en met de McLaren ipv de Ferrari dominant te zijn? :p

Had men 5 jaar eerder begonnen met een wereldkampioenschap Formule 1 Had een Fangio misschien 1 of 2 titels meergehad. Had Prost in 1984 een half puntje meer behaald en in 1990 er niet afgereden door Senna had hij ook 2 titels meer behaald. Had Senna zijn ongeluk overleefd was de kans groot dat hij ook 2-3 titels meer had.

Als als als, ik weet 't, maar dat zijn dingen waar je ook eens over kan nadenken.
Als Schumi in Japan '98 geen pech had gehad, als Schumi in Jerez '97 wat slimmer handelde, als Schumi in '99 zijn been niet had gebroken...

Inderdaad, veel als'en, en kan dus gemakkelijk andersom worden gebruikt. Op statistieken afgaan is bijgevolg ook nutteloos ja, maar toch een mooi palmares.

Voor hetzelfde geld had hij nu 10 titels, andersom misschien 3...

Alan Blues

Als mijn tante een snor had dan was het mijn nonkel... ;)

cookie

doet mij allemaal niks die cijferkes, dat mag dan wel indrukwekkend zijn, de manier waarop niet vind ik. Al 5 jaar aan 1 stuk rijd hij in de beste wagen zonder een concurrent, zijn enige mogelijke concurrent (zijn teamgenoot) moet hem dan nog eens helpen ook door hem voor te laten en er schoon achteraan te blijven rijden (tot het WK beslist is halverwege het seizoen).

De mentaliteit van Ferrari staat mij niet aan, verschillende keren de afgelopen jaren heb ik schumacher horen zeggen "when the title is secured we can go racing" of iets in dieje zin. Nou, volgens mij moet je racen om de titel te behalen en niet achter elkaar cruisen. En nu ben ik weg voor de schumacher fans eraan komen en mij helemaal verrot gaan schelden :P