Red Bull en de toekomst van de F1

Gestart door Draco, 04 januari 2005 - 17:34:32

« vorige - volgende »

Draco

Wat Red Bull nu doet met hun rijders, zie ik eerlijk gezegd de komende jaren nog meer toegepast zien... gewoon verschillende rijders aanwerven voor een beperkt aantal zitjes.

Het gebeurde in het verleden wel al bij kleinere teams maar het is volgens mij de eerste keer dat het van bij het begin van het seizoen vaststaat dat een rijder geen volledig seizoen zal rijden.

Eigenlijk is het geen slecht idee om op die manier jongere rijders ook daadwerkelijk race-ervaring te geven.

Doefie

Citaat van: DracoEigenlijk is het geen slecht idee om op die manier jongere rijders ook daadwerkelijk race-ervaring te geven.

Constant van coureurs veranderen is ook niet goed hoor...

JVA

Laat ons hopen dat op die manier er toch nog eens een Belg in de f1 zal geraken. Leinders zat er kort bij, maar ik vrees dat hij niets meer heeft in de F1 vanaf 2005.

Doefie

Als hij de nodige centen vind, is de kans groot dat Van Hooydonck derde coureur van Minardi wordt... althans, zo gaan de geruchten.

Jasper

Ik kan niet volgen, waar staat er een nieuwsbericht hierover? (reactie op het eerste bericht van het topic)

Ferrari 2010

Citaat van: JasperIk kan niet volgen, waar staat er een nieuwsbericht hierover? (reactie op het eerste bericht van het topic)
Die geruchten doen al langer de ronde hoor, op F1pits heb ek er nog weinig of niets over gezien, maar op bijv. F1racing zijn er al wel wat woorden aan vuil gemaakt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Draco

Citaat van: DoefieF1

Constant van coureurs veranderen is ook niet goed hoor...

Ik vind het toch niet zo slecht gezien voor die kleinere teams. Als je ziet welke rijders er soms in de F1 zitten enkel door het grote geld.

Stel dat ze zo'n betalende rijder voor een half seizoen contracteren. Dan kunnen ze voor de andere helft een talent uitproberen.

Het is natuurlijk ook weer slim gezien vanuit financieel oogpunt want ze zullen de betalende rijder noooooooit het halve tarief aanrekenen van nu, dat weet je zo.

Bovendien denk ik dat een echt talentvolle rijder zich wel kan bewijzen na 9 races.

Het zou nu ook minder mogelijk zijn om zo'n gast al aan de deur te zetten na 4 races.

Die kerels rijden toch niet mee voor het kampioenschap. Nee, ik vind het niet zo slecht. Het valt natuurlijk af te wachten hoe zoiets in de praktijk zal gaan.

Ik zie de kleinere teams dit systeem in de toekomst wel meer hanteren...

Tim C

Ondertussen is bevestigd dat ze alletwee een contract hebben getekend bij Red Bull

bogie

Wat wel opvalt is dat Red Bull steeds sterke tijden neer zet? Het zijn maar testen, maar tot nu toe zijn ze toch bij de beteren van de middenmoot.
1 man -> Montoya

Tim C

Red Bull rijdt dan ook nog rond met de wagen van vorig jaar ;)

KVDracer

Citaat van: bogieWat wel opvalt is dat Red Bull steeds sterke tijden neer zet? Het zijn maar testen, maar tot nu toe zijn ze toch bij de beteren van de middenmoot.

Nog maar eens het bewijs dat Red Bull vleugels geeft  :wink:

nancy


volgens mij zit DC daar juist een jaartje just voor de fun.
Hij heeft zijn spaarpotje al ruim binnen,en wat doet hij dan tegen de verveling : f1 gaan rijden tot hij het beu word.(heb dit uit een betrouwbare bron.)[email]
Mclaren for ever.

Jasper

En het verband met deze topic is...

Roel

God save Mclaren

nancy

volgens mij gaat DC nog echt wat fun beleven dit seizoen,hopelijk komt hij is aan de finish.
Mclaren for ever.