Om stil van te worden

Gestart door Martin, 11 maart 2005 - 14:57:49

« vorige - volgende »

Martin

Recordboek Michael Schumacher

Hieronder een greep uit het recordboek van de Duitser:
Er ontbreken er nog een paar.

Mijlpalen:

Eerste F1 race: Grand Prix België 1991
Eerste podium: Mexico: 1992
Eerste overwinning België: 1992
Eerste wereldtitel: 1994 (Benetton)

Records:

Wereldtitels: 7 (5 op rij)
Overwinningen: 83
Meeste zeges per s eizoen: 13 (2004)
Langste serie triomfen: 7 (2004)
Meeste tweede plaatsen: 36
Meeste snelste ronden: 66
WK-punten 1186
Meeste punten per seizoen: 148 (2004)
Podiums: 137
Meeste zeges in dezelfde GP: 7 (Canada en Frankrijk)
Meeste zeges van pole position: 37
Meeste hattricks (pole, zege, snelste ronde) 20
Grootste reeks op podium: 19 (2001-2002)
Enige coureur die in alle races van een seizoen podium haalde (2002)
Grootste winstmarge in WK: 67 (2002)
Snelste titel: 2002 (6 races voor einde)
F1 starts: 212
Poles: 63
Oudste deelnemer in 2005: 36 jaar

Mikacouli

Wat is de bedoeling hiervan?? ::)
Precies of we weten dat niet.

DerMika

Dat het toch indrukwekkend is als je alle cijfers bij elkaar opgeteld ziet! ... veronderstel ik toch?
The Dude abides

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 17:36:10
Wat is de bedoeling hiervan?? ::)
Precies of we weten dat niet.
De bedoeling hiervan is denk ik om ons te laten zien wat hij eigenlijk wel allemaal heeft bereikt, en dat het meer is dan de meeste wel dachten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2002 op 11 maart 2005 - 19:48:54
Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 17:36:10
Wat is de bedoeling hiervan?? ::)
Precies of we weten dat niet.
De bedoeling hiervan is denk ik om ons te laten zien wat hij eigenlijk wel allemaal heeft bereikt, en dat het meer is dan de meeste wel dachten.

Tjah, anderen behaalden ook al meer dingen dan anderen dachten. Het komt over of er niemand anders is dan Schumacher :-\

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 19:51:02
Citaat van: Schumi 2002 op 11 maart 2005 - 19:48:54
Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 17:36:10
Wat is de bedoeling hiervan?? ::)
Precies of we weten dat niet.
De bedoeling hiervan is denk ik om ons te laten zien wat hij eigenlijk wel allemaal heeft bereikt, en dat het meer is dan de meeste wel dachten.

Tjah, anderen behaalden ook al meer dingen dan anderen dachten. Het komt over of er niemand anders is dan Schumacher :-\
Onrechtstreeks bericht aan Martin dat hij dit over elke rijder wel eens mag geven  ;D Over Kathedingesken en Albers en Monteiro en die 2de rijder bij minardi zal hij niet veel te zeggen hebben  ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 19:51:02
Citaat van: Schumi 2002 op 11 maart 2005 - 19:48:54
Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 17:36:10
Wat is de bedoeling hiervan?? ::)
Precies of we weten dat niet.
De bedoeling hiervan is denk ik om ons te laten zien wat hij eigenlijk wel allemaal heeft bereikt, en dat het meer is dan de meeste wel dachten.

Tjah, anderen behaalden ook al meer dingen dan anderen dachten. Het komt over of er niemand anders is dan Schumacher :-\
Doe die kleppen eens af, niemand zal je tegenhouden wanneer je later de carriere van KR eens onder de loep neemt.

Jasper

De records die echt relevant zijn er even uithalen:

Wereldtitels: 7 (5 op rij)
Langste serie triomfen: 7 (2004)
Meeste zeges in dezelfde GP: 7 (Canada en Frankrijk)
Grootste reeks op podium: 19 (2001-2002)
Enige coureur die in alle races van een seizoen podium haalde (2002)
Snelste titel: 2002 (6 races voor einde)

Gewoonweg omdat er nu meer races per seizoen zijn, en meer punten per race worden uitgedeeld dan vroeger.

En wat er nu nog overblijft... daar zijn geen woorden voor. Gewoonweg indrukwekkend wat die man al allemaal gepresteerd heeft.

Doefie

Is een prestatie, maar dat legt nog niet de halve waarheid bloot.

Sept

Citaat van: DoefieF1 op 11 maart 2005 - 20:55:23
Is een prestatie, maar dat legt nog niet de halve waarheid bloot.

Dat hij veel meer wereldtitels zou hebben moest hij bij Benetton zijn gebleven? En dan eventueel ingegaan was op een van de vele pogingen van Ron Dennis om hem binnen te halen en met de McLaren ipv de Ferrari dominant te zijn? :p
1991 - 2004 = 7

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 11 maart 2005 - 20:13:30
Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 19:51:02
Citaat van: Schumi 2002 op 11 maart 2005 - 19:48:54
Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2005 - 17:36:10
Wat is de bedoeling hiervan?? ::)
Precies of we weten dat niet.
De bedoeling hiervan is denk ik om ons te laten zien wat hij eigenlijk wel allemaal heeft bereikt, en dat het meer is dan de meeste wel dachten.

Tjah, anderen behaalden ook al meer dingen dan anderen dachten. Het komt over of er niemand anders is dan Schumacher :-\
Doe die kleppen eens af, niemand zal je tegenhouden wanneer je later de carriere van KR eens onder de loep neemt.

Ik ben niet de persoon die zo eventjes de statestieken van mijn favo rijder op tafel zou leggen.

Doefie

Citaat van: Sept op 11 maart 2005 - 20:58:31
Citaat van: DoefieF1 op 11 maart 2005 - 20:55:23
Is een prestatie, maar dat legt nog niet de halve waarheid bloot.

Dat hij veel meer wereldtitels zou hebben moest hij bij Benetton zijn gebleven? En dan eventueel ingegaan was op een van de vele pogingen van Ron Dennis om hem binnen te halen en met de McLaren ipv de Ferrari dominant te zijn? :p

Had men 5 jaar eerder begonnen met een wereldkampioenschap Formule 1 Had een Fangio misschien 1 of 2 titels meergehad. Had Prost in 1984 een half puntje meer behaald en in 1990 er niet afgereden door Senna had hij ook 2 titels meer behaald. Had Senna zijn ongeluk overleefd was de kans groot dat hij ook 2-3 titels meer had.

Als als als, ik weet 't, maar dat zijn dingen waar je ook eens over kan nadenken.

Jasper

Inderdaad als-vragen, maar wel dingen die de prestatiestatistieken van een rijder danig kunnen beïnvloeden. Maar als Schumi in Jerez Villeneuve er niet had afgereden, en als hij in '99 niet gecrasht was, enz. enz...

The Iceman

#13
Schumacher heeft inderdaad een mooi palmares. Maar je moet natuurlijk ook rekenen dat hij in 2001, 2002 en 2004 met de vingers in de neus wereldkampioen is geworden in de superieure Ferrari en dat hij nooit rekening heeft moeten houden met Rubens die al de tijd hij bij Ferrari rijdt zich altijd als een heel gedienstig teamgenoot heeft gedragen. Schumacher heeft veel bijgedragen om Ferrari te maken zoals het nu is, maar hij heeft dit zeker niet alleen gedaan. Schumacher is voor mij een uitstekend piloot, is soms wel niet fair in de onderlinge duels, maar ondanks zijn flink palmares zal ik hem nooit nomineren als de beste piloot aller tijden en zal ik nooit supporter worden van de Duitser.   

Jasper

De trein is vertrokken...