Verkies je GPWC of F1 ?

Gestart door dj Peter, 28 januari 2005 - 20:52:25

« vorige - volgende »

F1 of GPWC ?

F1
25 (59.5%)
GPWC
17 (40.5%)

Totaal aantal stemmen: 34

Poll gesloten: 28 januari 2005 - 20:52:25

Doefie

Citaat van: eppie
Citaat van: DoefieF1
Om de simpele reden: kijk naar CART/IRL. Gaat het daar goed mee?

Met IRL gaat het best wel goed,eigelijk.

30 autootjes die dan 200 rondjes rijden op een ovaal... vind ik de Formule 1 toch interessanter hoor.  :?

Tim C

20 autootjes, netjes op een rijd met op kop  rode, en achteraan  zwarte witte?

Ja, veel interessanter dan dat kan bijna niet

Jasper

Da's een mooie Tim. :)

Ik heb ook voor GPWC gekozen. Waarom? Omdat van F1 enkelingen rijk worden, en geen enkele andere bedoeling hebben dan rijk worden. En dan heb ik het vooral over Ernie Becclestone.

Waarom zou je voor F1 kiezen? Vanwege de traditie. Wauw, 56 jaar, een zéér lange periode in de geschiedenis van de mensheid. Als je Kerstmis viert omwille van de traditie, oké. Maar 56 jaar, dat is toch twee keer niks!
Je kan ook voor F1 kiezen voor de privéteams. De privéteams die de achterkant van de grid bekleden. Toegegeven, zonder deze teams zouden de grote constructeurs afhaken omdat ze achteraan op de grid zouden staan. Maar waarvoor heeft de fan een privéteam nodig? Omdat het charmant is of iets in die aard? Ik vind dat anders niet zo charmant op de baan.

En dan nog, GPWC zou toch op één of andere manier privéteams kunnen toelaten?

Eric

Citaat van: JasperDa's een mooie Tim. :)

Ik heb ook voor GPWC gekozen. Waarom? Omdat van F1 enkelingen rijk worden, en geen enkele andere bedoeling hebben dan rijk worden. En dan heb ik het vooral over Ernie Becclestone.

Waarom zou je voor F1 kiezen? Vanwege de traditie. Wauw, 56 jaar, een zéér lange periode in de geschiedenis van de mensheid. Als je Kerstmis viert omwille van de traditie, oké. Maar 56 jaar, dat is toch twee keer niks!
Je kan ook voor F1 kiezen voor de privéteams. De privéteams die de achterkant van de grid bekleden. Toegegeven, zonder deze teams zouden de grote constructeurs afhaken omdat ze achteraan op de grid zouden staan. Maar waarvoor heeft de fan een privéteam nodig? Omdat het charmant is of iets in die aard? Ik vind dat anders niet zo charmant op de baan.

En dan nog, GPWC zou toch op één of andere manier privéteams kunnen toelaten?

56 jaar dat het F1 noemt....
56 jaar Formule 1 is niet niks in het bestaan van de auto...

Doefie

Denkt ge nu echt dat het in de GPWC anders zal zijn? Daar doen ook alleen maar de grote constructeurs mee, en komt daar en privéteam zal die ook achteraan staan, gewoonweg omdat ze geen geld genoeg hebben --> net als de Formule 1. Dus waarom veranderen als het toch hetzelfde zou zijn? Ze kunnen wel zeggen van "zo zullen we het niet laten gebeuren" maar als ze dan geld ruiken wordt het net hetzelfde als de Formule 1. Dus waarom dan veranderen?

Jasper

Omdat we dan waarschijnlijk een klasse krijgen waarin tv-gelden gelijk verdeeld worden en teams niet aan een ander moeten betalen, zodat we hopelijk eens terug een spannend kampioenschap op het scherm krijgen. En dat is toch nog altijd alles wat telt.

En Bernie heeft veel teveel macht, en het wordt tijd dat de teams daar eens tegen opstaan en laten zien dat zij ook macht hebben als hij te ver gaat...

Doefie

Ja, en het wordt tijd dat er eindelijk is vrede op aarde komt  :roll: Bernie heeft de Formule 1 grootgemaakt, vergeet dat niet. We zijn hem veel schuldig, maar hij deed het zelf ook maar voor de sport. Dat vergeten de mensen. Hij mag dan misschien een geldwolf zijn, maar zonder de big business tegenwoordig beland je waar Minardi rijdt, en die zijn al zo veel naar big business gedraaid.

GPWC mag dan wel veel beloven, en zeggen van "oh iedereen gelijk hier". Het communisme is ook mislukt he. Zoals ik dus al zei, uiteindelijk beloofd men hier de Formule 1 van 20 jaar geleden. Ook dat zal veranderen, en sneller dan ge denkt. Nu misschien nog wel mooi, binnen twee jaar ook. Maar binnen 20 jaar? Dan staan daar alle grote constructeurs aan de top en de privéteams onderaan --> heb ik denk ik al ergens gezien.

tazpas

Ik maak het mezelf elke jaar wijs:
Dit jaar krijgen we het F1 sezoen van ons leven!!!
Dit jaar is het eerste jaar dat ik het ook echt geloof, de Mclarens, de Williams, de Ferraris, de Bars, de Renaults. Als je alles optimistisch bekijkt dan hebben we dit jaar een fantastisch rijdersveld, fantastische auto's en ik denk dat de helft van de wagens mee kan strijden voor het Kampioenschap. Wannneer hebben we dat nog eens gezien in het begin van een seizoen? Natuurlijk moet Shumi nog willen meewerken en niet de 10 eerste races winnen, maar dat geloof ik niet.
Nee, dit jaar wordt anders.

Ruud

Citaat van: DoefieF1
GPWC mag dan wel veel beloven, en zeggen van "oh iedereen gelijk hier". Het communisme is ook mislukt he. Zoals ik dus al zei, uiteindelijk beloofd men hier de Formule 1 van 20 jaar geleden. Ook dat zal veranderen, en sneller dan ge denkt. Nu misschien nog wel mooi, binnen twee jaar ook. Maar binnen 20 jaar? Dan staan daar alle grote constructeurs aan de top en de privéteams onderaan --> heb ik denk ik al ergens gezien.
Leuk geprobeerd, maar communisme is toch echt iets anders. Dan zou je bij voorbaat iedereen evenveel punten toekennen. Competitie bestaat immers niet in een communistische wereld.

Regels en voorwaarden die voor iedereen gelijk zijn, dat is wel de voorwaarde voor een gezonde competitie.

De Minardi's zullen we niet missen - althans persoonlijk zet ik niet de televisie aan voor de Minardi's en Jordans. Ik neem aan dat dat voor de meesten geldt. Je kijkt een race voor de strijd, en die is er niet bepaald in de Formule 1.

Een beetje concurrentie is goed voor de Formule 1, Ecclestone & co. moeten nodig wakker geschudt worden. Ik zeg het je: als er een competitie komt waarbij de auto's even hard gaan als F1 en er rijden net zulke goede coureurs èn er is spektakel, dan kijkt binnen de kortste keren niemand meer naar de Formule 1. Ongeacht die zo mooie geschiedenis. Daar kun je niet op blijven teren :roll:

Jasper

Daar ben ik het dus volledig mee eens.

Doefie

Citaat van: RuudLeuk geprobeerd, maar communisme is toch echt iets anders. Dan zou je bij voorbaat iedereen evenveel punten toekennen. Competitie bestaat immers niet in een communistische wereld.

Regels en voorwaarden die voor iedereen gelijk zijn, dat is wel de voorwaarde voor een gezonde competitie.

De Minardi's zullen we niet missen - althans persoonlijk zet ik niet de televisie aan voor de Minardi's en Jordans. Ik neem aan dat dat voor de meesten geldt. Je kijkt een race voor de strijd, en die is er niet bepaald in de Formule 1.

Een beetje concurrentie is goed voor de Formule 1, Ecclestone & co. moeten nodig wakker geschudt worden. Ik zeg het je: als er een competitie komt waarbij de auto's even hard gaan als F1 en er rijden net zulke goede coureurs èn er is spektakel, dan kijkt binnen de kortste keren niemand meer naar de Formule 1. Ongeacht die zo mooie geschiedenis. Daar kun je niet op blijven teren :roll:

Ja dat van het communisme moet ge niet letterlijk nemen he. Ge weet wel wat ik wil zeggen daarmee.

En als ge alleen maar Formule 1 kijkt om de topteams bezig te zien, goed bezig zou ik zeggen. Er rijden wel meer teams mee dan de twee rode/grijze/blauw-witte/witte/blauw-gele wagens  :roll: Een team als Minardi of Jordan verdient voor mij minstens evenveel aandacht dan die vooraan.

De GPWC komt uit het niets, geeft niets, daar zit geen gevoel, geen leven in. De Formule 1 is gegroeid uit iets wat voordien al bestond, de GPWC niet. Als je een klasse opricht zonder leven krijg je allemaal van die stomme circuits als Bahrein, Maleisië, enz... (vergelijking).
Sorry, maar een serie zonder gevoel zegt voor mij niets.

Jasper

GPWC wil net veel circuits in Europa aandoen, en in Europa hebben we niet van die commerciële Mickey Mouse-banen. (oké, het was een vergelijking)

F1 is ontstaan uit iets dat bestond. En waar is dat 'iets dan bestond' dan uit ontstaan? Toch ook uit het niets? Als de GPWC nu ontstaat, zogezegd uit het niets, naar mijn mening eigenlijk uit de F1, dan kan die toch ook opbouwen, en dan zal men binnen 55 jaar toch ook zeggen dat GPWC al lang meegaat en een traditie is en zo?

Ik snap ook niet dat een serie 'gevoel' moet hebben, het enige dat telt is dat er spektakel op mijn scherm komt.

Ruud

Inderdaad, terug blijven kijken heeft geen zin, we leven nu.

Daarbij, de enige reden waarom fabrikanten een mooi kampioenschap willen, is a) omdat het een verlengstuk is van hun R&D-afdelingen en b) omdat ze daardoor simpelweg meer auto's verkopen! 'Racing on Sunday, selling on Monday', dat is de bestaansreden van autoracen en dat is precies de reden waarvoor de constructeurs in autosport investeren.

Deze constructeurs willen dus helemaal geen geld verdienen d.m.v. televisiegelden, sponsorgelden e.d., zoals Ecclestone dat doet; dat zijn gewoon financieringsmiddelen. Dat geld verdienen zij op een andere manier. Ecclestone heeft andere belangen, die heeft liever een hypermodern maar saai circuit ergens in het Midden-Oosten op zijn kalender (iets waar veel geld mee te verdienen is), dan een klassieker als Silverstone of Spa.

Nog een reden waarom ze een eigen competitie willen oprichten:

Mosley wil verder zonder vleugels

Als Max Mosley de vrije hand zou hebben, zou hij zowel voor als achter de vleugels van een F1-auto halen. Ook zou de Brit weer slick-banden toestaan, want: "Dan gaan we pas echt racen!"  

Het klinkt raar, F1 zonder vleugels, maar het zou zomaar kunnen gebeuren. Alleen moeten de teams het er unaniem me eens zijn. "We zijn er mee bezig," zei Mosley. "We proberen wat advies van een paar mensen te krijgen en misschien doen we dit wel."

De ideale F1-auto van Max is overigens nog niet af. Daar zouden ook standaard remmen, een vast zwaartepunt en een algemeen ECU (elektronisch systeem) in moeten komen.

bron: f1racing.net


Mosley maakt de hele sport belachelijk en met zijn idiote maatregelen ook nog eens onnodig duurder i.p.v. goedkoper. De stabiliteit in het geheel is nul, ieder jaar weer nieuwe veranderingen. Dan weer gegroefde banden, weer een verhoging van de neusvleugels, steeds kleinere motoren, de geloofwaardigheid van Formule 1 als ultieme klasse wordt er niet beter op.

Bruno

Citaat van: RuudInderdaad, terug blijven kijken heeft geen zin, we leven nu.

Daarbij, de enige reden waarom fabrikanten een mooi kampioenschap willen, is a) omdat het een verlengstuk is van hun R&D-afdelingen en b) omdat ze daardoor simpelweg meer auto's verkopen! 'Racing on Sunday, selling on Monday', dat is de bestaansreden van autoracen en dat is precies de reden waarvoor de constructeurs in autosport investeren.

Deze constructeurs willen dus helemaal geen geld verdienen d.m.v. televisiegelden, sponsorgelden e.d., zoals Ecclestone dat doet; dat zijn gewoon financieringsmiddelen. Dat geld verdienen zij op een andere manier. Ecclestone heeft andere belangen, die heeft liever een hypermodern maar saai circuit ergens in het Midden-Oosten op zijn kalender (iets waar veel geld mee te verdienen is), dan een klassieker als Silverstone of Spa.

Nog een reden waarom ze een eigen competitie willen oprichten:

Mosley wil verder zonder vleugels

Als Max Mosley de vrije hand zou hebben, zou hij zowel voor als achter de vleugels van een F1-auto halen. Ook zou de Brit weer slick-banden toestaan, want: "Dan gaan we pas echt racen!"  

Het klinkt raar, F1 zonder vleugels, maar het zou zomaar kunnen gebeuren. Alleen moeten de teams het er unaniem me eens zijn. "We zijn er mee bezig," zei Mosley. "We proberen wat advies van een paar mensen te krijgen en misschien doen we dit wel."

De ideale F1-auto van Max is overigens nog niet af. Daar zouden ook standaard remmen, een vast zwaartepunt en een algemeen ECU (elektronisch systeem) in moeten komen.

bron: f1racing.net


Mosley maakt de hele sport belachelijk en met zijn idiote maatregelen ook nog eens onnodig duurder i.p.v. goedkoper. De stabiliteit in het geheel is nul, ieder jaar weer nieuwe veranderingen. Dan weer gegroefde banden, weer een verhoging van de neusvleugels, steeds kleinere motoren, de geloofwaardigheid van Formule 1 als ultieme klasse wordt er niet beter op.

1 van dé grote fouten die ze ooit gemaakt hebben is onder andere die gegroefde banden invoeren.

Terug naar mechanische inplaats van aerodynamische grip moeten we, dan pas zal je terug meer inhaalmaneuvres zien omdat je wagen niet uit balans geraakt als je in de "vuile lucht" van je voorganger zit.
En wat dat advies inwinnen betreft, de piloten en teams zeggen al jaren wat ze graag hadden veranderd gezien maar er werd nooit naar geluisterd. Ik ben dus ns benieuwd waar ze nu hun "advies" gaan inwinnen, bij een hot dog verkoper misschien?  :roll:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bjorn

Citaat van: JVAFORMULE 1 MAG NIET STOPPEN!!!!

Is inderdaad waar. Maar de F1 mag niet doodbloeden ook. Hierop stemmen is niet mogelijk. Daarvoor moet de GPWC écht van start gegaan zijn. Dan kunnen we op z'n minst vergelijken.  :wink:
De Mens: In Het Gras![/color]