F1 in Rotterdam

Gestart door Scuderia Ferrari, 09 maart 2005 - 18:53:45

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Op zondag 7 augustus wordt Rotterdam een beetje Monaco. Op die datum zullen er namelijk Formule 1-wagens door de straten van de stad scheuren. Het college van burgemeester en wethouders heeft gisteren toestemming gegeven voor het evenement, dat is ontstaan vanuit een proefschrift van een Chileense student over de mogelijkheden van de Formule 1 in Rotterdam.

VVD-wethouder van Sportzaken Nico Janssens is in zijn nopjes met het plan, dat volgens hem Rotterdam als sportstad op de kaart zal zetten. Tijdens 'Racing Rotterdam 2005' zullen er onder meer pitstopdemonstraties en paddockpresentaties worden gehouden van historische en huidige racewagens. Daarbij zullen er wagens over ondermeer het Hofplein, Coolsingel en Blaak rijden. Minardi zal in ieder geval met coureur Christijan Albers bij het evenement aanwezig zijn. Jordan bekijkt momenteel of Robert Doornbos met een Jordan mee kan doen. Met andere teams is de organisatie nog in gesprek.

Dat zal ik op mijn kamer wel horen :D Maar dat zal ik nooit zeker weten, want ik ben dan op de Coolsingel, en misschien bij een vriend op de Mariniersweg te vinden :D

Martin

Ik kom zeker kijken Scud.

Doefie

Ik zou er wel willen naartoe gaan, al woon ik er een paar 100den km's vanaf...

Bjorn

Ik las het ook. Ik ga niet, vorig jaar in Londen waren er honderdduizenden fans... Hoe vroeg zal je daar dus niet moeten staan om er maar een glimp van op te vangen?  ::) ;)
Ik bekijk het wel in het journaal, heel eventjes. Minder druk enzo...
De Mens: In Het Gras![/color]

IVY440

Ik ga wel proberen van te gaan, al is het maar om eens 1 keer het gehuil van een f1 motor gehoord te hebben. :p

Martin

Ik bezoek GP's sinds 1973 tot 1995.
De Ferrari V12 motoren waren het mooist om te horen.
Maar de geur van banden en olie is heerlijk.

dj Peter

Petje af voor de Rotterdamse wethouder.
Ik zie zoiets nog niet gebeuren in Antwerpen of Brussel .
Eigenlijk zou ik eens moeten gaan kijken, op een goed halfuur ben ik in Rotterdam.(zonder al te veel files uiteraard)

Scuderia Ferrari

Het zal zo te horen erg druk worden  :o