Zit Ferrari in de knoei?

Gestart door FerrariMan, 16 februari 2005 - 13:42:09

« vorige - volgende »

FerrariMan

Die vraag stel ik me nu al enkele weken, maar het lijkt me dat Ferrari ofwel iedereen zand in de ogen wil strooien (wat me heel onwaarschijnlijk en stom lijkt) of dat Ferrari met een enorm probleem zit. Net als alle andere teams op Bridgestones.

Ze lijken niet in de buurt te 'kunnen' komen van de snelste tijden.

Raar..

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 16 februari 2005 - 13:42:09
Die vraag stel ik me nu al enkele weken, maar het lijkt me dat Ferrari ofwel iedereen zand in de ogen wil strooien (wat me heel onwaarschijnlijk en stom lijkt) of dat Ferrari met een enorm probleem zit. Net als alle andere teams op Bridgestones.

Ze lijken niet in de buurt te 'kunnen' komen van de snelste tijden.

Raar..

Ik denk dat het vooral ligt aan de bridgestone banden. Bridgestone heeft tot nu toe 7 maal minder gegevens gekregen dan Michelin. Dat begin toch op de te lopen.
Wat er ook volgens mij niet goed is dat ze het chassis van vorig jaar gebruiken mits enkele aanpassingen. De wagen is er niet naar gebouwd, naar die nieuwe regels wat volgens mij veel scheelt.
Ook is de Ferrari al ettelijke malen stilgevallen, ook iets wat we niet gewend zijn van Ferrari.

Wat hun nieuwe wagen gaat brengen zou ik niet weten, maar dan moeten ze zien dat ze nog niet te laat zijn. Na 5 races kan je al veel punten behalen en kan je al iemand op een grote achterstand zetten.

Renault en McLaren lijken hun huiswerk al gedaan te hebben en vooral Renault. Al zijn ze daar niet tevreden van de betrouwbaarheid. McLaren daarentegen laat voor het eerst in jaren echte betrouwbaarheid zien. Ben ik heel blij om want dit is echt van vitaal belang dit jaar. Ze hebben enkel kleine probleempjes gehad met de versnellingsbak, radiator enzo, maar daar is testen voor. Zolang er geen motor ontploft.

Maar ik denk dat Ferrari er wel in Spanje weer zal staan. En zoals Schumacher nu zelf al aangeeft, het gaat een zwaar begin worden. En als MS al zoiets zegt...

Mr Madpig

Vorig jaar kon je precies hetzelfde zien, toen kwam ferrari ook niet aan de toptijden. Maar wie stond er in Australië op plaats 1................ juist ja, Ferrari

Maarja we zullen passen zeker weten of ze problemen hebben na de eerste race.
Mr Madpig/Gerrit aka Geert van Rijbroek
F1REM: G3d
Hattrick: Gerrit (770206) X.817

Tim C

Zoals Mr. Madpig al zei, vrig jaar hetzelfde scenario:

"Het wordt een moeilijk seizoen", slechte tijden tijdens de wintertests en in Melbourne zetten ze de derde bijna op een ronde...

FerrariMan

Ik denk eerlijk gezegd dat er maar twee opties zijn.

1. Ferrari heeft een enorme misser begaan met die 2004M
2. Ferrari ligt al mijlenver voorop

Het is geweten dat Renault en McLaren kicken op die snelste testrondjes, zoals elk jaar, maar het feit dat we totaal geen zicht hebben op wat Ferrari doet, verontrust me.

Dat MS zegt dat het moeilijk zal worden...doet hij ieder jaar. Vorig jaar zag hij McLaren als het gevaarlijkste team en toch was dat BAR.

Ook gek is dat de Michelin teams ENORM veel testkilometers hebben gemaakt terwijl Bridgestone en Ferrari toch veel minder draaien. Nu roept er thans niemand over.

De McLaren betrouwbaarheid, daar zwijgen we best over. En dat weet jij ook.
Waar staat dat ergens trouwens, dat de Ferrari al zo vaak stil is gevallen?
Ik kan het niet onmiddelijk vinden en ook niet herinneren.

Momenteel Rubens 7de en MS 11de.

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 16 februari 2005 - 13:58:31
Zoals Mr. Madpig al zei, vrig jaar hetzelfde scenario:

"Het wordt een moeilijk seizoen", slechte tijden tijdens de wintertests en in Melbourne zetten ze de derde bijna op een ronde...
True.

Tim C

Ik denk dat het genoe zegt dat iedereen bij Michelin vandaag bijna in hun broek doen als ze het hebben over de nieuwe banden.

Gascoyne zegt zelfs dat Bridgestone veel beter is op de langere afstanden...

JVA

Ik vrees voor de dominatntie van Ferrari volgende maand.

Rippie

Zoals zo vaak zeggen testtijden niks. Bij testen gaat het om het ontwikkelen van de wagen, het proberen van nieuwe onderdelen, etc. Het gaat niet om de tijden. Sommige teams willen echter toch een snel rondje neerzetten. Denk maar eens aan Arrows en Prost in het verleden.

Ik vrees ook dat we net als voorgaande jaren weer de Ferrari's van voren zullen zien in Melbourne. Al hoop ik stiekem toch een beetje dat er eens andere wagens vooraan staan ;)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 16 februari 2005 - 13:58:31
Zoals Mr. Madpig al zei, vrig jaar hetzelfde scenario:

"Het wordt een moeilijk seizoen", slechte tijden tijdens de wintertests en in Melbourne zetten ze de derde bijna op een ronde...

Weet ik nog niet zo. In de laatste week voor het nieuwe seizoen zette Ferrari iedereen op een seconde in Imola. Slechte tijden vorig jaar, nee hoor. Ze zaten allesinds geen twee seconden achterop de concurrentie. Zeg niet dat dit effectief zo is maar de snelste zijn ze niet nu.

Van dat de Ferrari stilgevallen was: Neem het 'formule 1 magazine' bij en daar staat het. Is zelfs stilgevallen in de pitlane ook met motorproblemen, nu geen zin om op te zoeken wanneer.

Waarom zwijgen over de betrouwbaarheid van de Mercedesmotor. Hij is nog geen enkele keer ontploft. Zegt wel iets denk ik he :-X

Ik vrees niet voor de dominantie van Ferrari in het begin van het seizoen, wel in Spanje.

Roel

Ferrari is helemaal niet in de knoei volgens mij. het is eerder stilte voor de storm...
Niemand klaagt bij het team en Schumacher zegt weer net dezelfde dingen als de voorbije 3-4 jaar... we weten allemaal wat dat betekent.

Ik sluit me volledig aan bij het feit dat Ferrari zich concentreert op het ontwikkelen en testen terwijl Mclaren en Renault nu hoge ogen willen gooien.

Mclaren zit de laatste dagen echter niet goed, de dag voor het ongeval van kimi reden ze in totaal amper 30 rondjes, met Montoya op meer dan 7 tienden van alonso. De dag erna rijdt kimi zn Mclaren aan diggelen en houden ze Montoya binnen. Zouden ze hem ook binnehouden als het een stuurfout was?

Ferrari heeft het wel weer voor mekaar, Renault heeft misschien een nieuwe Mp4-19 (dat moet nog blijken) en Mclaren leek goed bezig, met de nadruk op leek.
God save Mclaren

Jasper

@Roel: McLaren is goed bezig geweest, maar de laatste dagen gaat het inderdaad wat minder. Ik heb er echter nog vertrouwen in. Maar ze zeggen zelf al dat het waarschijnlijk geen stuurfout was, maar dat er waarschijnlijk iets gebeurde met de remmen. De reden waarom JPM binnen moest blijven, was waarschijnlijk omdat ze nu wilden uitzoeken wat er precies gebeurde.

Over Ferrari: die krijgen het wel weer voor mekaar, denk ik.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 16 februari 2005 - 15:27:11
@Roel: McLaren is goed bezig geweest, maar de laatste dagen gaat het inderdaad wat minder. Ik heb er echter nog vertrouwen in. Maar ze zeggen zelf al dat het waarschijnlijk geen stuurfout was, maar dat er waarschijnlijk iets gebeurde met de remmen. De reden waarom JPM binnen moest blijven, was waarschijnlijk omdat ze nu wilden uitzoeken wat er precies gebeurde.

Over Ferrari: die krijgen het wel weer voor mekaar, denk ik.

Ja vandaag gaat het blijkbaar veel beter. Montoya rijd veruit de snelste tijd (1.13.9) en is daarmee ene halve seconde sneller dan fisi. Hij reed echter wel 119 ronden! wil niks zeggen natuurlijk maar wat ik me afvraag. Waarom test Ferrari hun snelheid niet eens. Je gaat me toch niet zeggen dat ze geen enkele keer een korte run aflegden om hun snelheid te checken. Wat niet wil zeggen dat ze niet meekunnen he. Dat is dromen.(wat een mooie droom :-\ )

We zien wel he in maart. Maar ik verwacht geen 'supersterk' ferrari in australie. Wel in spanje.

Maar Ferrari heeft toch nog geen enkele keer een mooie tijd weten neer te zetten

Bjorn

Geloof er niet veel van dat Ferrari plots trager zou zijn. Ben vooral bang van de betrouwbaarheid van de andere topteams. Natuurlijk, het kán altijd dat Ferrari een steek(je) laat vallen maar die zullen ze ten gepaste tijde wel weer rechtzetten!  :)
Ferrari aan de top ... vrees ik ...
De Mens: In Het Gras![/color]

Roel

ff of-topic

Citaat van: Mikacouli op 16 februari 2005 - 17:29:18

Ja vandaag gaat het blijkbaar veel beter. Montoya rijd veruit de snelste tijd (1.13.9) en is daarmee ene halve seconde sneller dan fisi. Hij reed echter wel 119 ronden! wil niks zeggen natuurlijk maar wat ik me afvraag.

Op f1live.com staan er heel andere tijden:
Barcelona - 16/02/05
1. G. Fisichella - Renault R25 - 1'14"408 (+0"000) - 87 laps
2. R. Zonta - Toyota TF104B - 1'14"502 (+0"094) - 91 laps
3. F. Alonso - Renault R25 - 1'14"552 (+0"144) - 75 laps
4. J.P. Montoya - McLaren Mercedes MP4/20 - 1'15"199 (+0"791) - 119 laps

en nu maar kiezen welke te geloven ???
God save Mclaren