Steun eens iemand a.u.b.

Gestart door Bruno, 26 december 2004 - 21:28:48

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Citaat van: JasperOh please Bruno...

En Ruud: moslimvrouwen moeten hun hooddoek dragen, zoals vele oudere mensen van hier naar de kerk moeten gaan. Volgens mij net hetzelfde. En wat kan je daartegen hebben? Stoort dat jou? Mij alleszins niet, ik vind het zelfs mooi als mensen een overtuiging hebben als die niet te ver gaat (wat dus met een hoofddoekje echt niet zo is, met een burka daarentegen...), ook al deel ik die overtuiging niet.

En ik denk dat de meeste moslimvrouwen inderdaad wel zelf kiezen voor een hoofddoek, niet onder de bedreiging dat hun man hen zal afslagen als ze er geen dragen. En als dat wél dat geval zou zijn, denk ik dat ze er ook één zouden dragen als hen man hen niet zou 'bedreigen'.
Jasper, ik heb niets tegen hoofddoeken en dat mensen die dragen, sommigen dragen kruizen en anderen weer iets anders. Wat ik wel wil tegengaan is dat hoofddoekjes als iets meer wordt gezien als een ordinaire pet of hoed. Het blijft een hoofddeksel. En dus horen ze in overheidsinstellingen netzomin thuis als een pet of een hoed. Gelijke monniken, gelijke kappen (een beetje letterlijk). Bovendien heeft de overheid (en dus overheidsinstellingen) haar bestaansrecht ontleend aan de scheiding tussen kerk of moskee en de staat. In dit geval komt de moskee in staatsinstellingen terecht en dat vind ik niet kunnen.

Nogmaals, niets mis met de islam, maar als je rechtlijnig bent, moet je erkennen dat hoofddoekjes in scholen, gemeentehuizen en andere overheidsinstellingen niet kunnen, omdat ze in hetzelfde rijtje horen als petten hoeden, etc.
Op straat moeten ze zelf weten wat ze doen, ik vind het niet mooi, maar mij interesseert dat niet.

Jasper

Citaat van: ericPffff, zo een gezever hier over moslimvrouwen....
@Jasper, ik heb jaren in Brussel gewoond en ik kan je zeggen dat heel wat vrouwen verplicht worden om de hoofddoek te dragen.

Mij stoort het niet, maar weet waarover je spreekt...

Bij de moslims is het zo dat een vrouw niet veel te zeggen heeft...
In de café (Brussel) die ik toen had heb ik genoeg gezien...een Marokkaan die zijn Belgische vriendin een klap op het gezicht verkoopt omdat ze hem van antwoord diende.

Oké, dan bevat mijn vorige bericht fouten. Maar toch denk ik nog steeds dat vele moslimvrouwen uit eigen beweging ook een hoofddoek zouden dragen hoor. En dat voorbeeld dat je gezien had in je café heeft denk ik niet veel te maken met de hoofddoekenkwestie. ;)

Eric

Citaat van: Jasper
Citaat van: ericPffff, zo een gezever hier over moslimvrouwen....
@Jasper, ik heb jaren in Brussel gewoond en ik kan je zeggen dat heel wat vrouwen verplicht worden om de hoofddoek te dragen.

Mij stoort het niet, maar weet waarover je spreekt...

Bij de moslims is het zo dat een vrouw niet veel te zeggen heeft...
In de café (Brussel) die ik toen had heb ik genoeg gezien...een Marokkaan die zijn Belgische vriendin een klap op het gezicht verkoopt omdat ze hem van antwoord diende.

Oké, dan bevat mijn vorige bericht fouten. Maar toch denk ik nog steeds dat vele moslimvrouwen uit eigen beweging ook een hoofddoek zouden dragen hoor. En dat voorbeeld dat je gezien had in je café heeft denk ik niet veel te maken met de hoofddoekenkwestie. ;)

Ja en nee...als vrouw van een moslim heb je te luisteren naar manlief...

Nu ja, van mij mogen ze die hoofddoeken ophouden, ik stoor me daar echt niet...wij dragen toch ook caps en mutsen...

Ramses

Citaat van: ericwij dragen toch ook caps en mutsen...

Ja, maar in openbare gebouwen moeten we die ook afdoen, elk hoofddeksel. En een hoofddoek is toch een hoofddeksel?

Bruno

Citaat van: JasperOh please Bruno...

Sorry maar ik hoor zo'n opmerkingen liever van mijn partner, en dat ben jij tot nader order nog steeds niet.  :roll:


Of wat wilde je juist zeggen? Als je doelt op mijn opmerking in verband met de (vermeende) politieke voorkeur van de briefschrijver (waarvan ik dus nog steeds niet weet of het waar is) wil je zeggen dat elke idioot die zoiets doet voor een bepaalde partij stemt?

Heb je het nieuws goed gevolgd de laatste jaren? Een tijdje geleden werd er hier in het Antwerpse een allochtone man aangevallen door een (buur)man van belgische nationaliteit, toen werd er door een deel van de allochtonen ook direkt de link met een bepaalde partij gemaakt want het was "een daad met racisctische inslag". Later bleek dat niet zo te zijn want de dader was gewoon een gestoord iemand.

Nog niet zo lang geleden werden er joden lastig gevallen door allochtone kereltjes. Toen er door de joodse gemeenschap gesproken werd van racistische motieven stond wederom een deel van de allochtone gemeenschap hier op zijn achterpoten want dat kon toch niet dat je op "kinderspelletjes" de naam van een racistische daad kon kleven.

Er werd ooit eens aan Urbanus gevraagd wat zijn mening was over bepaalde personen/partijen die problemen maken over de allochtone gemeenschap. Alhoewel hij doorgaat voor lolbroek had hij toch een nuchter antwoord. "Ik spreek me niet uit over een situatie waar ik zelf niet in zit". Deed iedereen dat maar.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Dit is geen aanval op straat maar een bedreiging die specifiek gaat over het dragen van een hoofddoek. Niet rascistisch? En bedreigingen via brieven zijn echt geen kinderspelletje hoor...

Bruno

Citaat van: Ramses
Citaat van: ericwij dragen toch ook caps en mutsen...

Ja, maar in openbare gebouwen moeten we die ook afdoen, elk hoofddeksel. En een hoofddoek is toch een hoofddeksel?

O.K. Een ander voorbeeld dan, een paar maanden geleden werd ergens in het Limburgse door de rechtbank schorsing van een Marokkaanse vrouw door de VDAB ongedaan gemaakt. De vrouw was geschorst door de instantie omdat ze een jobaanbieding geweigerd had: Ze kreeg een aanbod om in een voedingswarenfabriek te gaan werken maar er stond in de hygiënevoorschriften dat ze haar sluier niet mocht dragen. (Wel even stipuleren dat niet in alle voedingsverwerknende bedrijven de zelfde regels gelden).
Ze weigerde dus en daarom  werd ze geschorst. De bevoegde rechtbank stelde dat de VDAB best een andere meer geschiktere job (lees: waarin ze haar sluier kon blijven dragen) had kunnen vinden en dus onterecht geschorst was.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: JasperDit is geen aanval op straat maar een bedreiging die specifiek gaat over het dragen van een hoofddoek. Niet rascistisch? En bedreigingen via brieven zijn echt geen kinderspelletje hoor...

Dus joden aanvallen is "kinderspel" en dus minder erg dan een brief schijven? Dat heeft jaren gelden ook eens iemand beweerd, ergens vanaf de jaren '38 van de vorige eeuw dacht ik.  :cry:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Citaat van: Bruno
Citaat van: JasperDit is geen aanval op straat maar een bedreiging die specifiek gaat over het dragen van een hoofddoek. Niet rascistisch? En bedreigingen via brieven zijn echt geen kinderspelletje hoor...

Dus joden aanvallen is "kinderspel" en dus minder erg dan een brief schijven? Dat heeft jaren gelden ook eens iemand beweerd, ergens vanaf de jaren '38 van de vorige eeuw dacht ik.  :cry:
Dit raakt mij hoor Bruno, dit raakt me echt. Plots ben ik de rascist.

En je moet mij geen woorden in de mond leggen.

Ruud

Citaat van: Bruno...

O.K. Een ander voorbeeld dan, een paar maanden geleden werd ergens in het Limburgse door de rechtbank schorsing van een Marokkaanse vrouw door de VDAB ongedaan gemaakt. De vrouw was geschorst door de instantie omdat ze een jobaanbieding geweigerd had: Ze kreeg een aanbod om in een voedingswarenfabriek te gaan werken maar er stond in de hygiënevoorschriften dat ze haar sluier niet mocht dragen. (Wel even stipuleren dat niet in alle voedingsverwerknende bedrijven de zelfde regels gelden).
Ze weigerde dus en daarom  werd ze geschorst. De bevoegde rechtbank stelde dat de VDAB best een andere meer geschiktere job (lees: waarin ze haar sluier kon blijven dragen) had kunnen vinden en dus onterecht geschorst was.
Los van het feit of de sluier hygiënisch is of niet, heeft die mevrouw zich van haar slechtste kant laten zien door na te laten de kansen om aan een baan te komen aan te grijpen. Het weigeren van banen helpt er niet bepaald toe dat moslims beter integreren.

By the way, in Zweden ben je na het weigeren van een baan je uitkering kwijt.

Eric

Citaat van: JasperDit is geen aanval op straat maar een bedreiging die specifiek gaat over het dragen van een hoofddoek. Niet rascistisch? En bedreigingen via brieven zijn echt geen kinderspelletje hoor...

OK...ik ben niet gelovig...

In 2003 ga ik naar Keulen, ik en mijn vriendin dragen een cap en gaan samen de Dom van Keulen binnen...beide nog steeds met de cap op...de één of andere pater komt naar mij toe en wijst er mij op dat ik mijn cap moet afdoen en mijn vriendin niet...is die pater dan ook racistisch?

Natuurlijk is de pater niet racistisch, de man vroeg juist om respect tegenover het protocol van de kerk...waar ik geen probleem mee heb...
Hier in België telt hetzelfde, in openbare gebouwen of op sommige werkvloeren moet men zich houden aan de spelregels.

Ik heb niets tegen vreemdelingen, zo lang ze zich houden aan de regels van het land waar ze in leven.

Wat die bewuste briefschrijver doet hoort niet, maar dit voorval komt opvallend goed in het nieuws terwijl er andere zaken gebeuren dat je niet te zijn krijgt op tv....

Ik heb jaren tussen vreemdelingen geleefd...er zitten heel wat goede mensen tussen, meestal de oudere generatie...maar ieder ras heeft goede en slechte...

Bruno

Citaat van: Jasper
Citaat van: Bruno
Citaat van: JasperDit is geen aanval op straat maar een bedreiging die specifiek gaat over het dragen van een hoofddoek. Niet rascistisch? En bedreigingen via brieven zijn echt geen kinderspelletje hoor...

Dus joden aanvallen is "kinderspel" en dus minder erg dan een brief schijven? Dat heeft jaren gelden ook eens iemand beweerd, ergens vanaf de jaren '38 van de vorige eeuw dacht ik.  :cry:
Dit raakt mij hoor Bruno, dit raakt me echt. Plots ben ik de rascist.

En je moet mij geen woorden in de mond leggen.

Wat deed jij bij mij dan? "Oh please" kan je op alle manieren interpreteren hoor.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: eric
Citaat van: JasperDit is geen aanval op straat maar een bedreiging die specifiek gaat over het dragen van een hoofddoek. Niet rascistisch? En bedreigingen via brieven zijn echt geen kinderspelletje hoor...

OK...ik ben niet gelovig...

In 2003 ga ik naar Keulen, ik en mijn vriendin dragen een cap en gaan samen de Dom van Keulen binnen...beide nog steeds met de cap op...de één of andere pater komt naar mij toe en wijst er mij op dat ik mijn cap moet afdoen en mijn vriendin niet...is die pater dan ook racistisch?

Natuurlijk is de pater niet racistisch, de man vroeg juist om respect tegenover het protocol van de kerk...waar ik geen probleem mee heb...
Hier in België telt hetzelfde, in openbare gebouwen of op sommige werkvloeren moet men zich houden aan de spelregels.

Ik heb niets tegen vreemdelingen, zo lang ze zich houden aan de regels van het land waar ze in leven.

Wat die bewuste briefschrijver doet hoort niet, maar dit voorval komt opvallend goed in het nieuws terwijl er andere zaken gebeuren dat je niet te zijn krijgt op tv....

Ik heb jaren tussen vreemdelingen geleefd...er zitten heel wat goede mensen tussen, meestal de oudere generatie...maar ieder ras heeft goede en slechte...

Wij hebben net hetzelfde gehad in Milaan, daar hadden wij geen kledij aan die onze armen en benen genoeg "afschermde". We kwamen er (dat jaar) dus niet in. Hoe erg ik en mijn partner het ook vonden dacht geen van beiden eraan om te zeggen dat wij in onze kerk waar we altijd gaan in België wel mogen. Of ergens klacht te gaan indienen...

Ben je ergens te gast dan pas je je in de mate van het mogelijke aan, gaat dat niet dan doe je ook niet moeilijk als bepaalde dingen niet gaan.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: Ruud
Citaat van: Bruno...

O.K. Een ander voorbeeld dan, een paar maanden geleden werd ergens in het Limburgse door de rechtbank schorsing van een Marokkaanse vrouw door de VDAB ongedaan gemaakt. De vrouw was geschorst door de instantie omdat ze een jobaanbieding geweigerd had: Ze kreeg een aanbod om in een voedingswarenfabriek te gaan werken maar er stond in de hygiënevoorschriften dat ze haar sluier niet mocht dragen. (Wel even stipuleren dat niet in alle voedingsverwerknende bedrijven de zelfde regels gelden).
Ze weigerde dus en daarom  werd ze geschorst. De bevoegde rechtbank stelde dat de VDAB best een andere meer geschiktere job (lees: waarin ze haar sluier kon blijven dragen) had kunnen vinden en dus onterecht geschorst was.
Los van het feit of de sluier hygiënisch is of niet, heeft die mevrouw zich van haar slechtste kant laten zien door na te laten de kansen om aan een baan te komen aan te grijpen. Het weigeren van banen helpt er niet bepaald toe dat moslims beter integreren.

Een paar dagen na de uitspraak stond er in de krant dat het dezelfde mevrouw was die een jaar ervoor (in Bree geloof ik) stennis gemaakt had omdat ze weigerde ongesluierd op haar pasfoto te staan. Het kwam erop neer dat enkel haar ogen niet bedekt waren. Het zijn zo'n mensen die zoals je zegt de boel verzieken voor de rest. Of moet ik nu net als sommigen hier doen, iedereen over dezelfde kam scheren en zeggen dat alle islamieten tegendraadse extremisten zijn? Ik denk dat je nog zou verschieten hoeveel (moderne) islamieten er zelf tegen het dragen van de sluier zijn.

Om even verder te gaan op het werkweiger verhaal:
Toen mijn vrouw nog in een chocoladefabriek in het Lierse werkte kwam daar ooit eens een kerel gestuurd door het VDAB soliciteren voor een job, toen er hem verteld werd dat hij om hygiënische redenen zijn piercings moest uitdoen weigerde hij de job ook. Achteraf bleek dat die kerel ook een schorsing opgelopen had wegens het weigeren van werk, ik vraag me nog steeds af of die ook een proces ingespannen heeft...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno