Wie was vandaag de beste rijder?

Gestart door Jasper, 06 maart 2005 - 14:48:18

« vorige - volgende »

Wie heeft het best gereden in Melbourne?

G. Fisichella
15 (35.7%)
R. Barrichello
9 (21.4%)
F. Alonso
5 (11.9%)
D. Coulthard
4 (9.5%)
M. Webber
0 (0%)
J. Montoya
0 (0%)
C. Klien
1 (2.4%)
K. Räikkönen
8 (19%)
J. Trulli
0 (0%)
F. Massa
0 (0%)
J. Button
0 (0%)
R. Schumacher
0 (0%)
J. Villeneuve
0 (0%)
T. Sato
0 (0%)
N. Karthikeyan
0 (0%)
T. Monteiro
0 (0%)
P. Friesacher
0 (0%)
M. Schumacher
0 (0%)
N. Heidfeld
0 (0%)
C. Albers
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

Jasper

Gemakkelijke vraag, moeilijk antwoord. Vorig seizoen is deze poll af en toe gehouden, en het lijkt me niet slecht om dat dit seizoen altijd te doen.

Voor elke rijder kan je bijna een reden verzinnen.

GF: Winnaar, foutloos gereden
RB: Van 11 naar 2
FA: Van 13 naar 3, mooi duel met Villeneuve
DC: In een Red Bull vierde worden, kan niet slecht zijn
MW: Lange tijd in de top-3 vertoefd, maar kon het uiteindelijk niet waarmaken
JPM: Anoniem gereden maar lang Barrichello achter zich gehouden, zelfs een kloofje geslagen
CK: Zijn allereerste F1-punten als we de Sporza-commentatoren mogen geloven
KR: Schumacher onder druk gezet, maar toch niet veel ingehaald. Van 20 naar 8 en dus de grootste vooruitgang van alle rijders
JT: Zeer lang op 2 gereden maar alles verloren rond zijn pitstops
FM: Van 18 naar 10 in een Sauber, zelfs nog voor zijn teamgenoot geëindigd
JB: Tegenvallende wagen, anonieme race
RS: 3 plaatsen goedgemaakt in de race, daar waar zijn teamgenoot er 7 verliest
JV: Knappe inhaalbeweging op Fernando Alonso, waarschijnlijk mooiste van de race
TS: 3 plaatsen goedgemaakt maar nooit in beeld gekomen
NK: Liet zich gemakkelijk dubbelen, geen enkel probleem voor de andere rijders, niet slecht voor een eerste race
TM: Idem NK.
PF: Niet echt iets speciaal gedaan...
MS: Van de 19de plaats uiteindelijk nog achtste gereden, maar door een race-incident uitgevallen
NH: Slachtoffer van Schumi's manoeuvre, maar wel een goeie race. Hij had punten verdiend.
CA: Voor wie in Nederland woont en Albers zo geweldig vindt.


Dus: voor Jenson Button, Patrick Friesacher en Christijan Albers kan ik niet echt iets bedenken. Voor de rest: stem erop los!

Jasper

Mijn stem gaat naar Alonso, maar ik vond Räikkönen ook sterk rijden. Schumi zeker ook, maar het onsportieve manoeuvre met Heidfeld doet hem dalen bij mij. Hij komt dus op drie.

Tim C

Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?

razzle_dazzle

Ik heb op Fisico gestemd: van begin tot einde foutloos aan de leiding gereden, heel het weekend sterk gepresteerd, mooi debuut van hem bij Renault.
Op twee en drie zou ik Barrichello en Alonso zetten omwille van hun sterke opmars.

Jasper

#4
Citaat van: Tim C op 06 maart 2005 - 14:55:56
Onsportieve manoevre? Wat is er zo onsportief aan je positie verdedigen?
Kijk, ik ga hier geen discussie beginnen voeren, ik heb al gezegd dat het volledig reglementair was. Hij mocht éénmaal van lijn veranderen en heeft dat gedaan, daar is niks fout aan. Maar Heidfeld op het gras dwingen, wel, dat vind ik onsportief. En uiteindelijk heeft hij er zelf alleen maar nadeel bij gehaald.

daan

Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 14:48:18
KR: Van 20 naar 8 en dus de grootste vooruitgang van alle rijders

Idd ;)

Doefie

Klien werd 6de in Francorchamps en had dus al 3 puntjes (nu dus 5 na vandaag).

Ik twijfelde tussen Fisichella, Räikkönen en nog enkele anderen. Uiteindelijk voor Fisichella gekozen. Räikkönen reed sterk, zo ook Webber, Coulthard, Alonso, Barrichello, Trulli kon in het begin ook mooi volgen maar waarschijnlijk teveel gevraagd van zijn banden.

KVDracer

Ik heb op Fisichella gestemd omdat hij een perfecte race heeft gereden in ware Schumi stijl. "rustig" rondgereden, in zoverre da ge van rustig kunt spreken, en dan op de momenten dat het moest genoeg gas gegeven dat hij een veilige voorsprong kon opbouwen ten opzichte van zijn achterligger. Hoewel we eigenlijk het volledige Renault team tot het beste team van het weekend moeten rekenen, want Alonso heeft ook schitterend gereden. En eigelijk verdient Coulthard ook wel om hier verkozen te worden, want ik denk echt dat Red Bull hem vleugels heeft gegeven.

Ferrari 2010

Er zijn er veel die een sterke race hebben gereden, heb op Barrichello gestemd. Hoe hij met de interim wagen al zoveel wagens inhaalt voorspelt een sterk seizoen van Ferrari, en ik denk dat RB en MS dit seizoen heel gewaagd aan elkaar gaan zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Mijn keuze viel ook op Barrichello, misschien wel omdat ik niet gedacht had dat hij tweedes ging eindigen met de wagen die ze nu hebben.

Supermariobros

Ik heb voor Fisico gestemd, beleefde een sterk weekend en in de race reed hij foutloos.

Ferdinand C Grun

Ik twijfelde tussen Barichello  en Alonso: beide hebben een erg goede inhaalrace achter de rug. Uiteindelijk maar gestemd voor Baricchello omdat ie 2de werd.
Seizoen 15: kampioen groep G3h (F1-REM)
F1REM: G1
MOTOGPREM: G1

Scuderia Ferrari

Fisichella. Liet zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Hij kan hoog eindigen dit seizoen

Ruud

Citaat van: Scuderia Ferrari op 06 maart 2005 - 17:32:21
Fisichella. Liet zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Hij kan hoog eindigen dit seizoen

Hier sluit ik me volledig bij aan. De beste was Fisichella, zonder twijfel.

Ook de regels lijken hem op het lijf geschreven, meer dan Alonso. Ze zijn ongeveer even snel als het gaat om één ronde, maar Fisichella rijdt minder agressief, vloeiender.

Barrichello zie ik het ook nog ver schoppen dit seizoen, die kan altijd al goed overweg met lange stints. Schumacher zal een flinke dobber aan hem hebben.

Mikacouli

Coulthard kijgt volledig mij stem. Had liever op Raïkkonen gestemd maar de doorslag was de positie van DC. Prachtprestatie...