Kunstmatige spanning

Gestart door The Lion, 05 maart 2005 - 21:40:14

« vorige - volgende »

The Lion

Volgens mij kan het nog best wel meevallen met die kunstmatige spanning, maar ik ben wel geen kenner, hé. Als de grid zo blijft dan zullen Montoya, Alonso, Raikkonen, Button, Alonso en niet te vergeten Barrichello elkaar wel degelijk het leven zuur maken. Het zou me ook niet verbazen als Schumacher met gemak de aansluiting met dat middenveld kan maken. Zij allen strijden dan wel niet voor het podium maar dat is volgens de kenners ook niet nodig: scoren hoeft niet als er maar leuk gevoetbald... euh geracet wordt. En die situatie verschilt ironisch genoeg niet veel van de voorbije jaren waarbij we het heel vaak hebben moeten stellen met achterhoedegevechten.

Ok, nu kom op met die 2de quali en die race!
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Tim C

wat voor bullshit is dat nu?

Liever geen spanning dan een show.

Laat elke rijder dan voor de race een lotje trekken met daarop de plek waar hij moet eindigen he...

Ruud

Als Schumacher moet vechten om een plekje in het middenveld, wat klopt er dan niet? Er niets mis met de coureur Schumacher, ook niet met zijn Ferrari. Wel met de regels, die hem door 'toeval' dwingen tot het vechten met middenmotors. Erg interessant natuurlijk, een zevenvoudig wereldkampioen die achter een Jordan-debutantje moet starten :-\

The Lion

De kleppers staan (voorlopig!) eens niet waar ze thuishoren en daarom is de race op voorhand gedegradeerd tot "show"? Lijkt me overdreven...
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Tim C

Citaat van: The Lion op 05 maart 2005 - 22:23:18
De kleppers staan (voorlopig!) eens niet waar ze thuishoren en daarom is de race op voorhand gedegradeerd tot "show"? Lijkt me overdreven...
Dit is een show, een farce...

Voor elke leek het beste van de wereld, voor mensen die graag een race zien is dit een ramp. Dit is geen race meer, dit is een loterij!

In een race strijden de besten om de beste plaatsen, daarna vechten ze tegen elkaar om nog beter te doen.
Dit systeem brengt ons een loterij waar iemand als Coulthard, die zelf zegt een slechte tijd te hebben gereden, op een zesde plek staat. Terwijl mensen als Raikkonen, Montoya, Alonso, en last but not least Michael Schumacher helemaal achteraan moeten starten omdat het regende tijdens hun lap???

in doe die VOORLOPIG maar weg. Fisichella heeft 2 seconden voorsprong. Zelfs al Trulli met een lege tank, dan nog zal hij die 2 seconden niet goed maken. Laat staan dat Raikkonen dan 11 seconden zou goed maken!

dj Peter

Citaat van: The Lion op 05 maart 2005 - 22:23:18
De kleppers staan (voorlopig!) eens niet waar ze thuishoren en daarom is de race op voorhand gedegradeerd tot "show"? Lijkt me overdreven...
Ik weet niet of je het hele F1-gebeuren een beetje volgt, ik in elk geval zeer nauwgezet.
Vind jij het logisch dat de beste achteraan moet starten,zonder dat hij in de fout is gegaan? Ik niet. Sven Nys wint ook alles: hoog tijd om de regels te veranderen.

Roel

ik ga helemaal akkoord dat dit meer show dan topautosport is maar toch het volgende:

Stel dit 'weer' in een kwalificatie van pakweg 99. ook toen reden de minardi's als eerste buiten. Eerste 20 minuten droog, daarna plensbuien tot en met. Ik weet niet of die regenbui van vandaag verwacht was, maar als die 6 jaar geleden totaal onverwacht was dan hadden de minardi's ook voor de Ferrari's en Mclarens gestaan.

Of je kan nu gaan zagen en je druk maken, of u can just sit back and watch the SHOW! Wees gerust de Ferrari's,Mclarens, Renaults zullen nog vaak genoeg vooraan staan!
En daarbij volgens de polls wilde de forumbezoeker toch verrassingen in het nieuwe F1 seizoen? dan is het nu aan jullie om verrassing opnieuw te definieren, een verrassing: Iets waarvan ik het niet verwacht maar toch in mijn voordeel uitdraait? zoiets dan?

en toen vond iemand het begrip "de onaangename verrassing" uit.
God save Mclaren

Tim C

als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Doefie

Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

mike

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!



The Lion

Wat is er aan deze sitautie nu zo rampzalig? Ik weet relatief weinig van F1 en ik volg het zeker niet "nauwgezet" maar een ding weet ik wel: F1 = sport = show, zoals alle sport in zekere zin show is! Die twintig racers entertainen ons, het publiek, leken en kenners whatever. Dat neemt niet weg dat het voor de hoofdpersonen in kwestie wel degelijk een heel ernstige zaak is; hun leven staat per slot van rekening op het spel en een achterhoedegevecht is voor hen net zo serieus als een duel om de eerste plaats. En daarom respecteer ik ze allemaal evenveel.

Topautosport? Race of show? Who cares! Entertain me!
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Doefie

Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

Doefie

Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

En nu zagen ze tenminste nog wagens in plaats van een lege strook asfalt.

Kijk naar The Lion, is zo het gemiddelde persoon die op het circuit rondloopt. Zolang ze maar rijden is het goed, kan hun wat schelen of het nu kwalificatie, training of race is, of dat Schumacher nu eerste of laatste staat. Zolang ze maar rijden. Sorry, maar dan nog liever een hele sessie Formule 1-wagens zien dan 5 minuten en een uur derna niets.

mike

Citaat van: The Lion op 05 maart 2005 - 23:25:12
Wat is er aan deze sitautie nu zo rampzalig? Ik weet relatief weinig van F1 en ik volg het zeker niet "nauwgezet" maar een ding weet ik wel: F1 = sport = show, zoals alle sport in zekere zin show is! Die twintig racers entertainen ons, het publiek, leken en kenners whatever. Dat neemt niet weg dat het voor de hoofdpersonen in kwestie wel degelijk een heel ernstige zaak is; hun leven staat per slot van rekening op het spel en een achterhoedegevecht is voor hen net zo serieus als een duel om de eerste plaats. En daarom respecteer ik ze allemaal evenveel.

Topautosport? Race of show? Who cares! Entertain me!

Mannen als MS en KR vinden een achterhoedegevecht niet zo leuk als een om de kop. Dat is nu juist een van de redenen waarom ze zo goed zijn in hun vak: de drang om steeds de beste te zijn!

En ik wil in de eerste plaats topsport zien in de F1. De show is *niet* waar het om  draait. Maar ja, Ik volg de F1 dan ook al meer dan 25 jaar en weet er roch iets meer dan "relatief weinig" over.

mike

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:35:35
Citaat van: mike op 05 maart 2005 - 23:24:04
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 23:19:52
Citaat van: Tim C op 05 maart 2005 - 23:02:51
als dit drie jaar geleden was voorgevallen dan was iedereen de eerste vijf minuten dat het droog was buiten gekomen...

In plek van zoals nu hun beurt af te wachten en zo in regenweer terecht te komen.

Welja, dan zie je 20/22 wagens op 5 minuten tijd, en dan voor de overige 55 minuten zie je niemand meer want ze zullen toch niet verbeteren... Dan zit je daar wel mooi als toeschouwer op de bank in de regen, tegen beter weten in te wachten in de hoop dat je nog een coureur op de baan zult zien. Gevolg is dat de tribunes leeglopen voor het eigelijk begonnen is. Is dat dan zoveel beter?

En wat ziet de toeschouwer nu? Eens het terug begon te regenen zou er niemand nog een toptijd neerzetten.

Vergeet ook neit aan de toeschouwer van de zondag te denken!

Awel, wat had die toeschouwer op zondag vorig seizoen en dit seizoen? Antwoord: een sessie meer, wat meer te zien en niet zomaar met hun vingers zitten draaien. Is toch wat we allemaal willen, nee? Want de mensen met hun staanplaatsen staan al vanaf 5u 's morgens aan te schuiven voor de beste plaatsen en dan moeten die 9u zomaar zitten. Nu hebben ze er tenminste nog een sessie tussen.

En nu zagen ze tenminste nog wagens in plaats van een lege strook asfalt.

Kijk naar The Lion, is zo het gemiddelde persoon die op het circuit rondloopt. Zolang ze maar rijden is het goed, kan hun wat schelen of het nu kwalificatie, training of race is, of dat Schumacher nu eerste of laatste staat. Zolang ze maar rijden. Sorry, maar dan nog liever een hele sessie Formule 1-wagens zien dan 5 minuten en een uur derna niets.

Er kunnen ander systemen bedacht worden die de toeschouwer 2 trainingssessies geven zonder dat daarbij de onzin die we nu hebben moet gebruitk worden.

Nee, wacht... een dergelijk "ander systeem" hebben we tientallen jaren lang gehad, dus er zal we iets fundamenteel mis mee geweest zijn... :o