Wie was vandaag de beste rijder?

Gestart door Jasper, 06 maart 2005 - 14:48:18

« vorige - volgende »

Wie heeft het best gereden in Melbourne?

G. Fisichella
15 (35.7%)
R. Barrichello
9 (21.4%)
F. Alonso
5 (11.9%)
D. Coulthard
4 (9.5%)
M. Webber
0 (0%)
J. Montoya
0 (0%)
C. Klien
1 (2.4%)
K. Räikkönen
8 (19%)
J. Trulli
0 (0%)
F. Massa
0 (0%)
J. Button
0 (0%)
R. Schumacher
0 (0%)
J. Villeneuve
0 (0%)
T. Sato
0 (0%)
N. Karthikeyan
0 (0%)
T. Monteiro
0 (0%)
P. Friesacher
0 (0%)
M. Schumacher
0 (0%)
N. Heidfeld
0 (0%)
C. Albers
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

IVY440

Fisichella was de beste. Gewoon foutloos gereden en perfecte overwinning. Prachtig gewoon.

Martin

De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.

Mikacouli

Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.


Stem dan toch gewoon op fisi omdat je hem de beste vond :-X

IVY440

Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Niet noodzakelijk. Boedapest '97. Damon Hill was de beste maar won niet. Melbourne '96, JV was de beste, hij won niet,... ;)

Martin

Citaat van: IVY440 op 07 maart 2005 - 14:08:30
Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 13:52:53
De beste was de winnaar, anders win je niet.
Dus stem ik niet.
Niet noodzakelijk. Boedapest '97. Damon Hill was de beste maar won niet. Melbourne '96, JV was de beste, hij won niet,... ;)

Daar ben ik het niet mee eens.
Voor de beste moet je kunnen racen en een betrouwbare wagen hebben.
Mis je een van de twee en heb je pech en ben je niet de beste.

En geluk? Ja dat moet je ook hebben.
Afgelopen zaterdag was het een loterij.
Als iedereen op een droge baan had gereden was de uitslag heel anders geweest.
Geen Renault op het podium.


Raikkonen MASTER

Volledig mee eens Martin.
Ik denk dat we dit jaar maar 2 teams hebben die er om gaan strijden en dat zijn McLaren en Ferrari.
Bij Williams hebben ze volgens mij teveel talent weggegooid door Ralf en Montoya te verliezen. Ik zie hun vervangers niet al te hoog eindigen.
Kimi en Michael waren voor mij de beste rijders op het circuit.
Zonder de crash van MS, die hij volledig zelf heeft uitgelokt vind ik, had MS veel hoger geïndigd.

Montoya heeft me ook niet echt kunnen overtuigen, misschien moet hij nog een beetje wennen maar hij heeft sober gereden, zoals zovelen dit weekend.
Maar Kimi en MS vond ik er toch iets bovenuit steken.

David heeft ook redelijk goed stand gehouden, moet deugd doen voor hem om al direct in de punten te rijden. Als er iemand van mij punten verdiend is hij het wel.

Doefie

Even omdraaien: Monteiro vond ik veruit het zwakste dit weekend. Het verschil met zijn (eveneens debuterende) teamgenoot Karthikeyan was het grootste van allemaal, ik dacht dat het dichtste dat hij kon geraken een seconde of 2 was. Friesacher had zelf toegegeven dat hij veel te weinig Formule 1-wagen ervaring had om goed te presteren, hij werd dan ook pas laat benoemd en in een Minardi kan je moeilijk veel gaan testen he.

phil69

Alonso gaf ditmaal voor mij een goede & grote indruk.Na vorig jaar
begon ik er wat in te twijfelen maar in deze race reed hij sterk.
Ook toen ie vast zat achter Jacques bleef hij rustig en beheerst het
goede moment afwachten.Zoals hij zelf zei een belangrijke en moeilijke fase in zijn race. Om er dan pijlsnel vandoor te gaan...en
alsnog op het podium
Zeer goede indruk, dit circuit ligt hem duidelijk ook zeer goed
reed er vorig jaar ook sterk.
Fisico & Barrico von ik ook goe

Mikacouli

Citaat van: Martin op 07 maart 2005 - 15:09:54
Als iedereen op een droge baan had gereden was de uitslag heel anders geweest.
Geen Renault op het podium.



Daar ben ik het niet mee eens! Renault is wel degelijk een titelkandidaat, net als Ferrari en McLaren! Daarachter is er een gat en komt de rest. Ik ben ervan overtuigd dat het tussen deze drie teams zal gaan dit jaar.
De reden van het succes van Renault:
Ideaal chassis
Krachtige motor(al blijkt die nog niet even betrouwbaar, vrees voor een blow up in maleisië)
En vooral, die banden verslijten niet bij Renault. Ze reden zelfs met de softere compounds!

Die snelhied is er bij Renault, was al te zien tijdens de wintertests. Wie dacht dat ze een spelletje speelden door de hele tijd snelle rondjes te rijden had het goed mis. Vorig jaar misten ze nog de racesnelheid. Dit jaar hebben ze dit echter verholpen en ze lijken zeer consistent tijdens de race. Ook grotendeels door de matige bandenslijtage volgens mij. En ze bezitten twee goede coureurs, als schat ik fisi veel hoger in dan alonso.

We zien wel, ik denk niet dat het hele jaar zo saai zal zijn zoals dit weekend.
:-\

FerrariMan

#24
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Heidfeld kon ook gemakkelijk de andere kant op voordat hij te laat ging remmen.

Maar toch was het inderdaad stom van Schumi om nog snel alle druk op die ene bocht te willen zetten.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 19:34:28
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Heidfeld kon ook gemakkelijk de andere kant op voordat hij te laat ging remmen.

Als hij al met zijn voorvleugel rechts naast Schumacher was zou dat niet meer gaan (weet niet of dat al het geval was). Links moest hij buitenom en dan had hij het niet gehaald.

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 07 maart 2005 - 19:36:31
Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 19:34:28
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:18:20
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.
Heidfeld kon ook gemakkelijk de andere kant op voordat hij te laat ging remmen.

Als hij al met zijn voorvleugel rechts naast Schumacher was zou dat niet meer gaan (weet niet of dat al het geval was). Links moest hij buitenom en dan had hij het niet gehaald.
Toch wel, hij had gas kunnen lossen, links in duiken en wat steviger remmen in plaats van zo laat nog.
Dan had hij wel wat meer tijd verloren natuurlijk maar hij had het gehaald. En dat hebben we al meer dan eens gezien van andere piloten de voorbije jaren.

Het is allemaal mogelijk, het hangt er alleen maar van af wat ze beide in gedachten hadden.

Ferrari 2010

Ik kan me best bedenken dat als je een plan in gedachten hebt, niet op een miliseconde alles gaat dichtgooien om een ander plan uit te voeren. ik denk niet dat de mns zo snel kan reageren als de situatie helemaal anders uitdraait dan verwacht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2002 op 07 maart 2005 - 19:54:46
Ik kan me best bedenken dat als je een plan in gedachten hebt, niet op een miliseconde alles gaat dichtgooien om een ander plan uit te voeren. ik denk niet dat de mns zo snel kan reageren als de situatie helemaal anders uitdraait dan verwacht.
Dat is waar, je kan dat niet zomaar veranderen wanneer je een keuze maakt. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het niet mogelijk is...alé, ik bedoel maar, het is mogelijk om een andere plan te kiezen  ;)

Maar kijk, dat is racen nu éénmaal. Het zal niet de laatste keer zijn.

Ferrari 2010

er staat over dat accident trowuens een stukje gescheven doro Leinders in de GVA, hij zei dat MS de deur dicht deed en NH uitweikte. Echter gooide MS de deur niet zo ver dicht als NH dacht, waardoor hij in het gras belandde terwijl dat niet nodig was.

Ik denk dat NH de het niet mogelijk achte te remmen en tussen de wielen van schumi uit te blijven en dus maar op zij ging. Eens hij in het gras belandde was hij de cntrole over de wagen zo goed als kwijt en was het kwaad dus geschoten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.