Kunstmatige spanning

Gestart door The Lion, 05 maart 2005 - 21:40:14

« vorige - volgende »

The Lion

Citaat
Mannen als MS en KR vinden een achterhoedegevecht niet zo leuk als een om de kop. Dat is nu juist een van de redenen waarom ze zo goed zijn in hun vak: de drang om steeds de beste te zijn!
Citaat

Ik kan niet in het hoofd van MS en KR kijken.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

mike

Citaat van: The Lion op 05 maart 2005 - 23:55:38
Citaat
Mannen als MS en KR vinden een achterhoedegevecht niet zo leuk als een om de kop. Dat is nu juist een van de redenen waarom ze zo goed zijn in hun vak: de drang om steeds de beste te zijn!
Citaat

Ik kan niet in het hoofd van MS en KR kijken.

Je kan wel lezen/horen wat ze zeggen.

Doefie

Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:51:30
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:35:35
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

En nu zagen ze tenminste nog wagens in plaats van een lege strook asfalt.

Kijk naar The Lion, is zo het gemiddelde persoon die op het circuit rondloopt. Zolang ze maar rijden is het goed, kan hun wat schelen of het nu kwalificatie, training of race is, of dat Schumacher nu eerste of laatste staat. Zolang ze maar rijden. Sorry, maar dan nog liever een hele sessie Formule 1-wagens zien dan 5 minuten en een uur derna niets.

Er kunnen ander systemen bedacht worden die de toeschouwer 2 trainingssessies geven zonder dat daarbij de onzin die we nu hebben moet gebruitk worden.

Nee, wacht... een dergelijk "ander systeem" hebben we tientallen jaren lang gehad, dus er zal we iets fundamenteel mis mee geweest zijn... :o

Had gij net niets gezegd dat je tegen de constant veranderende systemen waart ?  ???

mike

Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 01:23:20
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:51:30
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:35:35
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

En nu zagen ze tenminste nog wagens in plaats van een lege strook asfalt.

Kijk naar The Lion, is zo het gemiddelde persoon die op het circuit rondloopt. Zolang ze maar rijden is het goed, kan hun wat schelen of het nu kwalificatie, training of race is, of dat Schumacher nu eerste of laatste staat. Zolang ze maar rijden. Sorry, maar dan nog liever een hele sessie Formule 1-wagens zien dan 5 minuten en een uur derna niets.

Er kunnen ander systemen bedacht worden die de toeschouwer 2 trainingssessies geven zonder dat daarbij de onzin die we nu hebben moet gebruitk worden.

Nee, wacht... een dergelijk "ander systeem" hebben we tientallen jaren lang gehad, dus er zal we iets fundamenteel mis mee geweest zijn... :o

Had gij net niets gezegd dat je tegen de constant veranderende systemen waart ?  ???

Nee, ik heb dat helemaal niet gezegd! ???

Ik ben tegen slechte systemen. Als je een goed systeem hebt, moet je dat houden. Als je een slecht systeem hebt, moet je dat aanpassen. Ik wil terug naar het systeem van de 2* 12 ronden ouit de goede oude tijd.




Doefie

Citaat van: mike op 06 maart 2005 - 01:30:54
Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 01:23:20
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:51:30
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:35:35
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

En nu zagen ze tenminste nog wagens in plaats van een lege strook asfalt.

Kijk naar The Lion, is zo het gemiddelde persoon die op het circuit rondloopt. Zolang ze maar rijden is het goed, kan hun wat schelen of het nu kwalificatie, training of race is, of dat Schumacher nu eerste of laatste staat. Zolang ze maar rijden. Sorry, maar dan nog liever een hele sessie Formule 1-wagens zien dan 5 minuten en een uur derna niets.

Er kunnen ander systemen bedacht worden die de toeschouwer 2 trainingssessies geven zonder dat daarbij de onzin die we nu hebben moet gebruitk worden.

Nee, wacht... een dergelijk "ander systeem" hebben we tientallen jaren lang gehad, dus er zal we iets fundamenteel mis mee geweest zijn... :o

Had gij net niets gezegd dat je tegen de constant veranderende systemen waart ?  ???

Nee, ik heb dat helemaal niet gezegd! ???

Ik ben tegen slechte systemen. Als je een goed systeem hebt, moet je dat houden. Als je een slecht systeem hebt, moet je dat aanpassen. Ik wil terug naar het systeem van de 2* 12 ronden ouit de goede oude tijd.

In de 'goeien oude tijd' reed men nog in die doodskisten zonder sponsors of iets, op z'n eentje de races... jammer genoeg is dat nu net iets te lang geleden om opnieuw te doen.

mike

Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 01:33:33
Citaat van: mike op 06 maart 2005 - 01:30:54
Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 01:23:20
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:51:30
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:35:35
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

En nu zagen ze tenminste nog wagens in plaats van een lege strook asfalt.

Kijk naar The Lion, is zo het gemiddelde persoon die op het circuit rondloopt. Zolang ze maar rijden is het goed, kan hun wat schelen of het nu kwalificatie, training of race is, of dat Schumacher nu eerste of laatste staat. Zolang ze maar rijden. Sorry, maar dan nog liever een hele sessie Formule 1-wagens zien dan 5 minuten en een uur derna niets.

Er kunnen ander systemen bedacht worden die de toeschouwer 2 trainingssessies geven zonder dat daarbij de onzin die we nu hebben moet gebruitk worden.

Nee, wacht... een dergelijk "ander systeem" hebben we tientallen jaren lang gehad, dus er zal we iets fundamenteel mis mee geweest zijn... :o

Had gij net niets gezegd dat je tegen de constant veranderende systemen waart ?  ???

Nee, ik heb dat helemaal niet gezegd! ???

Ik ben tegen slechte systemen. Als je een goed systeem hebt, moet je dat houden. Als je een slecht systeem hebt, moet je dat aanpassen. Ik wil terug naar het systeem van de 2* 12 ronden ouit de goede oude tijd.

In de 'goeien oude tijd' reed men nog in die doodskisten zonder sponsors of iets, op z'n eentje de races... jammer genoeg is dat nu net iets te lang geleden om opnieuw te doen.

Het al dan niet gebruiken van die doodskisten heeft niks maar dan ook helemaal 1000000% niks te maken met het al dan niet gebruiken van een kwalificatieformule.

Doefie

Citaat van: mike op 06 maart 2005 - 01:36:40
Het al dan niet gebruiken van die doodskisten heeft niks maar dan ook helemaal 1000000% niks te maken met het al dan niet gebruiken van een kwalificatieformule.

Ah jawel, want dat is de goeien ouwen tijd zoals ge zegt ... Toen kwalificeerde men zich ook hoor  ;)

mike

Citaat van: DoefieF1 op 06 maart 2005 - 01:40:06
Citaat van: mike op 06 maart 2005 - 01:36:40
Het al dan niet gebruiken van die doodskisten heeft niks maar dan ook helemaal 1000000% niks te maken met het al dan niet gebruiken van een kwalificatieformule.

Ah jawel, want dat is de goeien ouwen tijd zoals ge zegt ... Toen kwalificeerde men zich ook hoor  ;)

Ben je nu echt zo dom, of speel je alleen de domme?  ;)

Ik wil het 12 ronden systeem. Dat staat totaal los van de wagens waarmee gereden wordt en al de rest van het reglement. Ik wil dus niet de goede oude tijd, maar wel dat ene ding dat toen beter was.

The Lion

Citaat van: mike op 06 maart 2005 - 01:09:30
Citaat van: The Lion op 05 maart 2005 - 23:55:38
Citaat
Mannen als MS en KR vinden een achterhoedegevecht niet zo leuk als een om de kop. Dat is nu juist een van de redenen waarom ze zo goed zijn in hun vak: de drang om steeds de beste te zijn!
Citaat

Ik kan niet in het hoofd van MS en KR kijken.

Je kan wel lezen/horen wat ze zeggen.

Ok, ik zal me misschien beter moeten informeren. Ik zal mijn best doen.  :-[
Wat betreft de start grid: ik begrijp de argumentatie van Luc en co nu wel ("het is een schande dat de besten zich moeten meten met de kneusjes, het is verraad aan de sport F1"), maar ik maak er mij lang zo druk niet om. De F1 heeft wel ergere zaken die tegen de "sport" ingingen overleefd, ze zal dit ook wel overleven.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?
Het gaat niet om de supporters, het gaat om de waarde van F1!
Dat de supporters het leuk vinden zou geen invloed mogen hebben op de basis van Formule1.
F1 is toch geen VT4!

gertruud

Race bekeken, en moeten vaststellen dat het allemaal saai geworden is.
Al die nieuwe regels maken de sport veiliger, da's waar, maar is het nu echt de bedoeling dat autoracen een veilige sport is? De aantrekkingskracht van de sport bestaat voor mij uit het feit dat die piloten risico's moeten nemen en dat de wagens tot op de limiet van de technologische mogelijkheden gepusht worden. Daarvan is er weinig terug te vinden tegenwoordig.
De auto's worden gespaard, en de piloten durven geen riskante acties meer ondernemen uit schrik het materiaal te beschadigen.
De pitstop is herleid tot een banale tankbeurt waarbij er 20 mecaniciens rond de auto staan te draaien om ons toch de illusie te geven dat er iets belangrijks aan de hand is.
MS gaat bij de tweede kwali de baan niet op om banden, motor en brandstof te sparen, terwijl duizenden supporters zich blauw betaald hebben om de toppiloten te zien racen.
F1 is duidelijk verwaterd tot een banale geldfabriek waarbij marketing de overhand genomen heeft op de "belevenis" van de sport.
Het hoeft allemaal niet meer mooi te zijn om naar te kijken, zolang de bankbiljetten maar blijven binnenstromen...

FerrariMan

Citaat van: gertruud op 06 maart 2005 - 13:08:54
Race bekeken, en moeten vaststellen dat het allemaal saai geworden is.
Al die nieuwe regels maken de sport veiliger, da's waar, maar is het nu echt de bedoeling dat autoracen een veilige sport is? De aantrekkingskracht van de sport bestaat voor mij uit het feit dat die piloten risico's moeten nemen en dat de wagens tot op de limiet van de technologische mogelijkheden gepusht worden. Daarvan is er weinig terug te vinden tegenwoordig.
De auto's worden gespaard, en de piloten durven geen riskante acties meer ondernemen uit schrik het materiaal te beschadigen.
De pitstop is herleid tot een banale tankbeurt waarbij er 20 mecaniciens rond de auto staan te draaien om ons toch de illusie te geven dat er iets belangrijks aan de hand is.
MS gaat bij de tweede kwali de baan niet op om banden, motor en brandstof te sparen, terwijl duizenden supporters zich blauw betaald hebben om de toppiloten te zien racen.
F1 is duidelijk verwaterd tot een banale geldfabriek waarbij marketing de overhand genomen heeft op de "belevenis" van de sport.
Het hoeft allemaal niet meer mooi te zijn om naar te kijken, zolang de bankbiljetten maar blijven binnenstromen...

En dat allemaal met een kater.

Ruud

Er wordt hier gesproken over 'kunstmatige spanning'. Het pijnlijk is alleen dat er geen spanning is.

Lion: je probeert de discussie aan te gaan, misschien is dat ook wel nodig om de tegenzijde van alle kritiek aan te geven, maar het lukt je niet om met sterke argumenten komen anders dan 'jullie zijn zo kritisch'.

Er is misschien ook bar weinig wat deze slechte regels rechtvaardigt. De uitwerking in ieder geval niet, want bijna elke regel die Mosley en consorten hebben bedacht, werkt contraproductief. Ik zou zeggen: probeer er drie te bedenken die gewerkt hebben en echt een betere Formule 1 hebben opgeleverd. Beoordeel dan alle andere maatregelen...

Doefke

Man man man,

wat is er toch aan de hand met die formule 1??? Heeft ene Max Mosley de ring in handen gekregen? is hij in de dan van Mordor?...en waar blijven Frodo & Sam om hen te redden???
Want geef nu toe..wa is me da allemaal op die grid seg.

Punt 1: die kloten bandenregel...ik heb nog nooit zo'n saai pitstops gezien. Echt volkomen belachelijk. Vroeger waren pitstops aantrekklijk en spannend..nu zie je een bende staan rond een wagen en ze komen er niet aan. Geef die banden terug!!!

Punt 2: die stomme motorenregel...2weekends...komaan..die bolides zijn gemaakt om te racen, niet om te paraderen...BELACHELIJK!!! iemand zijn motor sien opblazen is toch spectaculair (cfr McLaren vorig jaar)

Het wordt tijd dat frodo en sam de ring vernietigen, want de laatste jaren heeft die alleen maar slechte dingen veroorzaakt. Ik wil terug het oude systeem. 12 rondjes in 1 kwalmificatiesessie. Onbeperkt banden. onbeperkt brandstof!

WE NEED FRODO EN SAM!
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

The Lion

Citaat van: Ruud op 06 maart 2005 - 17:43:13
Er wordt hier gesproken over 'kunstmatige spanning'. Het pijnlijk is alleen dat er geen spanning is.

Lion: je probeert de discussie aan te gaan, misschien is dat ook wel nodig om de tegenzijde van alle kritiek aan te geven, maar het lukt je niet om met sterke argumenten komen anders dan 'jullie zijn zo kritisch'.

Er is misschien ook bar weinig wat deze slechte regels rechtvaardigt. De uitwerking in ieder geval niet, want bijna elke regel die Mosley en consorten hebben bedacht, werkt contraproductief. Ik zou zeggen: probeer er drie te bedenken die gewerkt hebben en echt een betere Formule 1 hebben opgeleverd. Beoordeel dan alle andere maatregelen...

Er *was* geen "spanning" vannacht. Maar dat kan de volgende races heel anders zijn, zowel in de race als in de qualies.

Ik probeer het forum op een hoger plan te tillen.  ;)

Wat betreft die regelveranderingen: daar kan ik me niet over uitspreken en dat wil ik ook niet zo vroeg in het seizoen.
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)