Omkoopzaak in Belgisch voetbal

Gestart door Supermariobros, 05 februari 2005 - 10:52:39

« vorige - volgende »

Supermariobros

Na Duitsland heeft nu ook Belgiƫ zijn omkoopaffaire.

De gegevens zijn bekend: Charleroi zou St-Truiden vorig seizoen een aanmoedigingspremie betaald hebben indien ze wonnen van Antwerp en zij ( charleroi) zo het behoud konden verzekeren in de hoogste klasse.
Het was Patrick Goots die de bal aan het rollen bracht.

Wat denken jullie, wat is er van aan en wie is de grote schuldige in de zaak?

Supermariobros

Waar rook is, is vuur en zeker nu met de 59-jarige zakenman, supporter van St. - Truiden en bekend als louche zakenman.
De waarheid komt zeker nog aan het licht en de grote schuldige is voor mij Charleroi want die wilden koste wat kost in de hoogste klasse blijven.

razzle_dazzle

Denk dat het allemaal een beetje opgeblazen boel is. Charleroi won verdiend  van St. Truiden en deze laatste won verdiend van Antwerp. The Great Old is gewoon een slechte verliezer, ze hadden hun behoud zelf in handen maar dan moesten ze matchen winnen...en dat hebben ze niet gedaan. Trouwens het is algemeen geweten dat in voetbal vaak aanmoedigingpremies worden gegeven, enkele jaren geleden toen Lierse op het punt stond kampioen te spelen vertelden enkele spelers doodleuk in de krant dat ze hun winstpremies aan Antwerp zouden geven als deze zouden winnen van Brugge (wat ook gebeurde...). Een decennium eerder was dat voldoende om de helft van het elftal van Standard te schorsen...

JVA

In elke sport op elk niveau gebeurd zoiets wel. Ik ben zelf een aantal keren benaderd geweest om voor een kleine som geld de tegenstrever te laten winnen. Nooit aan meegedaan, maar omkoping is van alle tijden, en in alle sporttakken aanwezig. Maar denk nu niet dat het niet inhet gewone leven gebeurd. Ook daar is het aanwezig. Is sport daarom minder aantrekkelijk? Ik weet het niet, leuk is misschien anders, maar toch blijven we massaal sporten en naar sport kijken.