Regels veranderen of niet?

Gestart door Roel, 05 maart 2005 - 23:22:25

« vorige - volgende »

Bruno

Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 19:20:38
Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 19:02:02
Iedereen ligt te kankeren dat de nieuwe regels een saaie Australische GP tot gevolg hebben. Ik wil opmerken dat ik de laatste 10 jaar nog maar weinig GP's heb gezien die zoveel beter waren dan die van afgelopen zondag.
Het gaat er niet om dat er veel gebeurde of niet. Het was juist zo een saaie GP omdat de grote met de kleintjes moesten gaan strijden. Normaal horen de grote met de grote te strijden, dankzij het nieuwe kwalisysteem (dat bij gelijke weersomstandigheden wel veel beter zal uitdraaien) was dit niet mogelijk.

De grote met de grote strijden? Ik vond dat er op deze manier ook eens kon opgemerkt worden dat het best eens anders kan zijn (maar dan niet zagen over de aanrijdingen a.u.b.) en dat er nu ook eens anderen aan de top rijden. Eigenlijk weten we nu nog niet echt wie er wel en wie niet zijn huiswerk goed gemaakt heeft.

Dat duurt anders ook wel tot we een paar races verder zijn maar nu was het toch een race extra.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

RadioActiveMan

De kleintjes?
Wie zijn dan die kleintjes dan? Klien en Coulthard? Die hebben het volgens mij goed genoeg gedaan ,zonder iemand in de weg te rijden, in de race om te spreken van een waardige tegenstander.
Al Barrichello zo'n inhaalrace kan neerzetten en mee met de "groten" lan strijden kunnen een Alonso en een Raïkonnen dat ook volgens mij en zeker met het materiaal dat ze in hande hebben.

mike

Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 19:02:02
Iedereen ligt te kankeren dat de nieuwe regels een saaie Australische GP tot gevolg hebben. Ik wil opmerken dat ik de laatste 10 jaar nog maar weinig GP's heb gezien die zoveel beter waren dan die van afgelopen zondag.

2 antwoorden:

1: Als je spreekt over 10 jaar, ben ik het zeker niet eens met je stelling.

2: Zelfs als het al 10 jaar zo erg zou zijn, dan nog doet dat niet ter zake. Als het al zo lang zo erg is, moet er hel erg dringend een echte verbetering komen en niet een niet nagekomen belofte van spannende races door het invoeren een loterij kwalificatie en afvoeren van alle bereidheid tot risico.


Doefie

Citaat van: mike op 08 maart 2005 - 20:24:16
... en afvoeren van alle bereidheid tot risico.

Doen 17 van de 20 coureurs nu al, dus ja.

mike

Citaat van: DoefieF1 op 08 maart 2005 - 21:00:35
Citaat van: mike op 08 maart 2005 - 20:24:16
... en afvoeren van alle bereidheid tot risico.

Doen 17 van de 20 coureurs nu al, dus ja.

OK, dus omdat het probleem al erg was, is het niet erg als we het nog erger maken?  ??? ??? ???

Ferrari 2010

Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 20:23:15
De kleintjes?
Wie zijn dan die kleintjes dan? Klien en Coulthard? Die hebben het volgens mij goed genoeg gedaan ,zonder iemand in de weg te rijden, in de race om te spreken van een waardige tegenstander.
Al Barrichello zo'n inhaalrace kan neerzetten en mee met de "groten" lan strijden kunnen een Alonso en een Raïkonnen dat ook volgens mij en zeker met het materiaal dat ze in hande hebben.
Met die kleintjes bedoel ik zeker niet de Red-Bull's, die hebben getoond dat ze het waard zijn op die positie te rijden. Maar ik vraag mij af wat in hemelsnaam een BAR en een Ferrari acheraan op de grid staan te doen, achter de Jordan's en de Minardi's!?!

Citaat van: Bruno op 08 maart 2005 - 20:09:11
De grote met de grote strijden? Ik vond dat er op deze manier ook eens kon opgemerkt worden dat het best eens anders kan zijn (maar dan niet zagen over de aanrijdingen a.u.b.) en dat er nu ook eens anderen aan de top rijden. Eigenlijk weten we nu nog niet echt wie er wel en wie niet zijn huiswerk goed gemaakt heeft.

Dat duurt anders ook wel tot we een paar races verder zijn maar nu was het toch een race extra.
Ik bedoel met de kleintjes niet de middenklassers van vorig seizoen, maar de teams zoals Jordan en Minardi.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ruud

Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 19:02:02
Iedereen ligt te kankeren dat de nieuwe regels een saaie Australische GP tot gevolg hebben. Ik wil opmerken dat ik de laatste 10 jaar nog maar weinig GP's heb gezien die zoveel beter waren dan die van afgelopen zondag.

Ik vond het zo interessant als het kijken naar een klok. Slecht te volgen ook, maar de regie is weer een heel ander verhaal. Het was dat ik van tevoren twee koppen koffie op had en een paar vrienden had waar ik wat mee kon lullen, anders was ik zeker in slaap gevallen.

Wat ik wel aardig vond was dat Fisichella won, simpelweg omdat ik hem dat van harte gun. De manier waarop was helaas minder spectaculair. Dat beetje stoeien tussen Alonso en Villeneuve was ook wel aardig, maar verder stelde de race niks voor. Al die andere coureurs snapten dat ze zich gedeisd moesten houden

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 21:19:16Met die kleintjes bedoel ik zeker niet de Red-Bull's, die hebben getoond dat ze het waard zijn op die positie te rijden. Maar ik vraag mij af wat in hemelsnaam een BAR en een Ferrari acheraan op de grid staan te doen, achter de Jordan's en de Minardi's!?!

Ja een BAR en een Ferrari.
Geen al te rare taferelen, want dat is meer gebeurd in de geschiedenis.
Schumi was bij wijze van spreken na een halve bocht al 5 man voorbij waarbij zeker een Jordan en een Minardi moet gezeten hebben dus zoveel last zullen ze er ook niet van hebben gehad. Sato was nog beter weg.

Ferrari 2010

Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 21:47:43
Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 21:19:16Met die kleintjes bedoel ik zeker niet de Red-Bull's, die hebben getoond dat ze het waard zijn op die positie te rijden. Maar ik vraag mij af wat in hemelsnaam een BAR en een Ferrari acheraan op de grid staan te doen, achter de Jordan's en de Minardi's!?!

Ja een BAR en een Ferrari.
Geen al te rare taferelen, want dat is meer gebeurd in de geschiedenis.
Schumi was bij wijze van spreken na een halve bocht al 5 man voorbij waarbij zeker een Jordan en een Minardi moet gezeten hebben dus zoveel last zullen ze er ook niet van hebben gehad. Sato was nog beter weg.

daar heb je gelijk in, maar ze kunnen toch weeral beginnen aan een inhaalrace, en een podiumplaats zat er voor hen zeker niet in.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 22:00:25
Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 21:47:43
Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 21:19:16Met die kleintjes bedoel ik zeker niet de Red-Bull's, die hebben getoond dat ze het waard zijn op die positie te rijden. Maar ik vraag mij af wat in hemelsnaam een BAR en een Ferrari acheraan op de grid staan te doen, achter de Jordan's en de Minardi's!?!

Ja een BAR en een Ferrari.
Geen al te rare taferelen, want dat is meer gebeurd in de geschiedenis.
Schumi was bij wijze van spreken na een halve bocht al 5 man voorbij waarbij zeker een Jordan en een Minardi moet gezeten hebben dus zoveel last zullen ze er ook niet van hebben gehad. Sato was nog beter weg.

daar heb je gelijk in, maar ze kunnen toch weeral beginnen aan een inhaalrace, en een podiumplaats zat er voor hen zeker niet in.

Tuurlijk wel. --> Anything can happen in Grand Prix racing, and it usually does. Wie had verwacht dat Barrichello en Alonso 2 en 3 zouden worden? Niet veel denk ik. En had Schumacher zijn aanrijding niet gehad, was hij minstens 4de geworden en Coutlhard reed maar op een 10tal seconden van Alonso, dus Schumacher had het best wel kunnen halen. Denk onder andere dan ook maar is aan Monza vorig seizoen of China.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 07 maart 2005 - 19:44:50
Citaat van: Jasper op 06 maart 2005 - 15:35:30
Citaat van: FerrariMan op 06 maart 2005 - 10:15:57
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:36:58
Citaat van: Roel op 05 maart 2005 - 23:32:08
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:29:00
Hoe de regels 5 jaar hetzelfde en de teams zitten zowieso terug op duizendsten van elkaar. Geen tienden ofzo. Ze veranderen te veel en daarom zijn de verschillen zo groot.

5 jaar dezelfde regels, daar vallen gewonden bij denk ik.


Ja se. Het is geen gezellig koffiekransje, het is autosport. Kan je even goed op café het wereldkampioenschap bierviltjes stapelen gaan bekijken als je autosport 100% veilig wilt hebben.
Is dat jouw visie op autosport? De besten achteraan en in het midden?
De snelsten die een race lang met zware moeite moeten vechten voor plaatsen achterin tegen rookies?
Regels die aangepast worden om het terug spannend te maken na een zwakke periode van alle teams min één?
Toeschouwers die liever een kunstmatige show zien en hun eigen onzin willen geloven in plaats van een echte race tussen de besten?

Autosport,... ::)
En dat heeft NIKS te maken met wat Doefie zei! >:( >:( ::) ::)
Waarom wel niet? Hij zegt dat autosport geen gezellig theekransje is. Dus dat is een verwijzing naar de essentie van autosport. Ergens anders staat er dan weer dat ik niet mag klagen over de nieuwe kwali+regels die ten koste gaan van de ware verhoudingen en blablabla, terwijl die regels in één keer weer tegen die essentie van autosport in gaan. Als je de waarde van F1 wil verdedigen moet je geen stippellijnen trekken. Dus kan ik het toch niet serieus nemen als iemand zichzelf zo tegenspreekt.
Euh, omdat het helemaal niet gaat over de nieuwe kwalificatie?

Jasper

Citaat van: DoefieF1 op 08 maart 2005 - 23:13:43
Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 22:00:25
Citaat van: RadioActiveMan op 08 maart 2005 - 21:47:43
Citaat van: Schumi 2002 op 08 maart 2005 - 21:19:16Met die kleintjes bedoel ik zeker niet de Red-Bull's, die hebben getoond dat ze het waard zijn op die positie te rijden. Maar ik vraag mij af wat in hemelsnaam een BAR en een Ferrari acheraan op de grid staan te doen, achter de Jordan's en de Minardi's!?!

Ja een BAR en een Ferrari.
Geen al te rare taferelen, want dat is meer gebeurd in de geschiedenis.
Schumi was bij wijze van spreken na een halve bocht al 5 man voorbij waarbij zeker een Jordan en een Minardi moet gezeten hebben dus zoveel last zullen ze er ook niet van hebben gehad. Sato was nog beter weg.

daar heb je gelijk in, maar ze kunnen toch weeral beginnen aan een inhaalrace, en een podiumplaats zat er voor hen zeker niet in.

Tuurlijk wel. --> Anything can happen in Grand Prix racing, and it usually does. Wie had verwacht dat Barrichello en Alonso 2 en 3 zouden worden? Niet veel denk ik. En had Schumacher zijn aanrijding niet gehad, was hij minstens 4de geworden en Coutlhard reed maar op een 10tal seconden van Alonso, dus Schumacher had het best wel kunnen halen. Denk onder andere dan ook maar is aan Monza vorig seizoen of China.
Pardon?! En je zegt: denk aan vorig seizoen. Maar dit ís niet vorig seizoen, juist omdat iedereen zo braafjes moet rijden en zijn motor en bandjes moet sparen want "oh nonkel Max zegt dat ik anders straf krijg!"

The Lion

Michael zegt in de vorige Humo dat al die regelwijzigingen zijn koude kleren niet raken. Qualificaties op zaterdag en zondag? So what? Banden die een weekeind moeten meegaan? Is juist leuker racen naar het einde van de wedstrijd toe. Motoren die het twee races moeten uithouden? Geen probleem voor Ferrari.

Impliciet geeft hij ook als zijn mening dat de regelveranderingen niet tegen Ferrari alleen gericht zijn. Ik citeer (parafraseer) even uit mijn hoofd: "Ik heb geen probleem met regelwijzigingen. Het wordt anders als ze tegen één team gericht zijn."

Hij ziet de toekomst van de F1 niet somber in, op voorwaarde dat de wereldeconomie niet te zeer gaat slabakken. Bovendien gaat F1 internationaal, zeg maar: extra-Europees.

En inderdaad: Er is Turkije, China, Bahrein, wie weet volgt India. Buiten het "avondland" zijn er miljoenen potentiële - uit de aard der zaak veel minder kritische - toeschouwers.

Bernie Ecclestone lacht in zijn vuistje en ik, ik verhuis naar China.  ;)
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)