Zit Ferrari in de knoei?

Gestart door FerrariMan, 16 februari 2005 - 13:42:09

« vorige - volgende »

Juan Pablo

uit de tests moeten we geen conclusies trekken.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Doefie

Denk ik ook niet, Ferrari zegt al 5 jaar dat ze zwakker zijn...

Mikacouli

Citaat van: Roel op 16 februari 2005 - 18:12:35
ff of-topic

Citaat van: Mikacouli op 16 februari 2005 - 17:29:18

Ja vandaag gaat het blijkbaar veel beter. Montoya rijd veruit de snelste tijd (1.13.9) en is daarmee ene halve seconde sneller dan fisi. Hij reed echter wel 119 ronden! wil niks zeggen natuurlijk maar wat ik me afvraag.

Op f1live.com staan er heel andere tijden:
Barcelona - 16/02/05
1. G. Fisichella - Renault R25 - 1'14"408 (+0"000) - 87 laps
2. R. Zonta - Toyota TF104B - 1'14"502 (+0"094) - 91 laps
3. F. Alonso - Renault R25 - 1'14"552 (+0"144) - 75 laps
4. J.P. Montoya - McLaren Mercedes MP4/20 - 1'15"199 (+0"791) - 119 laps

en nu maar kiezen welke te geloven ???

Ja is idd veranderd maar heb de hele dag live gevold en om 4 uur zette hij de snelste tijd. En ook na afloop stond hij eerste. En dan veranderde plots alles. Ofwel is zijn tijd geschrapt want hij zette de snelste ronde in zijn 100 ste ronde en nu in de 94 ste.

Maar de betrouwbaarheid is er zeker wel.

http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=528

Een van de berichten die meldde dat JPM eerste was.
Maar veel belang heeft het allemaal niet. Ik vind de betrouwbaarheid belangrijker dan de snelheid op dit moment.

Supermariobros

We mogen toch wel verwachten van Ferrari dat ze betrouwbaar zijn en als de bridgestones nog steeds beter zijn op de langere afstanden dan staan ze er zeker niet slecht voor in Australië, toch denk ik dat ze zullen tekort komen voor de overwinning de eerste 4 races.
Ik vrees dat we vanaf de 5e race een Ferrari in topvorm zdllen zien en iedereen weet wat dat betekent.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 16 februari 2005 - 15:06:44
Citaat van: Tim C op 16 februari 2005 - 13:58:31
Zoals Mr. Madpig al zei, vrig jaar hetzelfde scenario:

"Het wordt een moeilijk seizoen", slechte tijden tijdens de wintertests en in Melbourne zetten ze de derde bijna op een ronde...

Weet ik nog niet zo. In de laatste week voor het nieuwe seizoen zette Ferrari iedereen op een seconde in Imola. Slechte tijden vorig jaar, nee hoor. Ze zaten allesinds geen twee seconden achterop de concurrentie. Zeg niet dat dit effectief zo is maar de snelste zijn ze niet nu.

Van dat de Ferrari stilgevallen was: Neem het 'formule 1 magazine' bij en daar staat het. Is zelfs stilgevallen in de pitlane ook met motorproblemen, nu geen zin om op te zoeken wanneer.

Waarom zwijgen over de betrouwbaarheid van de Mercedesmotor. Hij is nog geen enkele keer ontploft. Zegt wel iets denk ik he :-X

Ik vrees niet voor de dominantie van Ferrari in het begin van het seizoen, wel in Spanje.

Maar, Imola moet nog komen. Misschien zijn ze nu gewoon stuk voor stuk aan het testen, en gaan ze in Imola testen oe het zit als ze echt op elk stuk alles geven...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Ik denk niet dat Ferrari met een probleem zit. Volgens mij weten ze bij Ferrari maar al te goed dat het met de snelheid wel in orde is. Er is geen behoefte aan tests op snelheid, maar eerder op lange runs.
Als we de Michelinrijders mogen geloven, blijkt ook dat de Michelins snel zijn, maar niet consistent. Misschien zijn de Bridgestones trager, maar veel consistenter.
We zullen het weten in Melbourne  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Vulture

Citaat van: WebMachine op 16 februari 2005 - 19:39:36
Ik denk niet dat Ferrari met een probleem zit. Volgens mij weten ze bij Ferrari maar al te goed dat het met de snelheid wel in orde is. Er is geen behoefte aan tests op snelheid, maar eerder op lange runs.
Als we de Michelinrijders mogen geloven, blijkt ook dat de Michelins snel zijn, maar niet consistent. Misschien zijn de Bridgestones trager, maar veel consistenter.
We zullen het weten in Melbourne  ;)

Volledig mee akkoord.
Ferrari heeft de belangrijkste tests immers achter de rug, op hun privé/testcircuits.
Nu is het enkel nog wat afstellen, bijwerken waar nodig. Ze concentreren zich niet op de snelle runs.
Ik denk (en vrees eigenlijk ook wel) dat ze in Australië weer net zo hard gaan als vorig jaar.
Close The World, Open The Next..

Sept

Vandaag komen ze langzaam maar zeker in de buurt van de toptijden en misschien staan ze vanavond wel helemaal bovenaan:

1 . P. de la Rosa - McLaren Mercedes MP4- 20 - 1:14.452 (+ 0.000 ) - 51 laps
2 . G. Fisichella - Renault R25 - 1:14.608 (+ 0.156 ) - 73 laps
3 . R. Barrichello - Ferrari F2004M - 1:14.641 (+ 0.189 ) - 57 laps
4 . M. Schumacher - Ferrari F2004M - 1:14.920 (+ 0.468 ) - 61 laps

Geen reden tot paniek dus ;)
1991 - 2004 = 7

Jasper

Het is ook niet zo dat Ferrari nog nooit de snelste tijd heeft gereden (ik weet niet of dit hier gezegd is, ik wil niet alle berichten volledig herlezen om dat te weten te komen...): op 18 januari (Barcelona) en 4 februari (Valencia) was Schumi de snelste, 21 januari (Barcelona) Rubens. Maar de voorbije twee weken hebben ze niet meer bovenaan gestaan inderdaad.

The Iceman

Ferrari zal er wel staan in Melbourne, alleen vrees ik dat alles wat moeilijker zal gaan dan in 2004 en er geen walk over meer zal komen van de Scuderia. Verwacht een sterk Renault en Mclaren komend seizoen.

Eric

Citaat van: Snekuem op 17 februari 2005 - 17:50:18
Ferrari zal er wel staan in Melbourne, alleen vrees ik dat alles wat moeilijker zal gaan dan in 2004 en er geen walk over meer zal komen van de Scuderia. Verwacht een sterk Renault en Mclaren komend seizoen.

laat het ons hopen, want nog eens zo een saai seizoen zou een ramp kunnen worden voor de sport.

phil69

Gewoon denken dat Ferrari onklopbaar blijft en in Melbourne opnieuw de andere teams van de kaart veegt. Dan ben je zoals in
03 aangenaam verrast als het niet zo is, en niet onaangenaam verrast zoals in04 omdat het wel zo is ,zeker omdat je meer had verwacht van de andere teams.
M.A.W.
Ik weet het eigenlijk nie ;D

Mikacouli

Citaat van: Phil69 op 21 februari 2005 - 14:21:16
Gewoon denken dat Ferrari onklopbaar blijft en in Melbourne opnieuw de andere teams van de kaart veegt. Dan ben je zoals in
03 aangenaam verrast als het niet zo is, en niet onaangenaam verrast zoals in04 omdat het wel zo is ,zeker omdat je meer had verwacht van de andere teams.
M.A.W.
Ik weet het eigenlijk nie ;D

Das nog eens een gedacht :D
Ferrari zal domineren vanaf het begin :'(

phil69

Citaat van: Mikacouli op 21 februari 2005 - 17:47:17Das nog eens een gedacht :D
Ferrari zal domineren vanaf het begin :'(
R.I.P. :'(