Verkies je GPWC of F1 ?

Gestart door dj Peter, 28 januari 2005 - 20:52:25

« vorige - volgende »

F1 of GPWC ?

F1
25 (59.5%)
GPWC
17 (40.5%)

Totaal aantal stemmen: 34

Poll gesloten: 28 januari 2005 - 20:52:25

dj Peter

Er is al heel wat heen en weer gediscussieerd over het al dan niet oprichten van een nieuw kampioenschap. Ik zou wel een graag weten wat jullie verkiezen: F1 of GPWC?  
Wat mezelf betreft, ik ben niet zo'n voorstander van een kampioenschap onder autoconstructeurs  dus ik verkies F1 maar ik had toch graag gezien dat er wat minder geld aan Bernie's handen blijft plakken en meer naar de teams gaat EN dat er minder beelden achter de decoder verdwijnen.

Tim C


Ruud


Schumi nr1

Lol, 'k zal dan maar solidair zijn met de minderheid, nog een proteststem.

Moeilijk te zeggen eigenlijk, je moet ze kunnen vergelijken daarvoor. Wat dat geld betreft heb je overschot van gelijk.

Supermariobros


Ruud

Waarom verkies ik de GPWC boven F1?

Ik denk dat de autofabrikanten uitstekend in staat zijn de autosportliefhebbers een mooi en spectaculair kampioenschap aan te bieden - kijk maar naar bv. DTM, V8 Supercars. Daar zijn zij gebaat bij, want het is uitstekende promotie en er is een platform waarbij hun technologische stand van zaken zich direct laat meten met die van de concurrentie. Autosport achter de decoder verstoppen lijkt me ontzettend dom, want om veel mensen te kunnen bereiken is het belangrijk de sport toegankelijk te houden (lees: gratis te volgen op tv).

JVA

FORMULE 1 MAG NIET STOPPEN!!!!

Mikacouli

Citaat van: JVAFORMULE 1 MAG NIET STOPPEN!!!!

Yep, volledig mee akkoord. Kon het niet beter zeggen.

Ruud

Let's face it: Formule 1 is niet meer wat het geweest is, de sport wordt verkwanseld door allerlei tegenstrijdige belangen, een vreselijke voorspelbaarheid, etc. Het wordt tijd voor iets nieuws, een nieuwe exotische klasse, waar wel spektakel is en waar bijvoorbeeld wel op de mooiste circuits ter wereld gereden wordt.

De enige reden dat Formule 1 nog zo populair is, ondanks dat je ogen soms dichtvallen bij het kijken naar de race, is dat het de zogenaamde koningsklasse van de autosport is, het summum. Tijd voor concurrentie, ik denk dat de vijf autofabrikanten een mooie formule neer kunnen zetten die op zijn minst gelijkwaardig is aan Formule 1, ook en zeker op technisch vlak.

In ieder geval hebben zij een helder en realistisch plan klaarliggen, waar de ware raceliefhebber wel op zit te wachten. Als het echt zo mooi wordt als ze beloven, zullen Ecclestone en Mosley een zware dobber hebben om te overleven.

Juan Pablo

Citaat van: SupermariobrosNog een proteststem

....................................... :D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

daan

Tja.. sluit ik me maar bij aan dan :P

KVDracer

F1 mag niet stoppen. We hebben privé teams nodig voor het volkse nog een beetje in de sport te krijgen. Maar ik vind wel dat ze de F1 grondig aan het verpesten zijn.

Doefie

Mijn stem gaat, net zoals 18 anderen intussen, naar de Formule 1.

Om de simpele reden: kijk naar CART/IRL. Gaat het daar goed mee? Niet echt. Doet men dat bij de Formule 1, al 56 jaar hét van hét, nu opeens de grond gaan inboren en zeggen "weg ermee"? Ik zie daar het nut niet van in.

eppie

Citaat van: DoefieF1
Om de simpele reden: kijk naar CART/IRL. Gaat het daar goed mee?

Met IRL gaat het best wel goed,eigelijk.

guava85

Boa, da concept van GPCW spreekt mij wel aan, maar tis gewoon die naam F1 hé, das al 56 de koninginneclasse van de autosport hé. Als Ecclestone bereid is om eens meer aan de teams te denken in plaats van zijne portemonnee en ze een groter deel van de koek te schenken. Niet met zo'n aalmoes waarmee hij ze wilde overtuigen.

Bernie heeft het commerciele aspect van de formule 1 naar ongekende hoogten gebracht en de teams maakten niet van hun oren voor de verminderde macht omdat hun inkomsten maar bleven stijgen. Maar nu zitten we op een soort scharnierpunt, economie gaat niet goed, minder inkomsten van sponsors. Kritiek is voorbij.

Ecclestone gaat moeten bereid zijn om in te leveren aan de teams. Anders vrees ik dat er van een verlenging van het Concorde Agreement niet veel in huis gaat komen