Wie was vandaag de beste rijder?

Gestart door Jasper, 06 maart 2005 - 14:48:18

« vorige - volgende »

Wie heeft het best gereden in Melbourne?

G. Fisichella
15 (35.7%)
R. Barrichello
9 (21.4%)
F. Alonso
5 (11.9%)
D. Coulthard
4 (9.5%)
M. Webber
0 (0%)
J. Montoya
0 (0%)
C. Klien
1 (2.4%)
K. Räikkönen
8 (19%)
J. Trulli
0 (0%)
F. Massa
0 (0%)
J. Button
0 (0%)
R. Schumacher
0 (0%)
J. Villeneuve
0 (0%)
T. Sato
0 (0%)
N. Karthikeyan
0 (0%)
T. Monteiro
0 (0%)
P. Friesacher
0 (0%)
M. Schumacher
0 (0%)
N. Heidfeld
0 (0%)
C. Albers
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:04:50
er staat over dat accident trowuens een stukje gescheven doro Leinders in de GVA, hij zei dat MS de deur dicht deed en NH uitweikte. Echter gooide MS de deur niet zo ver dicht als NH dacht, waardoor hij in het gras belandde terwijl dat niet nodig was.

Ik denk dat NH de het niet mogelijk achte te remmen en tussen de wielen van schumi uit te blijven en dus maar op zij ging. Eens hij in het gras belandde was hij de cntrole over de wagen zo goed als kwijt en was het kwaad dus geschoten.
Een mogelijkheid ja. Ik denk ook niet dat het echt kwade opzet was van MS.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 20:06:40
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:04:50
er staat over dat accident trowuens een stukje gescheven doro Leinders in de GVA, hij zei dat MS de deur dicht deed en NH uitweikte. Echter gooide MS de deur niet zo ver dicht als NH dacht, waardoor hij in het gras belandde terwijl dat niet nodig was.

Ik denk dat NH de het niet mogelijk achte te remmen en tussen de wielen van schumi uit te blijven en dus maar op zij ging. Eens hij in het gras belandde was hij de cntrole over de wagen zo goed als kwijt en was het kwaad dus geschoten.
Een mogelijkheid ja. Ik denk ook niet dat het echt kwade opzet was van MS.
Ik zie MS nog niet direct iemand opzettelijk uit de race rijden. Laten we het als eindstempel geven PROBEREN IEMAND TEGEN TE HOUDEN MET ONGEWILDE SLECHTE AFLOOP

Ik denk dat er veel het hiermee eens kunnen worden. Nick had verwacht dat schumi hem geen wagenbreedte circuit zou geven en nam het zeker voor het onzkere, met slechte afloop voor beide racers.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

#32
Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 20:20:05

Ik zie MS nog niet direct iemand opzettelijk uit de race rijden. Laten we het als eindstempel geven PROBEREN IEMAND TEGEN TE HOUDEN MET ONGEWILDE SLECHTE AFLOOP

Ik denk dat er veel het hiermee eens kunnen worden. Nick had verwacht dat schumi hem geen wagenbreedte circuit zou geven en nam het zeker voor het onzkere, met slechte afloop voor beide racers.

[Oude koeien uit de stal halen]Jerez 1997[/oude koeien uit de stal halen] ...

Mocht het zo zijn van Heidfeld, is het niet de eerste keer (--> Oostenrijk 2002, ook gras en controleverlies, alleen in de andere volgorde).

Met opzet was het zeker niet dit weekend, ik hou het eerder op een misverstand van beide coureurs.

mike

Citaat van: DoefieF1 op 07 maart 2005 - 21:01:43
[Oude koeien uit de stal halen]Jerez 1997[/oude koeien uit de stal halen] ...

Mocht het zo zijn van Heidfeld, is het niet de eerste keer (--> Oostenrijk 2002, ook gras en controleverlies, alleen in de andere volgorde).

Met opzet was het zeker niet dit weekend, ik hou het eerder op een misverstand van beide coureurs.

De inzet van de situatie met die oude koe was wel helemaal anders. En ik denk dat MS zijn lesje wel geleerd heeft.

Jasper

Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 15:09:54
Citaat van: IVY440 op 07 maart 2005 - 14:08:30
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Niet noodzakelijk. Boedapest '97. Damon Hill was de beste maar won niet. Melbourne '96, JV was de beste, hij won niet,... ;)

Daar ben ik het niet mee eens.
Voor de beste moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Mis je een van de twee en heb je pech en ben je niet de beste.

En geluk? Ja dat moet je ook hebben.
Afgelopen zaterdag was het een loterij.
Als iedereen op een droge baan had gereden was de uitslag heel anders geweest.
Geen Renault op het podium.
Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.

Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.

En als je de inhaalrace van Alonso ziet, en je weet dat hij gedupeerd was door het weer in de eerste kwalificatie, trek ik daar toch andere conclusies uit in verband met zijn eindpositie als hij gelijk weer had gekregen in de kwalificatie...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 08 maart 2005 - 16:42:12Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.

Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
Stel, je hebt de absolute 'beste rijder' gevonden. Hij wint alles. Maar wanneer je hem in een andere wagen steekt die hem niet ligt dan wint hij minder. De piloot heeft dus altijd een wagen nodig die hem ligt om zijn kunnen als beste te mogen tonen. Het lukt niet zomaar in alle wagens.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:19:42
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.

2 jaar geleden? Ze gingen toen achter elkaar de bocht in, niet naast elkaar  ;)

Juan Pablo

DC is voor mij de man v/d wedstrijd, want hij stond al het gehele weekend vooraan en zijn 4de plek nadat hij lang op het podium heeft gereden is dit een uitstekend resultaat!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

#39
Citaat van: DoefieF1 op 08 maart 2005 - 18:37:21
2 jaar geleden? Ze gingen toen achter elkaar de bocht in, niet naast elkaar  ;)
Zo'n groot verschil met vorig weekend was het niet, gezien MS al verder voor lag op NH.

2003: (bron: www.formule1.nl)

2005: (bron: www.f1.com)


Akkoord, je kan alle details en kleine verschillen gaan uitspitten, maar een koe is een koe. Het is zo goed als identiek. Kimi verdedigde destijds mooi zijn plek, en het lukte. MS wou nu ook zijn plek verdedigen maar het mislukte. Het zijn vergelijkbare race-incidenten.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 09 maart 2005 - 13:38:46
Citaat van: DoefieF1 op 08 maart 2005 - 18:37:21
2 jaar geleden? Ze gingen toen achter elkaar de bocht in, niet naast elkaar  ;)
Zo'n groot verschil met vorig weekend was het niet, gezien MS al verder voor lag op NH.

2003: (bron: www.formule1.nl)

2005: (bron: www.f1.com)


Akkoord, je kan alle details en kleine verschillen gaan uitspitten, maar een koe is een koe. Het is zo goed als identiek. Kimi verdedigde destijds mooi zijn plek, en het lukte. MS wou nu ook zijn plek verdedigen maar het mislukte. Het zijn vergelijkbare race-incidenten.

Hierin moet ik je gelijk geven. MS verdedigde gewoon zijn lijn met al wat drastische gevolgen. Eigen schuld dikke bult. Al was hij zelf slachtoffer maar ook heidfeld. Heidfeld had alle redenen om hem snel te passeren, but it just didn't work out!

Doefie

Ik geef Schumacher ook geen schuld he, was een gewoon race-incident, dat gebeurt...

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 09 maart 2005 - 15:17:15
Ik geef Schumacher ook geen schuld he, was een gewoon race-incident, dat gebeurt...
Inderdaad.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:19:42
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:12:43
Citaat van: Jasper op 08 maart 2005 - 16:42:12Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.

Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
Stel, je hebt de absolute 'beste rijder' gevonden. Hij wint alles. Maar wanneer je hem in een andere wagen steekt die hem niet ligt dan wint hij minder. De piloot heeft dus altijd een wagen nodig die hem ligt om zijn kunnen als beste te mogen tonen. Het lukt niet zomaar in alle wagens.
Maar dan is die rijder nog steeds de beste rijder.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 09 maart 2005 - 17:31:46
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:19:42
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Nu ik er zo over nadenk, eigenlijk is het bijna identiek aan KR vs MS enkele jaren geleden in Melbourne, alleen liep het voor Schumi beter af dan voor Heidfeld.
Citaat van: FerrariMan op 08 maart 2005 - 17:12:43
Citaat van: Jasper op 08 maart 2005 - 16:42:12Werkelijk belachelijk. Om te winnen moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.

Om de beste rijder te zijn moet je talent hebben, maar geen wagen. Het vergt niet veel IQ om dat te snappen denk ik. Het gaat hier om de beste rijder, niet om de beste combinatie rijder+wagen.
Stel, je hebt de absolute 'beste rijder' gevonden. Hij wint alles. Maar wanneer je hem in een andere wagen steekt die hem niet ligt dan wint hij minder. De piloot heeft dus altijd een wagen nodig die hem ligt om zijn kunnen als beste te mogen tonen. Het lukt niet zomaar in alle wagens.
Maar dan is die rijder nog steeds de beste rijder.
In die situatie kan hij niet laten zien dat hij de beste rijder is. Het is allemaal vergezocht, dat wel. Maar het klopt wel.